Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet

truhaa

Anbefalte innlegg

Ja har en slik hjemme, men må skuffe deg med å si at den funker maksimalt til å legge på sealer el voks, har ikke brukt min på lang tid.

Den typen maskin er for svak for rens/korrigeringer ol etter min mening. funker også mindre bra mht å fjerne produkter også. Litt stor er den også så vrient å komme til mange steder.

CO har også den 2 hodede (nesten lik biltema sin) den kan du regulere farta på og er sterkere og da er den bedre mht rens ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du som har så mye peiling truhaa:P

Har du prøvd polermaskin fra clas ohlson? fikk en til jul og lurte på om den funker for en amatør..

Clas Ohlson - Polermaskin, Voks og polish handle bestill postordre

Den maskina der er det ikke lett å få pads til å passe på, uten at man må mekke til en egen bakplate får å få på riktige pads.

Anbefaler heller denne her: Clas Ohlson - Polermaskin, Voks og polish handle bestill postordre

Denne kombinert med Cyclo sine pads (fåes på Norsk Prol) og f.eks M66 Quick Detailer, eller M80 Speed Glaze vil funke bra. kommer såklart ann på mengden riper/swirsl og skavanker.

Har også hørt prat på at Meguiars Deep Crystal 3step systemet også kan bruke på denne maskina, ALldrig prlvd det selv, så kan ikke levere noen anbefaling på det, Føre jeg evt har testa selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste fra Meguiars jeg har hørt ikke er noe "tess" med maskin (DA) er ScratchX, ellers har jeg fått inntrykk av at det meste kan legges på med DA maskin, noe som også er viktig er jo også valg av pads og hastighet på maskinen samt press...

Rens kan legges på med hardere pads en feks sealer. osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spørsmål ang. disse Meguiars produktene (tenkte å besille litt men vil ikke bestille feil, er så mye å velge mellom :S).

Har i dag en bil med to farger (matt sort og orginale Audi fargen), hele bilen ble omlakkert i juli i fjor (mao. 11 måneder gammel sånn ca).

SÅ, hva slags produkter burde jeg bruke på denne? Noe spesielle ting som burde brukes på den matte fargen?

Og hva burde jeg bruke på felger og dekk, har ASA felger og har lest litt ymse ting om hvordan disse tåler bilsåpe og sånt (lakken flasser, blir matt osv).

Hvis noen kunne satt opp en fin liten liste for nybegynner produkter hadde det vært flott! Så noen andre hadde spurt om det i denne tråden uten å få svar.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På matt lakk har jeg ikke snøring på hva du kan bruke (lurer faktisk selv på akkurat det da jeg har mattsorte felger)

På felgene min bruker jeg P21s wheel gel fra s100.no - Bil produkter det er noe av det bedre etter min mening. Meguiars har også felg rens som skal gå til alt av felger. Vanlig såpe på felgene vil jeg tro skal gå bra, bare du bruker en mild bilsåpe (gold class feks)

På vanlig lakk er det NXT tech wax el Megs Cleaner wax liquid som funker bla.

I og med at lakken din er forholdsvis ny er det ikke sikkert du trenger noe rens, men clay kan være greit (clay på mattlakk kjenner jeg heller ikke til desverre)

Sjekk denne posten her:

http://www.bilforumet.no/bilpleie/169606-resultat-av-polering-97-audi-a4-avant.html

Det han har brukt er bra, men som sagt, ikke sikkert du trenger rens da.

Liste over hans brukte prod:

-Quick Clay over hele bilen

-Lakkrens med Clear Coat Bodyscrub (valgfritt)

-Deep Crystal Polish

-Gold Class Liquid Wax

-Ultimate Wipe Detailing Cloth til fjerning av hvert lag

-Meguiars gule pads for å legge på polering osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blitt så gla i å polere så må nesten ta felgene mine også. :)

Har tenkt på den lille runde boksen med grønt lokk på, NXT Generation All Metal Polish, er den brukbar?

http://www.meguiars.com/estore/product_list.cfm?sectionname=Consumer%20(Meguiar's%20Brand)>Wheel%20Care&sectionID=13101

Samme framgangsmåte som på polering av lakk? Og har den polishen der både rens, polering og beskyttelse i seg eller trenger jeg noe mer attåt?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at det er polish til felger med og uten klarlakk.

Bruker du polish til felger U/klarlakk på felger MED klarlakk kan det bli mindre pent.

Hvis du har felger uten klarlakk funker den vil jeg tro (har ikke prøvd den selv), men har du klarlakk på felgene så bruk det samme som du brukte på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at det er polish til felger med og uten klarlakk.

Bruker du polish til felger U/klarlakk på felger MED klarlakk kan det bli mindre pent.

Hvis du har felger uten klarlakk funker den vil jeg tro (har ikke prøvd den selv), men har du klarlakk på felgene så bruk det samme som du brukte på bilen.

hmm..nå ble jeg jo veldig usikker. Ingen anelse om jeg har felger med klarlakk eller ikke. what to do? :p

-85 Audi 90 2,2E 10v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solberg: Om du har klarlakk eller ikke er jeg ikke sikker på hvordan du sjekker. De fleste felger har vel klarlakk vil jeg tro. De er muligens blankere med klarlakk en rene alufelger.

V.Marcil: Kjenner ikke mye til TW, men Nano serien deres er vel noe av det bedre de har har jeg skjønt. Det jeg har benyttet meg av mht TW har jeg ikke blitt imponert over, så det har jeg droppet å kjøpe. Derfor kan jeg desverre ikke gi deg noe samenligning mht andre produkter, men tviler på at de har produkter som slår DuraGloss og Collinites holbarhet på 6-12mndr eller glansen til Pinnacle LS

Uansett så er det bedre med noe på bilen en å droppe det, bare du klarer å bruke en blyant dagen etter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å polere bilen min pånytt. Sist polering med lakkrens, clay bar og extra gloss protection var for ca 2 mnd siden (autoglym). Har nå kjøpt mye Meguiars-stuff og vil prøve det. Er det nødvendig med lakkrens denne gangen? Leste en plass at det ikke er bra for lakken med lakkrens for ofte? At det holder med 2-3 ganger i året?

-85 Audi 90 2,2E 10v

Lenke til kommentar
Del på andre sider