Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen anbefaler å rense lakken v bytte av bilpleie merke, men i 95% av tilfellene går det helt fint.

 

Så lenge det ikke er sterke slipemidler i rensen er det lite du sliter lakken din, men det er ikke noe poeng å gjøre det om du renset for 2 mndr siden.

 

Har du feks kjøpt deg NXT tech wax, er det litt rens i den som rengjør samtidig som den polerer og beskytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen litt quick qlay, går fint å bruke denne på bilen nå igjen? Har vel ikke like rensende effekt som en lakkrens?

 

Og lakken på bilen nå har jo lag med polering og beskyttelse fra Autoglym-økta. Kan jeg bare legge polering og voks oppå dette eller bør det bort først?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange liker å polere/beskytte lakken etter en runde meg clay, den fjerner noe av beskyttelsen.

 

Legger du noe over, holder det ofte med bare voks.

 

Personlig liker jeg å fjerne det først om det er en ny "serie" som skal på bilen.

 

Skjønner. Trur ikke jeg gidder å kjøre full pakke på bilen denne gangen. Dropper lakkrensen fra MG for den lukta sterkt og tar sikkert det meste.

 

Kjører clay, polering og voks imorra. :)

 

Men en ting, de microfiberklutene jeg brukte å ta av polering osv. Vasket de i maskin dagen etter men det sitter igjen litt mørke flekker i dem, samme med tørkehåndklene mine også. Står jo at de skal være 100% rene når man fjerner poleringa, og regner med de er det etter vask? Og at de små mørke flekkene ikke gjør noe...

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske spesiell lakk på bilen min fra når jeg lakkerte den i fjor sommer.

 

Ripe-fri klarlakk. Den er supersterk og vaskestriper og alt annet av riper som ikke går gjennom klarlakken skal være mulig å fjerne. Så til spørsmålet mitt.. Hvilket rubbe middel burde jeg kjøpe? Og hvilken maskin burde jeg kjøpe? Skulle vel helst ha hatt en helt enkel DA maskin. Anbefalinger? Også må jeg vel ha noe pads.. Bestille gjerne middel og pads fra autogeek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menzerna har utviklet egene polisher for den type klarlakk, den benyttes bla av Mercedes.

 

AG har akkurat begynt å selge den, men den er best med rotary maskin, selv om noen på AGol har fått ok resultater med DA anbefales Rotary.

 

http://www.autogeek.net/menzerna-of-germany.html

 

Har du ikke benyttet rotary før, anbefales det å øve på event gammel bil el pansel ol, supert verktøy, men trenger mye øvelse.

 

Alternativ er DA maskin (biltema feks) og MG 80, 82 el 83. Puter fra cyclo med noe cut hvis du har en del riper, bløtere pads om det er "ok" lakk.

 

Prøv altid den svakeste kombinasjonen først, ikke vits i å skape mer jobb en nødvendig

 

DA vil aldri fjerne så mye som rotary, men den fjerner mye, og er veldig grei å starte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spm, har lest hele tråden, men finner ikke det noe sted. Den bøtten du bruker truhaa. Med rist osv, Hvor får man kjøpt denne?

 

Tar meg den frihet å svare jeg.

Du får kjøpt den på http://www.autogeek.net. Mulig man får den på Bilxtra også. Men enkelt og kjapt å handle på autogeek, penger sparer du også vs prisene i norge! :)

http://www.autogeek.net/grit-guard.html

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Må vel få tak i en sånn. Begynner å bli lei av å drasse med to bøtter, bare for å ha en å skylle svampen i:p

 

Hehe kan jeg tru. Ikke prøvd å bruke 2 bøtter eller GritGuard enda jeg. Klarer meg fint med ei bøtte da jeg aldri dypper vaskevotten heelt ned i bunn av bøtta. Men er sikkert å anbefale å bruke 2 bøtter eller GG? :)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår