Gå til innhold

2,3 turbo?

Ranger emnet

MAGUN

Anbefalte innlegg

Originally posted by 31337

Herregud så mye sprøyt dere klarer å komme med da!

For å oppklare en del:

• AUDI HAR ALDRI LEVERT NOEN 2.3 (TO KOMMA TRE) LITERS TURBOMOTOR I VANLIGE BILER!!!
  • Turbofemmerne har (nesten?) utelukkende vært på 2226 og 2144 ccm. Førstnevnte mest vanlig, og det er TOTUSENTOHUNDREOGTJUESEKS kubikkcentimeter, 2.2 liter!
  • Ingen Audi 90 har noengang kommet med turbomotor originalt!
  • Turbomotorne i en '87 Audi 100 var utelukkende 10-ventilers! (Og Spangen har neppe en 2.3 liters turbomotor i noen Audi 100)
  • Det er i 2.3-liters femmerne (som altså er UTEN turbo) det er 136 hester (varierer en smule mellom utregningsmetoder og årsmodeller) i 10v og 170 hester i 20v. I tillegg er jeg ganske sikker på at 20v-motoren utelukkende ble levert i Audi 90 og Audi Coupé.
  • 2.2-liters 10v-turbomotorne kom med forskjellige antall hester i forskjellige utgaver, men jeg tror alle er mellom ca. 140 og 190 hester originalt...

Kan nok stemme at de er på 2226 men audi selv monterer 2,3 og turbo merker bakpå bilene orginalt.

Ser du bor i bergen, ta deg en tur ned på fjøsanger og se på helge jordals sin audi avant som står langs veien så kan vi snakkes.

ETKA sier 2,23 med 165hk MC betegnelse

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtpassat

Kan nok stemme at de er på 2226 men audi selv monterer 2,3 og turbo merker bakpå bilene orginalt.

Ser du bor i bergen, ta deg en tur ned på fjøsanger og se på helge jordals sin audi avant som står langs veien så kan vi snakkes.

ETKA sier 2,23 med 165hk MC betegnelse

Jordals Avant har jeg sett mange ganger du, både i sentrum og nesten hver gang jeg kjører sørover på Fjøsangerveien :)

Første gang jeg så den spurte jeg faktisk Spangen om det der med 2.3 turbo kunne stemme og fikk et kontant "NEI!" som svar, så jeg skjønner fortsatt ikke helt hva som har skjedd med den bilen... kanskje en rar form for badgetrimming?

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 31337

Jordals Avant har jeg sett mange ganger du, både i sentrum og nesten hver gang jeg kjører sørover på Fjøsangerveien :)

Første gang jeg så den spurte jeg faktisk Spangen om det der med 2.3 turbo kunne stemme og fikk et kontant "NEI!" som svar, så jeg skjønner fortsatt ikke helt hva som har skjedd med den bilen... kanskje en rar form for badgetrimming?

kan nok være en form for badge trimming ja men det som er rart er at på den bilen jeg skulle kjøpe var det de samme merkene.

Men nok om den saken ja.

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider