Gå til innhold

940 turbo motorer

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

Ser ikke det store problemet i at alle dere driver å trikser me den kat'en jeg...

 

Er jo bare å ha 3" hele veien, slik jeg har med en eller to potter alt ettersom hva man vil.. Og går den ikke igjennom, så finner man jo bare fram katt'n og et par eksosklemmer og litt småpjask, gjort på under en time! Så ere bare inn på etterkontroll, få OK, også hjem igjen å sette ting slik det var.. ikke værre enn det...

 

Angående turbomotorene, så er det vel bare 230fk og ft vi normale folk kommer borti, evt ft med turbo+ som folk har sagt her. m46 før 1995 og m90 etter(?)

 

ft og fk er vel samme shiten, bare wastegaten som er forskjellen mener jeg, samt at man må chippe for å få fk'n til å gå normalt ved oppjustert ladetrykk...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ska prøve å shimse wastegaten på fk'n i første omgang, samt chip, så skal vi se hva slags trykk jeg havner på, og om det er noe å satse på...

 

ikke optimal måte å skru opp trykket på...trur en liten blødeventil er mer effektivt. No forbanna møkk å skru inn og ut de skruene der hver gang du skal shimse opp...sinnsykt lett å miste skivene, og om motoren er varm kan du bare glemme å komme nær... du svir fingra av deg på eksosmanifolden.

 

blødeventil= mye enklere enn skiver.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke optimal måte å skru opp trykket på...trur en liten blødeventil er mer effektivt. No forbanna møkk å skru inn og ut de skruene der hver gang du skal shimse opp...sinnsykt lett å miste skivene, og om motoren er varm kan du bare glemme å komme nær... du svir fingra av deg på eksosmanifolden.

 

blødeventil= mye enklere enn skiver.

 

 

Trimmer ordentlig jeg, skakke justere så my, og den justeringa jeg gjør har jeg plenty av tid til :) begynner vel på 0,8, etter det blir det alu-cooler og hybridturbo. chip blir det uansett!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimmer ordentlig jeg, skakke justere så my, og den justeringa jeg gjør har jeg plenty av tid til :) begynner vel på 0,8, etter det blir det alu-cooler og hybridturbo. chip blir det uansett!

 

hehe, ja, en chip skader nok aldri uansett trimming;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge min oversikt ifra volvo hadde 93 modellene 190hk.

 

Har de 190hk har de enkelt og greit turbo+ som nevnt tidligere.

 

Jeg mener jeg hadde min informasjon fra "hovedbrosjyrene", men disse har jeg ikke i nærheten akkurat nå... Kanskje noen andre her har dem? Ellers er vel "+"en tydeligvis enkelt håndterbart utstyr og unntak ser etter alt å dømme ut til å forekomme samme hva som måtte være "regelen".

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg hadde min informasjon fra "hovedbrosjyrene", men disse har jeg ikke i nærheten akkurat nå... Kanskje noen andre her har dem? Ellers er vel "+"en tydeligvis enkelt håndterbart utstyr og unntak ser etter alt å dømme ut til å forekomme samme hva som måtte være "regelen".

 

 

Beklager så meget,det er 92 modellene som har 190hk orginalt:drunk:

 

uansett,en bil uten turbo+ er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår