Gå til innhold

BMW M3 med turbo

Ranger emnet


pIMp

Anbefalte innlegg

Originally posted by rdl

ps, M3 E30 er faktisk den eneste bmwen som ser fin ut!..

 

ALt annet karosseriherk etter det ser jo bare jalla ut!

 

For å si det sånn, så tar vi BMW folk oss ikke nær av driten dere Ford folk kommer med... Du driver å snakker om gamle BMW-er...

La meg legge ut om problemer jeg selv har erfart med søppelhaugen Ford... Blant rare problemer har vi det at hvert år er det problemer med baklykta (noe jeg ser går ofte igjen på fordene her i byn)... Når folk trøkker på bremsen, kommer ryggelysa på, og omvendt... Bilen i revers, bremselykta kommer på...

 

Et annet problem som jeg vet er typisk for Ford er at bensinfilteret etter en stund løsner, og bilen begynner å fuske som faen. Dette vet jeg fordi vi fikk det problemet, og Ford sitt merkeverksted har fortalt meg om dette...

 

Rare lyder fra motoren er heller ikke sjeldent hos Ford... Selv hadde vi en jævlig høy vesende lyd som kom fra motoren (konstant, hadde ikke noe å si om du ga på eller ikke)... Ford-mekanikerne fant aldri ut hva det var for noe...

 

Og problemene jeg nevner her er ikke noe spesielt unntak, jeg har snakket en del med Ford-folka, og dette var visst noe som gikk igjen... ikke vet jeg... jeg blir fortalt dette... Og for ikke å nevne rusten... Det er slett ikke uvanlig at 10-13 år gamle Forder ruster hull i passasjer/fører dør + hjulbuer... Hjulbuene kan unnskyldes, men i døren?

 

Finn en BMW e-36 med så mye rust (e-36 går nå 12 år tilbake, begynte i 1991) og jeg blir imponert... Selv har jeg nå en 93 mod, og du finner ikke en eneste rustflekk på bilen... Ikke engang under bilen...

 

Så, hadde jeg vært deg, ville jeg ikke klaget over BMW kvaliteten. Du kjører tross alt ikke verdens mest feilfrie bil selv (din bils stand har jeg ikke peiling på, skal ikke uttale meg der, men merke ditt)...

 

En kompis av meg har et genialt skilt på bimmeren sin. Den sier:

"I'd rather push a BMW, than drive a Ford!"

 

Bare for å oppsummere:

post-3295-1380485203513_thumb.gif

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"hmmm.. jaaada.... smykke sier du gitt. jeg vet jo bare hvor mange bmw motorer som har havarert. jeg har selv en bmw med havarert top, venter på at damas nå snart skal ryke, kjetil (turbo) sin røk, og jeg vet om en del andre uttalig mange mennesker som har ryki toppen sin.

 

vil ikke akkurat si at bmw motor er så forbanna solid at det gjør noe..."

 

 

Vet at de gamle 12V motorene har hatt problemer med toppen, men det betyr ikke at alle de andre er dårlige. Må ikke sette i bås vet du, rdl.

 

 

 

"ps, finner du EN bmw som ikke tikker på ventila så har du flax!"

 

 

Har visst uflaks du da ;) ;)

 

 

PS! Har du merket at dersom man kjører bak en ford så kjenner man det på lukta? Lukter olje og bensin LAAANG vei.

BMWCCN avd. Hordaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte fabrikkny topp på min og har overlada den LENGE! Toppen har det heeelt fint, og jeg kjører på 1.5 bar!

 

Poenget er at de toppene tåler aldeles ikke å bli tukta før de er driftsvarme, da har de lett for å vri seg!

Det er også et kjent problem at de sprekker i lagringen under kam'en om man kjører de alt for varme...

 

 

SÅ bruker man hodet, er det ikke noe problem!

 

;)

BMW POWER - GO FAST!

www.bmwpower.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmwpower.no

Jeg kjøpte fabrikkny topp på min og har overlada den LENGE! Toppen har det heeelt fint, og jeg kjører på 1.5 bar!

 

Poenget er at de toppene tåler aldeles ikke å bli tukta før de er driftsvarme, da har de lett for å vri seg!

Det er også et kjent problem at de sprekker i lagringen under kam'en om man kjører de alt for varme...

 

 

SÅ bruker man hodet, er det ikke noe problem!

 

;)

 

Det er sant. M20 motorene var vel BMW's første forsøk med alu topper var det ikke? iallefall i stor produksjon?

 

Denne regelen gjelder forsåvidt alle biler dog.. verste jeg ser er folk som starter opp en kald bil, for så og dra den ut på turtall med en gang.. viser litt hvor mye de vet om motorer i det heletatt.. "jeg har naawz og turbo, jeg er verdensmester, jeg kan alt".. njaaa.. nåh.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ike RDl liker BMW noe særlig jeg... hehe

hadde en kammerat som hadde en 93 E36 md 325 motor,

den var gått 285000 når han solgte den, og han kjørte over 100 000 av de....

den motoren gikk som en klokke, og var ike tegn til noe ventil tikking eller olje forbruk

den var chipet, hadde supersprint eksos og green filter.....

og ble vell brukt... ;)

 

en må klare å skille mellom de GAMLE bmw motorene, som hadde en tendens til å ta kveld, men må si at E30 325 tåler my juling den også.......

og for ikke å snakke om vetil tikking, der tikker nok BMW en del, men for å ikke snakke om Ford, se om du finner en gammel for som ikke bruker olje, og ikke tikker??? da er du heldig.....

hehe

 

lykke til RDL

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

hmmm.. jaaada.... smykke sier du gitt. jeg vet jo bare hvor mange bmw motorer som har havarert. jeg har selv en bmw med havarert top, venter på at damas nå snart skal ryke, kjetil (turbo) sin røk, og jeg vet om en del andre uttalig mange mennesker som har ryki toppen sin.

 

vil ikke akkurat si at bmw motor er så forbanna solid at det gjør noe...

 

ps, finner du EN bmw som ikke tikker på ventila så har du flax!

 

 

Har du hørt om å bytte reg reim + ha på sikklig olje...????

min tikker ikke i ventilene... og dette er en sykdom på 4syldiner bmw`ene ikke 6`erne......som m3 er

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Norsk bil, ifra skien. Meget lekker, bortsett fra alle klistermerkene vel og merke :) Går fælt gjør den vist også :)

 

http://www.e30.no/bilder/e30/m3/m3.htm

 

Han mannen der så litt sur ut :\

(vet editor-programmet på skolen sugde, og jegh klarte bare å få 75 x 75 oppl. eller 200 x 200 :P

post-2436-13804852077779_thumb.jpg

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår