Gå til innhold

hvor mye tåler topp pakning? (b21at)

Ranger emnet

volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

Sannsynligvis mer enn turboen din klarer å lade, ikke griskjør før motoren er varm, og ikke stopp den når den er grisekjørt uten å la den gå litt. Da varer det lenger.

okay, da skall jeg skru opp trykket til gasseren ikke klarer mere(det er sikkert ikke mye men:P) hehe

kjører rolig på kald motor nå etter det har blitt montert turbo ja, men før når det var en b230a så var det full gass ned garsveien i 2.gir på 5 - 6000 omdr:)

og en ting til jeg lurer på. den motoren jeg bruker nå åverhalte jeg for 2 - 3 uker siden, nye stempelringer, lager(veiv og råde) alle pakninger, simringer og ventiltetninger, når bilen står på tomgang en liten stund så bynner det å ryke noe jævli ut av eksos og det lukter noe jæ*** brent olje (dette sjer ikke vær gang den står på tomgang) hva er årsaken der? gåen turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke jort noe med toppen nei, bare flytta den fra b230a motoren til b21at og bytta ventiltetninger

Ikke for å være frekk men sikker på at du har satt de ordentlig på? Kan nesten høres ut som noe med tettingene er galt? ryker den like mye når du gir gass?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en gåen ventilstyring, gåen ventilteting eller at ringene er sykt dårlige.. Når det hadde skjedd på min så så du det lå ei røyksky igjen etter deg når du svinga i lav hast i kryss o.l. Vet ikke om det var turboen som var slask også jeg, bytta den også..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider