Gå til innhold

Oppgraderingsbremser - større, bedre?

Ranger emnet

Fanten_940LT

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er det å få dette godkjent?

F.eks Wilwood-settet, Movit eller den "hjemmesnekra" løsningen?

Såvidt jeg forstår krever de alle 3 adaptere som må lages og tilpasses?

BT er jo ikke overlykkelige over slikt.

Ingen adapter når du går for skiver og caliper fra 850. kun en 6mm distanse skive.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere på turboperformanceclub.com forumet som lager adaptere for å montere xc90 skiver (330mm?) med s60r kalipere.

Dette burde gi deg skikkelig bitt.

Kalipere får du for ca. 5000 sek og skiver for ca. 1000 sek og adaptere husker jeg ikke helt prisen på. Rundt 1000kr der og syns jeg og huske.

Dette er priser jeg har sett (flere ganger) på deler selges forumet der.

Veldig mye for penga værtfall.

Du kan alltids høre med Tholandsli også, han monterte vel 302mm skiver med kalipere fra s80 t6. Han kunne skaffe adaptere til dette en gang i tia.

Han gjorde no arbeid med å få det godkjent hos BT også, og det var visstnok muligheter, så du kan jo sjekke dette.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt BT og vært i kontakt m SFOR å alle mulige slags innstanser for å få godkjent bremsene mine, S60R kalippere og 345 skiver og hjemmelaga adaptere.. Det var helt totalt uaktuellt... Det var både pga adapter og at bremsene ikke var godkjent for bilen, så bytter du kalippere på bilen din, så får du ikke det godkjent om du ikke går om Tuv i Tyskland f eks...

yoyofish: Bak har du egentlig ikke behov for mer bremser, jeg skal bruke org bak.. Må eneste være for showoff itilfelle..!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var kun for showoff jeg evnt. skulle bytte. :P

Sitter 280mm skiver der nå og på x70 er det 295mm, så er jo ikke så veldig stor forskjell men.

Tenkte på å kjøpe en sånn pakke med slissa og borra skiver til x70 og så skaffe kalipere da vøtt, ser jo mye grommere ut.

Ser litt rart ut med 19" felger og de pyttesmå originalbremsene på baksia. :P

Edit: Men med x70 bremser da, hvor du kun har en liten distanseskive mellom kaliper og "gods", altså ingen spacer, det kan vel være mulig å få godkjent?

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bytte til det bak kommer det helt sikkert t å bli kødd m handbrekke... Men du har kansje hydraulisk...?

Mye av den grunn at jeg ikke gidder bytte på min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt BT og vært i kontakt m SFOR å alle mulige slags innstanser for å få godkjent bremsene mine, S60R kalippere og 345 skiver og hjemmelaga adaptere.. Det var helt totalt uaktuellt... Det var både pga adapter og at bremsene ikke var godkjent for bilen, så bytter du kalippere på bilen din, så får du ikke det godkjent om du ikke går om Tuv i Tyskland f eks...

yoyofish: Bak har du egentlig ikke behov for mer bremser, jeg skal bruke org bak.. Må eneste være for showoff itilfelle..!

Det går det går!!

Men klart det vart veldig mye dokumentasjon som måtte fremskaffes.

her er litt av det svaret vi fikk fra BT.

""

Har

>ingen innvendinger til å godkjenne dette. Din søknad er et eksempel til

>etterfølgelse for andre med henblikk på beregninger/dokumentsjon.

""

Så de så.

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... Kansje noen som gjør det... Jeg la fram materialsertifikater, spec på hovedsylinder, kalippere osv, og dette var det høyeste innstans for ombygginger i Norge som tok seg av...

Hvem har du sendt denne søknaden til, og åssen dokumentasjon har du lagt fram....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider