Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet

truhaa

Anbefalte innlegg

Cobra Super-Plush Deluxe Microfiber Towel er ment til fjerning av polish el voks samme som Megs supreme MF. The Guzzler WW er for tørking.

Claying er ofte greit uansett, vask bilen din og tørk den så kan du kjenne nederst på dørene om det er noe nupper der. Du blir overasket over hvor mye som sitter igjen i lakken selv om du ikke ser det med øyet.

1 Vask

2 Clay

3 Rens (lakkrens, Megs CC body scrub, Megs DC paint cleaner el Duragloss 101 er bra saker)

4 Polish (Megs DC polish el DuraGloss 105)

5 Beskytt (DuraGloss 105, Megs MG21, Pinnacle LS, Megs MG16, Menzerna APO60)

Nå ble du sikkert mye klokere;)

Men det er mye å velge i, hvilken type maskin har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Cobra Super-Plush Deluxe Microfiber Towel er ment til fjerning av polish el voks samme som Megs supreme MF. The Guzzler WW er for tørking.

Claying er ofte greit uansett, vask bilen din og tørk den så kan du kjenne nederst på dørene om det er noe nupper der. Du blir overasket over hvor mye som sitter igjen i lakken selv om du ikke ser det med øyet.

1 Vask

2 Clay

3 Rens (lakkrens, Megs CC body scrub, Megs DC paint cleaner el Duragloss 101 er bra saker)

4 Polish (Megs DC polish el DuraGloss 105)

5 Beskytt (DuraGloss 105, Megs MG21, Pinnacle LS, Megs MG16, Menzerna APO60)

Nå ble du sikkert mye klokere;)

Men det er mye å velge i, hvilken type maskin har du?

Takk for svar, selv om jeg ikke ble så kjempeklok nei:)

Maskinen jeg har, er en fra Best Tools. Ser ikke ut som sånn vinkelsliper poleringsmaskin.

Men er det bare tull å polere for hånd? Eller må man til med sterkere skyts.

Lakkrens har jeg. "Paint renovator" fra Autoglym. Erfaring?

Kan du gi meg en link til "Megs DC polish" finner den ikke.

Link til en bra clayer er også ønskelig.

Hvis du ser så har felgene mine mange "eiker" hvem børste er best til denne oppgaven:)

De lyse setene mine trenger også en rens. Forslag.

Takk for hjelpa.. Blir lett forvirra her altså!

Bor faktisk på andre siden av elva for jobben din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tull å polere får hånd, men det krever litt passion by the pad, med andre ord, man må jobbe litt får resultatet.

Men ikke misfårstå, det er også mye jobb får å få bra resultater med en maskin.

Men har man null erfaring med bruk av maskin, anbefaler jeg deg å ta ei helg å bruke handa.

Henger ikke helt med på hvem maskin du egentlig har, hva med et bilde? Har nemlig ikke vært borti noe anne enn roterende maskin fra best tools.

Erfaringsmessig så liker jeg meg å holde meg unna Autoglym, synes det er vansklige produkter å jobbe med, Så vil heller anbefale deg å kjøpe med DC Step 1 Paint Cleaner istede. Meguiars sin CC Body Scrub som Truhaa nevnte oppi her, er tatt ut av Meguiars sitt sortement, å det som evt er å få tak i er bare det som ligger igjen på lager rundt om.

Så til lakkrens har du DC Step 1 og ScratchX (til fjerning av småriper), Disse to er et team som funker bra får lakkrens uten bruk av maskin.

Når det gjelder Clay, pleier jeg å anbefale Quick Clay Detailer, da denne kommer med både clay og lube.

Når det gjelder felgbørster så har Meguiars to stk, som jeg anbefaler å ha begge av, den ene får vask inni eiker og bak eikene. Den andre, Versa-angle wheelface brush, får vask av av selve felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, selv om jeg ikke ble så kjempeklok nei:)

Maskinen jeg har, er en fra Best Tools. Ser ikke ut som sånn vinkelsliper poleringsmaskin.

2 håndtak og en stor pad som sitter fast?

Men er det bare tull å polere for hånd? Eller må man til med sterkere skyts.

Nei det er ikke tull å polere for hånd, er du fersk er det best å starte for hånd (alternativ er Dual Action maskin), men ser bilen din helt dass ut så trenger du ofte tyngere skytts. Du får i alle fall på beskyttelsen på bilen i form av polish og sealer for hånd.

Lakkrens har jeg. "Paint renovator" fra Autoglym. Erfaring?

Noe samme som Cossyboy sier, helt grei emm men megs paint cleaner er bedre

Kan du gi meg en link til "Megs DC polish" finner den ikke.

Link til en bra clayer er også ønskelig.

Hvis du ser så har felgene mine mange "eiker" hvem børste er best til denne oppgaven:)

Clayen til Meguiars Quick Clay kit, er prima, bra idiot sikkert også, så den er det bare å sette på lista (Bilxtra på Åssiden har den) De selger også Meguiars Deep Crystal serien Rens/Polish/carnauba voks samt NXT gen serien deres

Felgbørste: har nevnt EZ wheelbrush over her

De lyse setene mine trenger også en rens. Forslag.

Har ikke skinn selv, så har kun en skinn rens fra Meguiars som jeg bare har benytttet på "rene" seter, så vet ikke hvor bra den fjerner noe

Takk for hjelpa.. Blir lett forvirra her altså!

Bor faktisk på andre siden av elva for jobben din..

Da får jeg se etter en blank blå Saab da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har oversett hva type seter du har, er det Skinn eller stoff?

Hvis det er skinn, ville jeg tatt kontakt med Thomas Huse hos norsk prol, innbiler meg at han kan fikse deg en liter med All Purpose Cleaner får vask og rens av skinnsetene, samt en liter med skinnbehanlig. Dette er produkter som leveres i 4liters konsetrat, så ikke det mest egnede kvantum får man i gata. Men tror nok det at Thomas blander ut en liter av hver til deg, å da får med slike kule sprayflasker også...hehe...

Men fra spøk til revolver, kontakt han, så garanterer jeg at han hjelper deg, hvis ikke så so fra så skal jeg få han til å hjelpe deg!

Er det Stoff, så trenger du bare All Purpose Cleaner samt en god interiørbørste og en støvsuger som kan suge vann,

Ved å såpelegge sete, jobbe det inn, så suge ut såpen, spraye sete med vann, og suge ut til ALL såpe er borte ( kan kreve å spyle vann flere ganger) så vil du få nye seter igjen. Det neste steget da er å evt impregnere setene. Da trekker ikke ting seg så lett ned i stoffet etterpå. Kjekt om man har barn i bilen som søler litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer bort den all purpose cleaneren jeg. den skal være veldig bra..

Hvor i all verden fikk JEG det fra at han hadde skinn???? Jeg trenger briller......he he

NB Alex hvis du er i kontakt med Thomas H hos Norsk Prol, kjøp deg en boks med Meguiars MG 16 til bilen din også, ser du er på litt treff, og da er MG16 et "must"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer bort den all purpose cleaneren jeg. den skal være veldig bra..

Hvor i all verden fikk JEG det fra at han hadde skinn???? Jeg trenger briller......he he

NB Alex hvis du er i kontakt med Thomas H hos Norsk Prol, kjøp deg en boks med Meguiars MG 16 til bilen din også, ser du er på litt treff, og da er MG16 et "must"

All Purpose får du reise bort til thomas å hente deg ei kanne av på mandag Truhaa...et must når det gjelder innvendig vedlikehold, med det samme napper du med deg hyper dressing får shine av innvendig plast/vinyl (blandes ut i vann til ønsket glansnivå, matt, naturlig, satin og gloss)

Men smikker deg på fingra hvis du handler den fra Autogeek, hehe, fyfy å hente meguiars derfra etter min menig :P hehe

Når det gjelder M16 må jeg følge Truhaa sine kommentarer, testa den ut på transportern i fjor sommer, og det var wetlook på hvit bil det kan jeg love deg, solbriller var et must når man så på bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder M16 må jeg følge Truhaa sine kommentarer, testa den ut på transportern i fjor sommer, og det var wetlook på hvit bil det kan jeg love deg, solbriller var et must når man så på bilen!

Jeg finner ikke Meguiars M16 hverken på autogeek eller meguiars.com jeg. Hvor i huleste får man kjøpt denne? Høres jo ut som en super wet-wax! :) Sku gjerne hatt litt mere info om den før evnt kjøp.

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke Meguiars M16 hverken på autogeek eller meguiars.com jeg. Hvor i huleste får man kjøpt denne? Høres jo ut som en super wet-wax! :) Sku gjerne hatt litt mere info om den før evnt kjøp.

Denne får du handla av Thomas på Norsk Prol, Ikke helt sikker på hvorfor den ikke er å finne på sidene lenger, men Thomas har (hadde får ikke lengesia iallefall) på lager, så ta kontakt med Norsk Prol og spør etter Thomas, han hjelper deg.

Dette er bare en skikkelig shinebooster, ikke veldig holbar over tid, men hei så morro uansett...hehe...legges på tynt, lar tørke og så av igjen med microfiberklut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde en eske igjen når jeg var der sist, kjøpte meg to bokser. snakker om Bremykt du!!!!

Ellers er faktisk MG 16 ganske "bra" mht holdbarhet i forhold til mange andre.

MG16 er forbudt i USA, den blir bare levert fra Nederland til Europa. Mener de produserer den enda, men om det ikke er tilfelle bør det bunkres opp noen bokser, de går til høy pris på ebay...

Det jeg kan skaffe av Meguiars i Norge kjøper jeg som oftest her, samt at 5l kanner koster skjorta å bestille fra USA, samt at jeg må ha med meg "akkurat" med penger når jeg er på NP, ellers ryker lønna fort..he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Godt å ha noen rutinerte til hjelp.. hehe

Skal vi se, hvor skal jeg begynne..

Maskinen min. Fant et bilde av SAMME TYPE som jeg har. Bare at min er best tools. Funker den, eller burde noe annet brukes.

151598717600618938227609403089530822354.jpg

Setene mine er av stoff. Kommer til å koste på meg den "all purpose cleaner" Men skal jeg ha fra Duragloss eller Megs?

IMG_3720.jpg

Hvor skal jeg bestille?

Megs MG 16:

Hvorfor er MG 16 forbudt i USA?

Hvordan legger du det på?

Pris ca?

Skal skrive inn lista mi med hva jeg har tenkt til å kjøpe seinere jeg, så kan dere kommentere litt:)

Thanks!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider