volvo-r-sport Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Hei! Driver å smir sammen ny maskinist, og da lurer jeg på hva som er forskjellen på blokkene... Innmaten trenger ingen å henge seg opp i, det er kun blokka jeg lurer på forskjellene på. For har både B23ET blokk og B230FT blokk samt innmat fra begge. Noen som har vettige utspill rundt dette? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 støpiga generelt for å si det enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Bruk b23et, vis ikke 230ft blokka har underspyling... da er det vel nesten hipp som happ... men jeg er fan av b 23 et da... mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 er egentli uansett hvilken du bruker.. så lenge FT blokka har underspyling da!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Jamen jeg har hørt blablabla... osv.. Men det eneste jeg har hørt er at det er litt stabilere sylindervegger på 230 blokka kontra 23 blokk.. Noen som med sikkerhet kan si hva som er forskjellen? FT blokka har ikke underspyling. Mens ET blokka må borres pga rust. Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg skal kjøre med smidd bofors veiv, M-råder og ET stempel. Så jeg kan jo igrunn velge hvem blokk jeg skal bruke... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Jamen jeg har hørt blablabla... osv.. Men det eneste jeg har hørt er at det er litt stabilere sylindervegger på 230 blokka kontra 23 blokk.. Noen som med sikkerhet kan si hva som er forskjellen? FT blokka har ikke underspyling. Mens ET blokka må borres pga rust. Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg skal kjøre med smidd bofors veiv, M-råder og ET stempel. Så jeg kan jo igrunn velge hvem blokk jeg skal bruke... Må jo slipe veiva og sveise på brikker og greier om du skal stappe boforsveiva i 230 blokka da.. så da er vel det beste å borre b23 blokka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Hvorfor må den slipes a? Rammelagrene har samme delenummer til begge motorene..(b23et og b230ft) Men er det B23et veiva som kalles bofors veiv? Eller er jeg mere på jordet enn vanlig? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Hvorfor må den slipes a? Rammelagrene har samme delenummer til begge motorene..(b23et og b230ft)Men er det B23et veiva som kalles bofors veiv? Eller er jeg mere på jordet enn vanlig? Der tar du nok feil mener jeg. Boforsveiva sitter vel i litt av hvert irundt 1980. Nye eller gammle b230 blokka du har da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Det er nye blokka (89->) med trøst i bakkant.. Det samme er det på b23et blokka... Litt dumt av meg å si boforsveiv da.. Det er hvertfall std veiv fra b23et. Maxis: Lenge siden du har vært her... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Det er nye blokka (89->) med trøst i bakkant.. Det samme er det på b23et blokka... Litt dumt av meg å si boforsveiv da.. Det er hvertfall std veiv fra b23et.Maxis: Lenge siden du har vært her... Veiva passer iallefall ikke inn.Har ikke spekulert på sette på lenge for å si det sånn,men den passer ikke. Trøstlagret på b23 er mye bredere,så du må sveise på brikker på veiva og slipe dem får at det skal stemme. Mener veiva må slipes generelt også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Hmm.. skal gå ned og måle og se litt nå... Har hele b23et bånndelen og en 90mod penta bånn..så skal sjekke og måle litt på lagrene.. Men en som driver mye med volvo og kan påstås å være ganske så dreven hadde sjekka, og rammelagrene hadde samme delenummer til b23et og b230ft. Men skal gå ned nu snart... Må bare pakke inn noe mere murstein som jeg kan gi bort til noen kamerater. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Hmm.. skal gå ned og måle og se litt nå... Har hele b23et bånndelen og en 90mod penta bånn..så skal sjekke og måle litt på lagrene..Men en som driver mye med volvo og kan påstås å være ganske så dreven hadde sjekka, og rammelagrene hadde samme delenummer til b23et og b230ft. Men skal gå ned nu snart... Må bare pakke inn noe mere murstein som jeg kan gi bort til noen kamerater. Vil ikke påstå at jeg er dreven,men jeg VET det ikke er samme. Lagrene kan jo ikke være de samme når veiva ikke passer.hehe Mål i vei du:pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Skal jeg gjøre.. i og med at du sier det så er det nok jeg som tar feil, men det skader ikke å dobbeltsjekke... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 OK, nå var jeg nede i furtebua og sjekka... Og det stemte bra det maxis, jeg hadde feil, du hadde rett... Forskjellen var at trøsten var breiere på b23et, fikk nesten plass til lageret fra b230ft inni b23et lageret. Men skal sjekke litt rundt med han som mente at det skulle gå og høre hva han babla om... Men i allefall: god jul. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Har nå fått beskjed om at det finnes lager som gjør det mulig å montere smidd b23et veiv i b230 blokk med trøst bak uten å gjøre noe med veiva.. Kommer nermere tilbake når jeg får vite mere.. Det er folk som har gjort det før uten å sveise i veiva eller modde noe.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg