242-T5 Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Skal bygge ny dash, og lurer på om det går å få tak i speedometer som virker via GPS? Nå tenker jeg ikke på kartplottere eller vanlige GPS motagere, men et slags instrument til å felle inn i dashen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermanzen Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Du kan jo installere den fotoboksvarsleren. Den har ett display som kun viser farten. Link til en test http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=136 Problemet er som alle andre GPSer, de har ingen kontakt med satelittene i tunneller. Siter Mazda 323 GT-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Vil tro at dette er mulig. Hvis du skal legge litt penger i det kan du jo installere en carputer med gps. Regner sterkt med det finnes masse bra programvare du kan kjøre her som viser fart, snitt ++++ Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Du kan jo installere den fotoboksvarsleren. Den har ett display som kun viser farten. Link til en test http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=136 Problemet er som alle andre GPSer, de har ingen kontakt med satelittene i tunneller. Noken her som har erfaringer med denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Pioneer har det du trenger. En prossesor som kobles sammen med en Pioneer skjerm. Der får du opp hastighet, turtall, g-krefter osv. De høyeste verdiene lagres også, med tid og lengde/breddebrad. Har en sån i bilen. Helt genialt! Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Hva vill BT si på dette?? Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Denne fra Pioneer gir deg en kjørekomputer med data fra GPSen. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 eller kanskje en http://www.performancebox.co.uk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Ja problemet blir jo i tunneller.. Men skal du først bruke gps som speedometer, hadde jeg valgt noe som ser litt tøffere ut enn fotoboksvarslere. Ferrari har jo en tøff modell, som selges bl.a. hos torshov bilrekvisita tror jeg. Den er jo faktisk kul! :race Samtidig som du får en slags analog visning av farten, ikke bare et tall. :blunk: Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Hva vill BT si på dette?? Dette har jeg også fundert på ift BT samt forsikringsselskapene mtp km-lengde. Eneste svaret jeg har fått er at det skal være et telleverk i bilen ... Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Jeg har carputer i bilen som viser (blandt annet) fart med utrolig god presisjon, men jeg liker alikevel å ha det "gode gamle" å kikke litt på også. Ikke alltid jeg gidder å fyre opp pc'en for korte turer osv.. Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Denne fra Pioneer gir deg en kjørekomputer med data fra GPSen. den gir deg ikke turtall.. bare speedometer, alle slags vinkler bilen sitter i, kompass, og g kreftemåler sidelengs og akselerasjon, klokke, voltmeter med mere Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bassmania Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Jeg har avic-X1R, litt gammel versjon, men med nytt kart! den er utrolig bra. Du får desverre ikke fotoboks på den, men den har alt annet du trenger. Hvis du vil vite hvordan bilen din reagerer til hvert minste ting, kan du kjøpe den her itilegg. Sant at GPS ikke funker i tuneller, eller steder hvor de tre satelittene ikke får god nok kontakt, men de fleste GPSer(ihvertfall den jeg har), er prog. med algoritme som kompanserer for middlertidlig tap av signal, og man merker egentlig ikke noe forskjell. Siter 2010 Audi A4 1.8 Turbo MLT 2002 Audi A4 1.8 Turbo... solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelle Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 BT sier at det skal være telleverk og at det skal være godt synlig/lesbart speedometer. Jeg vet at det er blitt godkjent en modifikkasjon der det orginale speedometeret er satt en annen plass i bilen og at det er kameraoverføring til en skjerm i dashen som viser "dataene". Men det blir utrolig mye "lok". De er ganske så strenge på dette omr i Norge. -Thelle- Siter Chrysler Voyager 3,3L V6 Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^) Thelle.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg