Gå til innhold

Bytting av motor på e36 316?

Ranger emnet

Scanja

Anbefalte innlegg

men scanja bør vel finne en motor såm er någen lunde samme årsmodel såm den orginale. å regner nu med ecu`n i en 1,6l ikke har samme mappen såm en 1,8l. er vel noen såm kan svare på det her inne på forumet:)

jeg er 95% sikker på at dette er likt på m43 b16 og b18..

Men hadde vært kjekt med noe innspill fra noen som f.eks har byttet over en slik motor...

ellers så er jo bimmers.no en side å sjekke ut gjerne, for mer utfyllende bmw svar..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg tror at å få tak i en 1,8l motor såm er runt samme årsmodel går vel alt greit. men bir fort litt jobb med ledningsnette om nymotoren er no eldre en den orginale.

jaja får mitt vedkåmede så er d nissan så er tingen.

Scanja få tak i en rb26dett så ska jeg hjelpe deg å få litt power i den stakkars e36`n:)

Mitsubishi Lancer Evo8

Nissan Skyline R33 GTS solgt

Nissan 200sx s14a ca360hk solgt

Honda crx død

Audi A3 solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316 har 1,9liters motor, 318 har1,8liters... vet ikke, men regner med det er samme blokka som er brukt.

Bare surr her....;)hehe...

Fram til 1993 - M40 b16-b18 på henholdsvis 1596ccm og 1796ccm

Denne motoren har registerreim og dårlige rykte på topper og kamaksling

Fra 1993 - m43 b16-b18, likt volum(ikke noe 1,9 på 316 og 1,8 på 318..hallo:shake )

Denne motoren har kjede og fungerer mye bedre, litt høyere dreiemoment har den vel også. og mer avansert motorstyring..nok om det..

M42/m44 dette er en 1,8(1796ccm) med doble kamakslinger dvs 16v og 140hk istedet for 115. De siste modellene av denne har navnet m44 da de har 1,9L i stedet for 1,8.

Når det gjelder boring så er den lik på alle modellene(muligens med unntak av m44)

I E46 modellene av 3-serien så har 316 ofte 1,8 og 318 har 1,9 L slagvolum.(m43 b18 og m43 b19)

E90 modellen har 1,9 liter i 316 versjon.

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider