Gå til innhold

Speedometer via GPS

242-T5

Anbefalte innlegg

• 1 month later...

Vil tro at dette er mulig. Hvis du skal legge litt penger i det kan du jo installere en carputer med gps. Regner sterkt med det finnes masse bra programvare du kan kjøre her som viser fart, snitt ++++

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ja problemet blir jo i tunneller.. Men skal du først bruke gps som speedometer, hadde jeg valgt noe som ser litt tøffere ut enn fotoboksvarslere. Ferrari har jo en tøff modell, som selges bl.a. hos torshov bilrekvisita tror jeg. g_00023144_001.jpg

Den er jo faktisk kul! :race Samtidig som du får en slags analog visning av farten, ikke bare et tall. :blunk:

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Hva vill BT si på dette??

Dette har jeg også fundert på ift BT samt forsikringsselskapene mtp km-lengde. Eneste svaret jeg har fått er at det skal være et telleverk i bilen ...

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Jeg har avic-X1R, litt gammel versjon, men med nytt kart! den er utrolig bra. Du får desverre ikke fotoboks på den, men den har alt annet du trenger. Hvis du vil vite hvordan bilen din reagerer til hvert minste ting, kan du kjøpe den her itilegg.

Sant at GPS ikke funker i tuneller, eller steder hvor de tre satelittene ikke får god nok kontakt, men de fleste GPSer(ihvertfall den jeg har), er prog. med algoritme som kompanserer for middlertidlig tap av signal, og man merker egentlig ikke noe forskjell.

2010 Audi A4 1.8 Turbo MLT

2002 Audi A4 1.8 Turbo... solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

BT sier at det skal være telleverk og at det skal være godt synlig/lesbart speedometer.

Jeg vet at det er blitt godkjent en modifikkasjon der det orginale speedometeret er satt en annen plass i bilen og at det er kameraoverføring til en skjerm i dashen som viser "dataene".

Men det blir utrolig mye "lok". De er ganske så strenge på dette omr i Norge.

-Thelle-

Chrysler Voyager 3,3L V6

Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^)

Thelle.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider