Gå til innhold

bmw eller v8 motor i 240?

Ranger emnet

volvo242turbo

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som nevnt tidligere i tråden så er jo 5,0L V12 et alternativ d er en i vesterålen som har gjort denne konverteringen og fy f... hvor det fungerer...

Motoren hentet han fra Tyskland i en vraket 750 og derfra hentet han alt det elektriske og girkasse. han byggde motorfester og girkassetravers selv, så når en ser ned i motorrommet på 245en hans ser d ut som om det aldri hadde vært noe annet der.....

Han har også breddet bilen fra forskjerner og bak på en slik måte at du må vite det for å se det.(flott jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er få motorer som gir så mye effekt som bmw sine i forhold til volum.. dette er sinnsykt effektive motorer.

personlig kommer jeg til å gå for bmw s14 motor i volvoen på sikt(e30 m3 motor)

på den tiden når e30 konkurrerte med 242 i gruppe A så lå volvo alltid rangert over bmw på resultatene.

Så det jeg mener om bmw er at dem er lite effektive på lave turtall og får et voldsomt drag på høyere turtall.

Virker bøsere, men sannheten går opp i opp faktisk.

Skulle jeg hatt noe bøst under panseret måtte det vært en chippet og litt større turbo på Duramax motor!

1000nm dreiemoment og 500hest.

Det røsker i karosseriet :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8 er ikke tungt. Rover 3,5 liters v8'n min veier like mye som en B23. Men 8'r er tøffest!

Rover V8 har alu blokk, alu topp..

Kan ikke få særlig mer enn 220hk ut av den motoren, iflg. folk jeg snakket med (iallefall med trimgasser, headers+++)..

Jeg hadde en sånn på gang, helt til jeg fant ut den bruker MINIMUM 2 liter på milen når den er trimmet litt med gasser og slikt.

Det fine med den, er at den bruker samme automatkasse som volvo (aw71), så jeg tror ikke det er noe særlig vanskelig å få på en manuellkasse i volvo med den.. Men det kjipe, er jo effektiviteten er sykt dårlig, har ikke noe særlig med potensiale og sluker bensin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider