Gå til innhold

Oppgraderingsbremser - større, bedre?

Ranger emnet


Fanten_940LT

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har vært i kontakt m dem i over ett år nå, nærmer seg faktisk et og et halvt, uten lykke... Ikke noe problem å få godkjent, du må enkelt å greit ned til Tysklad å Tuve hele driten, det er det billigste og det enkleste du kan gjøre om du skal godkjenne..

 

Er drøssevis av dem i svergie.. Skal muliggens en tur over snart, kan kansje ta en m til deg om det er intressant..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..greit nok at R kaliperen er litt spragende, men om en bruker kalipere fra xc90 eler noe annet som har litt halvfeit kaliper(jeg bare sa en modell nå, veit ikke om eller hvorfor den passer eller ikke) hvertfall, feita kaliper, stor skive, åsså lage en kaliperholder som ser litt orntli ut, når skal en egentlig få problemer med dette..? blir stoppe i teknisk, så sier du ja bremsene er nokså store, det var noe en kunne få som tillegsspakke i f.eks 94-97, sammens med turbo+ som gir nesten 200hk, er ikke mange bt folk som har såpassa greie på volvo at de veit du står å lyger dem oppi tryne da er det!? jeg mener bare, sålenge det ser ut som det er orginalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den tuv godkjenninga så dyr da? Syns jeg har hørt at det er en 10-15 tusen for den jeg, så har du en bil du har bygd om for noen hundre tusen så kan det væra en grei og letvinn måte og få godkjent det på.

Men, når kjerra først er tuvgodkjent, er det da samma papirmølla og den lange prosessen med og få det godkjent her i norge?

Egentlig skal man jo kunne få godkjent alt detta her til lands uten no tuvgodkjenning, men de har jo ikke folk med de rette kunnskapene.

 

Kansje ikke den rette tråden og diskutere motor i, men har du noen pris eksempler? Har sett komplette 16v motorer til 5000,- i Sverige og så ser jeg det er noen som selger løse topper her i landet for 5 og 6000,- Det er et regnestøkke jeg ikke er helt med på.

Men, det er absolutt intresangt og skal du over så er det bare og ta med.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..greit nok at R kaliperen er litt spragende, men om en bruker kalipere fra xc90 eler noe annet som har litt halvfeit kaliper(jeg bare sa en modell nå, veit ikke om eller hvorfor den passer eller ikke) hvertfall, feita kaliper, stor skive, åsså lage en kaliperholder som ser litt orntli ut, når skal en egentlig få problemer med dette..? blir stoppe i teknisk, så sier du ja bremsene er nokså store, det var noe en kunne få som tillegsspakke i f.eks 94-97, sammens med turbo+ som gir nesten 200hk, er ikke mange bt folk som har såpassa greie på volvo at de veit du står å lyger dem oppi tryne da er det!? jeg mener bare, sålenge det ser ut som det er orginalt

 

På Volvo 740 og 940 så egner de S60R kaliper seg dårlig pga innfestning.

Men til Porsche kalipere er det mye lettere å lage adaptere som er solide.

 

Skal eg være ærlig så hadde eg gått for volvo 850 \ v70 bremser med 302mm

skiver. det er en meget god oppgradering. dette er nesten bolt on

på biler med "ABS". Og bremsene er så like at det er ingen som ser forskjell

men man merker stor forskjel når man har flere heftige nedbremsinger etter an.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår