Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet

truhaa

Anbefalte innlegg

• Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurte litt på en ting ang. maskin polering.. Brukte gul pad på roterende maskin igår. Men mens jeg holdt på, så klumpet #M82`n seg litt og festet seg litt til lakken mens jeg holdt på. Noen som har vært borti dette? Skylles dette for mye produkt på en gang?

Bare små prikker. Går bort ved å bruke en microfiberklut.. Men må bare gnikke litt..

Hei.

Opplevd att MG82 kan bli litt tyggisaktig om man har på for mye og om man har møkkete pads(fulle av produkt).

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på en ting ang. maskin polering.. Brukte gul pad på roterende maskin igår. Men mens jeg holdt på, så klumpet #M82`n seg litt og festet seg litt til lakken mens jeg holdt på. Noen som har vært borti dette? Skylles dette for mye produkt på en gang?

Bare små prikker. Går bort ved å bruke en microfiberklut.. Men må bare gnikke litt..

Jepp, mindre produkt er nok svaret ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stått kaldt lagret nei.

Ok, takker for svar. Men når jeg fordelte produktet godt utover med lav fart, så syntes jeg ikke at jeg hadde overdrevet med produkt. Når jeg satte opp farten, så forsvant jo produktet sakte men sikkert fra lakken, mens paden enda var bløt. Er det bare å kjøre på videre når lakken blir "tørr"? Ripene forsvant jo fort dem, så ble fornøyd med resultatet, men greit å vite om det forsvarlig ripefjerning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truhaa: Okei, skal teste det. Har ikke peiling på hvilke Menzerna pads som jeg skal bruke, men er fornøyd med den gule til MG. (har forresten den finish paden + den bergunder også).

Kan man kjøpe kun Menzerna pads fra AG uten å kjøpe et fult sett?

Snufte: Mulig en vannlekkasje ja. Prøv å bytte pollenfilter selv eller noe slik? ;) Sjekk om det er det som evt. ikke sitter som det skal. Men en fuktig matte eller klær kan også være nok til å skape mer dugg enn du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg lest alle sidene i denne tråden også! Det er utrolig hvor mye tid man bruker på hobbyene sine...

Pr. i dag har jeg følgende stående i skrytehylla:

NXT Car Wash

NXT Tech Wax

Meguiars Scratch X

Meguiars DP Cleaner

Meguiars DP Polish

Meguiars DP Carnauba

Meguiars Quik Claykit

Meguiars Applicator Pads

Meguiars Wheel Brush

Meguiars Wash Mitt

Meguiars Microfiberkluter

Meguiars Water Magnet

Meguiars Svamp (husker ikke navnet)

Meguiars Interiørbørste (til fjerning av hår etc)

Planen er at jeg skal få bestilt inn følgende til vårvasken og kontinuerlig dulling underveis i "bilsesongen":

NXT Glass Cleaner

NXT Generation Insane Tire Coating

Meguiars Gold Class Carpet/Interior Cleaner

Meguairs Car Odor Eliminator (til nødsituasjoner)

Meguiars Gold Class Body Duster

Meguiars Gold Class Bug/Tar Remover

Meguiars MG21

Black Wheel ShMitt

White\Yellow ShMitt

Prickbort

Ny claybar (Pinnacle Ultra Poly)

Pinnacle Liquid Souveran Wax

Duragloss #101

Duragloss #105

P21s Wheel Cleaner

Foam Gun

EZ Detail Brush

FLERE MIKROFIBERKLUTER! Hauger!

------

Nå må jeg bare informere om at alt dette ikke skal brukes samtidig, men at jeg er på jakt etter MIN killer combo. Da må det handles inn mye, og alt må prøves. Med alle disse produktene er jeg uansett klar for å krige med det meste av drit som setter seg på den stakkars bilen min...så bring it on :D

Er det noen av dere som har noen produkter utenom disse som står på handlelisten ovenfor jeg bør prøve, eller noen av produktene ovenfor jeg IKKE burde prøve?

- Geir, totalt hjernevasket entusiast.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger du på #105 mellom liquid´n og #101´n, så er det helt topp. Får ikke penere og glattere lakk enn det ;)

Ikke si slik! Begynner å klø i fingra, skummer i kjæften og kjenner lukta av polering i nasan! :P hehe Fridag kom til meg så jeg får polert bil! hoho..

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det når det er fuktig inni bilen? hva gjør jeg, og hvordan forhindrer jeg det?

og hva gjør jeg for at rutene ikke skal dogge så jævlig utenpå? :P

Pollenfilter boksen er kanskje synderen ja, pakkningen på begge mine passater lakk, fant det ut en vinternatt med væromslag fra mildt til kaldt, sprengkaldt, hele vifte huset var fult av is etter at bilen stod med snuten oppover. Litt av en tine jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pollenfilter boksen er kanskje synderen ja, pakkningen på begge mine passater lakk, fant det ut en vinternatt med væromslag fra mildt til kaldt, sprengkaldt, hele vifte huset var fult av is etter at bilen stod med snuten oppover. Litt av en tine jobb.

:O

Har sjekka litt, og trur jeg skal gå over med litt svart silikon på noen steder på dørene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider