Gå til innhold

xenon som blinker?

Ranger emnet

golf2"turbo"

Anbefalte innlegg

Jeg har også lignende problem på mine. Men bare med den ene. Begge funka bra i begynnelsen (brukt ca.2uker). Nå blinker den ene flere ganger før den er tent. Spesielt når jeg starter bilen etter at bilen har stått parkert i flere timer. Når bilen har kjørt en stund, ingen problem. Pærene tenner med en gang. Kan jeg tro at feilen ligger i ballasten eller er det noe med strømtilføslen å gjøre?

Mvh.

kugan

MB C200K / 2001/ Bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har også lignende problem på mine. Men bare med den ene. Begge funka bra i begynnelsen (brukt ca.2uker). Nå blinker den ene flere ganger før den er tent. Spesielt når jeg starter bilen etter at bilen har stått parkert i flere timer. Når bilen har kjørt en stund, ingen problem. Pærene tenner med en gang. Kan jeg tro at feilen ligger i ballasten eller er det noe med strømtilføslen å gjøre?

Mvh.

kugan

MB C200K / 2001/ Bensin

Tenke meg for lav spenning med det første. Prøv å lade bilen en natt og prøv det samme når batt er helt oppladet, startbilen og tenn lysne.

Hvilke ladespenning har du nå?

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel å måle strømforsyningen...

Du skal ha minimum 12V til enhver tid...

Vet mange xenon ballaster er kresne på spenningne, selv om det står 9-16 volt så sliter de fleste når man nærmer seg 11-12 og nedover, av erfaring selv. Mine tente ikke skikkelig da bilen glødet, men dette fikset jeg med å legge opp nytt ledningsnett til lykten, og brukte de orginale som styrespenning til relè. da kom de seg. Men hvorfor det funker en stund også en stund ikke vet ikke jeg.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke meg for lav spenning med det første. Prøv å lade bilen en natt og prøv det samme når batt er helt oppladet, startbilen og tenn lysne.

Hvilke ladespenning har du nå?

Hei og takk for oppmerksomhet! Batteriet er ganske nytt (vedlikeholdsfritt). Men prøver likevel med et annet fulladet batteri.

Når jeg skrur lysene på uten å starte motoren, lyser begge lysene uten problemer. Derimot blinker den ene når jeg starter bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Begynte å blinke på min bil au, etter ei stund slutta de å virke. Da var det ballasten som var gåen.

Jeg hadde kjøpt pærene av Dybvik-Trading og det var 1 års garanti så jeg fikk ny ballast gratis.

Ellers et tips kan være å prøve å bytte om ballastene, for å finne ut om det er de det er noe galdt med. Hvis bare den ene pæra blinker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bilen er MB C200K (2001)

for tynne ledninger, dvs for mye spenningsfall, serlig ved starting av motoren.

Og det skjer gjerne bare på den ene siden av bilen da den har lengre ledning noe som fører til mere spenningstap.

prøv å sett på en kondensator

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...