Gå til innhold

bmw eller v8 motor i 240?

Ranger emnet

volvo242turbo

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En Chevrolet small-block i støpejern veier vel mellom 60 og 100 kg mer enn en rødblokk.

Ulempen med moderne V8ere er at de er så brede over toppene/toppdekslene pga 2 overliggende kamaksler pr sylinderrad. Bruttern sliter fælt med å få plass til sin Porsche-V8 under panseret på 240en sin og den har bare enkle overliggende kamaksler.

Personlig synes jeg at V8 er tøffest, men det begrunner jeg kun med motorlyden...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Chevrolet small-block i støpejern veier vel mellom 60 og 100 kg mer enn en rødblokk.

Ulempen med moderne V8ere er at de er så brede over toppene/toppdekslene pga 2 overliggende kamaksler pr sylinderrad. Bruttern sliter fælt med å få plass til sin Porsche-V8 under panseret på 240en sin og den har bare enkle overliggende kamaksler.

Personlig synes jeg at V8 er tøffest, men det begrunner jeg kun med motorlyden...

Porsche-V8 hørtes jævla rått ut.. :) har du noen bilder og dele?? :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche-V8 hørtes jævla rått ut.. :) har du noen bilder og dele?? :)

Brodern (Volvo 928) har en prosjekttråd her på forumet, men pga domenetrøbbel med hjemmesiden hans så virker ikke bildene. Men ja, det er jævla rått...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffer ikje? Kunne vert ett arti projekt.. Framförallt unikt

Ikke spesielt unikt med B36 i 240. Det finnes allerede. I Sverige... Dessuten burde vel Porsche-V8 være mer unikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm da tar ä tilbake det :) Visste ikje de allerede va gjort.. men volvo e volvo.. ska ikje putte motorer fra andre biler syn ä :)

Jeg synes også at motor og bil bør ha en viss tilknytning til hverandre, men enkelte ganger må det være lov å gjøre unntak. Har lyst på 240 med V8 selv jeg, men det får bli siden...

En B36 er håpløs som "high performance"-motor. Den har lite sylindervolum i forhold til vekta (3,6 liter/235 kg) og den er svært vanskelig å få tak i deler til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm da tar ä tilbake det :) Visste ikje de allerede va gjort.. men volvo e volvo.. ska ikje putte motorer fra andre biler syn ä :)

Sjekk denne blant annet: http://www.putfile.com/media.php?n=utan_namn

Lenke til kommentar
Del på andre sider