Gå til innhold

æsj og fysj for en bil...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Denne bilen aige rett å slett! ska ha mæg en sånnen, få på de ekstra emblemene som egentlig skulle høre til, og de rette (senke) fjærene! Blei levert noe høyere en hva di skulle ha vært, pga at det va snakk om en lov i USA ang høyden på støtfangeren, men John Z. Delorean hadde hastverk å bilen måtte ut! Loven ble aldri slik! (bilen skulle også hatt airbag)

 

kjøpe en sånnen nå, men kun med v6 å ikke den gamle r4? har vel aldri hatt r4. De som har kjøpt rettighetene til navnet lager nå en motor, helt lik den gamle, som du kan få kjøpt, bare den yter så vidt over 200 hester nå! Får også div bolt on kit som turbo ol.

 

Ari Behn ja! han å pappaen!

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mirus

Det er en så spesiell bil at du enten elsker eller hater den må gjøre...

 

Ken-D-blackh1.jpg

 

Men bilen har mange entusiaster! Selv om det ser ut som om den har blitt designet i fylla!

 

Etter min mening hadde nok ItalDesign en bedre dag når de designet Calá`en! :D

 

cala.jpg

 

Dette må være verdens flotteste bil! Jeg tror jeg ville ha gitt ALT for å få en slik en i garasjen!

 

Hvor mye ville en slik en kommet på?

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

 

Hvor mye ville en slik en kommet på?

 

alt fra 250.000 til 350.000, var ihvertfall det jeg hørte fra stian birkeland (deloran norge) traff han på sportsbiltreffet på sola!

http://www.home.no/delorean/

 

Du har valgene 81, 82, 83 modell

synlige forskjeller: 81 - har tanklokk på panser

: 82 - har tanklokk under panser

: 83 - har ikke de to profilene i panseret lenger

 

3 trinns automat eller 5 trinns manuell

 

Grått eller svart skinn interiør!

 

Min drøm er en 82 modell (porno å åpne panseret for å fylle bensin + at profilene gjør bilen finere ett mitt vedkomende), manuell kasse, og svart skinn interiør! få på de "orginale" senkefjørene, delorean emblemet på panseret, og det som skal stå i det markerte området på bakfangeren! Fiffer opp!

 

Skal en importeres fra USA, foretrekker jeg heller en fra våte strøk, en en fra varme tørre strøk! Siden bilen har rustfritt stål plater montert på glassfiber rammeverk, er ikke regnet noe hindring, men biler fra varme strøk kan ha tendenser til sprekker i epoksy som hoved rammen (av stål) er belagt av. og ellers pga tørre dørpakninger osv!

 

Synes du det er for lite futt i 2.8 literen, kan du alltids benytte deg av andre bolt on kits som turbo eller evt. en V8! (Chevy 350)!

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

mange skryter av lotus .. men det var lotus som herpa DMC-12 ..

John ville ha en sprek V6 i den .. men fikk et makkverk ..

 

Enig, hadde andre planer når det gjaldt aspektet med ramme på bilen, en den Y rammen Lotus kom med. Men designet ble atskillig bedre en i forhold til konseptet spør du meg, ser heller "gay" ut på konseptet! (se bilde), jaja, var kult nok det også men interiøret var noe finere forseggjort på konseptet. hehe:) http://www.entermyworld.com/prototype/protopic11x1.jpg

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullitt

 

alt fra 250.000 til 350.000, var ihvertfall det jeg hørte fra stian birkeland (deloran norge) traff han på sportsbiltreffet på sola!

http://www.home.no/delorean/

 

Du har valgene 81, 82, 83 modell

synlige forskjeller: 81 - har tanklokk på panser

: 82 - har tanklokk under panser

: 83 - har ikke de to profilene i panseret lenger

 

3 trinns automat eller 5 trinns manuell

 

Grått eller svart skinn interiør!

 

Min drøm er en 82 modell (porno å åpne panseret for å fylle bensin + at profilene gjør bilen finere ett mitt vedkomende), manuell kasse, og svart skinn interiør! få på de "orginale" senkefjørene, delorean emblemet på panseret, og det som skal stå i det markerte området på bakfangeren! Fiffer opp!

 

Skal en importeres fra USA, foretrekker jeg heller en fra våte strøk, en en fra varme tørre strøk! Siden bilen har rustfritt stål plater montert på glassfiber rammeverk, er ikke regnet noe hindring, men biler fra varme strøk kan ha tendenser til sprekker i epoksy som hoved rammen (av stål) er belagt av. og ellers pga tørre dørpakninger osv!

 

Synes du det er for lite futt i 2.8 literen, kan du alltids benytte deg av andre bolt on kits som turbo eller evt. en V8! (Chevy 350)!

 

 

Snakker vi den gule nå? Den prisen var jo genial.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

 

 

Snakker vi den gule nå? Den prisen var jo genial.

 

Gult er kult... Men hvilken? Er det Cala du tenker på? nei vi snakker om den gode gamle Delorean! Du kan jo skaffe deg en av de 3 i Gull.... om ønskelig... (disse hadde brunt interiør som egentlig skulle bli option på 84` Delorean;))

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Det stemmer det. 2.8l med 156 hk.

 

Fatter`n hadde en slik i 760`en sin for 15 år siden! :D

Trodde faktisk at det var 3 literen i fra Renault Alpine som satt i den jeg. Det gjorde det i hvertfall i den bilen som var på Elmia Bilsport messen tidlig på 90-tallet... Kanskje noen skulle ta rede på FAKTA her? og ikke at vi alle kommer med "forslag"? kiddie

 

Mvh

Glenn

 

Edit: Joda, de viser seg at det stemmer jo at det faktisk er "volvos" B28F motor som sitter i bilene som standard! doh Dumme dumme meg... Dette var jeg faktisk ikke klar over... Man lærer så lenge man lever!

Nå har jeg fått ENDA mer lyst på en DMC, har hatt drømmen i mange år, men nå har jeg jo funnet ut at det faktisk eksisterer et lite miljø i Europa for denne bilen også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2,8 literen som sitter i den ja. Men det er Renault motoren. Volvo utgaven passer ikke i. Også har DeLorean mekka litt med elektronikken, slik at den må justeres annerledes enn en Volvo/Renault motor. En jeg kjenner har en 82 mod. (tror jeg). Den hadde faktisk katalysatorer! Disse fjernet han og satte på et rustfritt anlegg fra england. Jævlig fet lyd! Når man sitter inni er det jo bare en glassrute mellom deg og motoren.Å den går fært (føltes sikkert sånn forde han som eier den har vert proff gocartkjører)! Sitter veldig bra. Men 70% av vekta er bak, så sladding er farlig.

Ellers har bilen et jævelig dårlig el nett. Da han jeg kjenner kjøpte bilen var det bare det ene parklyset som fungerte! Det hadde brendt i sikringskapet.Hovedproblemet er de to sore kjøleviftene som starter samtidig. Han jeg kjenner har satt softstart på begge + at de starter de en og en. Å hvis du får et fingermerke (eller noe annen form for møkk) på karosseriet må man bruke salo og stålull! Blir som en kjele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2,8 literen som sitter i den ja. Men det er Renault motoren. Volvo utgaven passer ikke i.
I følge FAQ'n til DeLorean Owners Group, så heter faktisk motoren B28F da... og er nevnt som en VOLVO motor faktisk... Men det er sikkert en del endringer som er gjort ja. Bla. bunnpannen er annerledes, og noe småtteri for å snu motoren "bak-frem"..

 

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er en veldig spesiell bil, designet førut sin tid.. :(

er jo helt klart en "elsk den eller hat den bil"

 

John Z. deLorean var jo en mistenkelig bil designer som droppet ut av en jobb med millionlønn i GM tror jeg.. uansett så ble han jo arrestert for dopsmugling :P (pengene skulle visstnok finansiere DMC-12) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Z. deLorean var jo en mistenkelig bil designer som droppet ut av en jobb med millionlønn i GM tror jeg.. uansett så ble han jo arrestert for dopsmugling :P (pengene skulle visstnok finansiere DMC-12) :D

 

Historien står på DMC's sider. Jeg er litt i tvil om hva som egentlig hendte, men jeg har en viss tillit til at DeLorean var uskyldig, og at det var de store amerikanske bilprodusentene som trakk i noen tråder for å få han vekk fra markedet.

 

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår