Gå til innhold

940 turbo motorer

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken forskjellige turbomotorer har 940? Har hørt om b230fk på 135 hk, b200ft på 155 hk, b230ft på 165 hk. Stemmer det at det fins en toppmodell med 192 hk? I så fall, Hva kalles den motoren?

 

b230fk og b230ft er de eneste såvidt jeg vet...

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forskjellige turbomotorer har 940? Har hørt om b230fk på 135 hk, b200ft på 155 hk, b230ft på 165 hk. Stemmer det at det fins en toppmodell med 192 hk? I så fall, Hva kalles den motoren?

 

 

Denne "toppmodellen" som du kaller det er bare en vanlig b230ft med turbo+

 

Elektronisk styrt laddetrykk og chip er vel forskjellen.

 

En mekanisk boostcontroller er mye enklere....

 

Mener samtlige 1993 modeller av 940 turbo har turbo+ orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jo også 940 med en motor som heter B204GT/FT for italia... 16V turbo det:) NAIS... synd det ikke er 2.3 bare... men veit det er en motor som heter 200FT, men tror det bare er i 240.. er ikke sikker, så je tør ikke si noe sikkert....

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 er vel kun levert med k-jetronic på turbobilene..

 

Ikke i USA om je om je ikke husker feil.. men skal sjekke litt dypere i materien je.... står mye slikt på http://www.turboperformanceclub.com...

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jo også 940 med en motor som heter B204GT/FT for italia... 16V turbo det:) NAIS... synd det ikke er 2.3 bare... men veit det er en motor som heter 200FT, men tror det bare er i 240.. er ikke sikker, så je tør ikke si noe sikkert....

 

B204FT/GT kom aldri i 940. Kun 740 og 960.

B200FT hadde 155hk og 230nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 1993 volvo 945 med B230ft har bare 165 hp, har hørt at du får 192hp ved å bare fjerne kat. stemmer dette???

 

nei.. du tjener egentlig ingen ting. På en sugis, så merker du litt, men på en turbo, merker du ikke stort fordi motstanden i eksosen er Turboen i seg selv, og ikke kat'en.

 

Chip og skru opp trykket er en mye mer effektiv måte å skaffe seg power på enn å fjærne kat'en.

Det er 3'er feil på eu-kontrollen å fjerne kat'en forresten... bare så dere veit det:)

 

B230FT+ har 192hk.. og den har som nevnt "turbo +" pakka, som +'en i navnet tilsier.

std b230ft har 165hk. B230FK har 135hk. B204FT har 190hk. B204GT har 205hk. Alle motorene kom i 700 og 900 serien, trur aldri de kom i 200-serien hverken i usa eller her i europa.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. du tjener egentlig ingen ting. På en sugis, så merker du litt, men på en turbo, merker du ikke stort fordi motstanden i eksosen er Turboen i seg selv, og ikke kat'en.

 

Chip og skru opp trykket er en mye mer effektiv måte å skaffe seg power på enn å fjærne kat'en.

Det er 3'er feil på eu-kontrollen å fjerne kat'en forresten... bare så dere veit det:)

 

B230FT+ har 192hk.. og den har som nevnt "turbo +" pakka, som +'en i navnet tilsier.

std b230ft har 165hk. B230FK har 135hk. B204FT har 190hk. B204GT har 205hk. Alle motorene kom i 700 og 900 serien, trur aldri de kom i 200-serien hverken i usa eller her i europa.

 

Selvfølgelig øker effekten ved å fjerne katen siden baktrykket blir mindre.

 

Du får ikke 3er feil på EU kontrollen ved å ikke ha katalysator. Det er faktisk ingen steder hvor man kan skrive opp at katen er borte. Eneste er at man kan notere feil på avgassmålingen siden utslippet øker. Dette gir en 2er feil.

 

B204GT har 200hk og kom kun i 740. B204FT kom kun i 960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår