bjellings Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 For å si det sånn: Politiet setter ikke i gang en biljakt uten grunn. Promillekjøring er en grunn som er mer enn god nok. Jeg mener at promillekjørere bør stoppes fortest mulig, uansett hvilken måte det blir gjort på. Det viktigste er at ingen uskyldige går tapt. Bil og alkohol er noe som aldeles ikke hører i lag! Det er sikkert mange som er uenig med meg, men min mening om fyllekjørere er at det har bare godt av å krasje å ligge på sykehus lenge, for så å få varige skader. Det de har gjort er galt, og da får de ta straffen.... Siter 1998 Audi A6 2,4 V6 Avant 1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt) 1991 Opel Calibra (Solgt) ------------------------ 1970 Mustang Mach 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b0rre Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Jeg var på dagbladet.no nå og leste litt nyheter da jeg leste denne saken der også, der står det faktisk at politiet ikke er sikker på at det faktisk er fyllekjøring mannen bedrev. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermanzen Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 OKEY! Så dere mener at når politiet får en lignende melding om en full person kjører, så skal de bare la det gå sin vante gang? Og tenkte at "jaha, bedre om vi holder oss rolig"? Eller gi opp ett første forsøk i å stoppe fyllekjøreren? Da hadde jo fyllekjørere fått ett lys i tunnellen, og når de de ser politi på sin ferd, er det bare å gasse på, fordi politiet ikke kan/får lov å følge etter.. Siter Mazda 323 GT-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Hvis purken hadde avbrutt jakten og tatt seg en smultring ville nok ikke dette skjedd. Helt idiotisk å drive å jakte på mennesker slik, tenk om han dør nå? Bra å ha på seg at man drepte en 25åring med spikermatte og blålys? faens purk. han overlever sikkert. han så nok spikermatta men satset sine engne og andres lemmer ved å fortsette i fet hastightet med noget lite luft i dekka (dust) meget bra at FYLLEKJØREREN som ikke ville stoppe ble stoppet , smisk på pung får han da ingenting av skader på bilen blir dekket+han har sikkert varig bulka trynet sitt og får en fet bot +mister lappen sikkert lenge, forbanna fyllekjører Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Jeg mener at promillekjørere bør stoppes fortest mulig, uansett hvilken måte det blir gjort på. Det viktigste er at ingen uskyldige går tapt. Enig i utgangspunktet, men det er faktisk større sjanse for at liv går tapt under en politijakt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weltzin Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Nå va det vel strengt tatt på tide å få stoppa han fyllakjøraren her.. først har han sannsynligvis kjørt et stykke til ferja og utsatt andre for risiko, og deretter har han kjørt et godt stykke etter ferja, uten å stoppe på politiets kommando. Er vel nermere ein time kjøring fra ferja til der han krasja, normalt sett. Siter 01 BMW 320 Ci -x 93 Volvo 850 GLE -x 89 Sierra iS -x 87 Audi 80 1.8e -x 83 Sierra 2.0L R.I.P. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Det bildet der er det tristeste jeg har sett på lenge :( :( :( Tragisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Peder Ferjebilettør Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Enig i utgangspunktet, men det er faktisk større sjanse for at liv går tapt under en politijakt Men her blei jakta avbrutt for at det blei for farligt og han kjørte gjennom ei politisperring med spikermatte seinare. Fyllakjøraren er den einaste som kan skyldast på i denna saken meine eg. Han som forårsaka kræsjen og politijakta. Håpe han overlever, men at han har fått ein kraftig lærepenge som forandre livet hans for alltid. Passasjerar og mannskap på HSD ferga observerte denna personen synlig berusa ombord. Så er jo ganske stor sansynlighet for at han var det. Men det virke som det er mange her inne som skal finna noke å henga politiet uansett ka som skjer. Bare dei kan finna den minste ting å ta dei på så er dei fornøyd. Forstår ikkje ka som er problemet dåkkas. Dåken drite i at politiet gjorde ein god jobb for å stoppa han og beskytta andres liv. Her skal politiet tas samma f... ka så har skjedd. Sjølv om det er egne tankar eller rykter som ikkje alltid er sanne så er ikkje det så viktigt. Lure på om det er misunnelse for at andre gjer ein god jobb eg? SKJERP DÅKEN! Politiet kan og gjer feil, det er sånt som skjer. Men på kvar einaste sak her inne så kan eg ikkje huska at ein eller annen ikkje har komt med noke imot politiet. Virke som det skal vera politiet sin feil uansett. Det sista var mine tankar. Måtte få det ut. Detta gjelde og mange andre saker eg lese her inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Absolutt ingen kan si om en person stopper eller ei før jakten er i gang. Finnes ingen fasitsvar på når politiet skal trekke seg tilbake. I dette tilfellet så roet jo politiet ned. Skal mye til før fyren roer ned av den grunn. Han har sikkert holdt bånn gass for å få avstand fra politiet. Folk som dette skal jo stoppes? Hva er ellers vits med å ha lover og regler? Sjelden at man prøver å stikke av så ingen kunne forutse hva som kunne skje. Men det "beste" skjedde... Han kjørte ut og ødela bare seg selv. Om politiet ikke hadde lagt ut spikermatter så kanskje han hadde sitti i fronten på en annen bil rundt neste sving? Ingen vet... Politiet gjorde jobben sin, prøvde å ta han, trakk seg tilbake og la ut spikermatte. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Politiet tar en real risiko når de henger seg på hjul og holder på sånn. Tenk om de var like ambisiøse med å ta all annen kriminalitet , men nei.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Peder Ferjebilettør Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Politiet tar en real risiko når de henger seg på hjul og holder på sånn.Tenk om de var like ambisiøse med å ta all annen kriminalitet , men nei.... Løysningen er jo at du kan få deg jobb der. Då ordne jo alt seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b0rre Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 men om folket på denne ferja hadde sett personen, hvorfor ikke ta nr på bilen og be politiet finne ut hvem han er og ta personen sånn? istedet skal de starte en forfølgelse der de nok ser med en gang at det blir en jakt på sjåføren fordi han tilsynelatende ikke vil stoppe.Jeg syns politiet framprovoserer en ulykke med å følge etter han i 130km\t. fordi om han kjører med promille betyr vel ikke automatisk at han grisekjører? makan til tankegang! fyllekjøring er ikke = råkjøring der man setter andres liv i fare hver gang. politiet kunne holdt avstand og heller fulgt etter/bedt om observasjoner og fulgt han sånn. tatt han når han hadde satt ifra seg bilen. Er mye robocops her i landet, det har vi tydlige eksempler på her jeg bor også som til tider gir faen i loven og kjører sitt eget løp. De blir aldri tatt for noe selv om de ikke følger boka. Så en liten kommentar til et litt frekt innlegg ovenfor her, folk har egne synspunkt på ting som skjer så det er ingen grunn til å være spydig/frekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 fyllekjøring er ikke = råkjøring der man setter andres liv i fare hver gang. Jo, fyllekjøring er å sette andres liv i fare. Hver gang. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b0rre Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Jo, fyllekjøring er å sette andres liv i fare. Hver gang. Vel, fyllekjøring er et vidt begrep så jeg er litt uenig der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Vel, fyllekjøring er et vidt begrep så jeg er litt uenig der. Fyllekjøring er ikke et vidt begrep - fyllekjøring er å kjøre med promille. Etter min mening setter du andre trafikanter i fare i det øyeblikket du setter deg bak rattet med promille over lovlig grense. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg