Gå til innhold

Knekt nøkelen i delebilen.. Hjelp

Ranger emnet

killerFly

Anbefalte innlegg

Da har jeg selvfølgelig klart å knekke nøkkelen døra.. Typisk! Har fått opp døra no da.. Men noen som vet hvordan jeg kan koble bilen om?? Sånn jeg klarer å starte den og flytte på den?? Er ikke så veldg nøye med bilen! Siden dette bare er en delebil! Men hadde vært litt greit å få startet den, sånn jeg kan flytte på den her og der..

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg selvfølgelig klart å knekke nøkkelen døra.. Typisk! Har fått opp døra no da.. Men noen som vet hvordan jeg kan koble bilen om?? Sånn jeg klarer å starte den og flytte på den?? Er ikke så veldg nøye med bilen! Siden dette bare er en delebil! Men hadde vært litt greit å få startet den, sånn jeg kan flytte på den her og der..

JA, skru av den bakerste delen av tenningsnlåsen, så kan du bare bruke et flatt skruvjærn for å starte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, skru av den bakerste delen av tenningsnlåsen, så kan du bare bruke et flatt skruvjærn for å starte ;)

Hvor skal man stikke d skrujærnet? :S :P E vel en god del lenninger inne den runde pluggen eller hva jeg skal kalle den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser bakpå, så ser du 2 stk skruer, skru ut de så tar du av hele kontakten som ledningene går inn i. blir ingen løse ledninger da.

Og som volvo@gutten sier, om rattlåsen er på, så kan det bli et liv å få den av, uten å ødelegge tenningslåsen..

Kan man ødelegge tenningslåsen med å knekke rattlåsen da?? E d ikke bare til å nøkke til da? :P eller ta en jernstang innemellom rattet og trykke til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser bakpå, så ser du 2 stk skruer, skru ut de så tar du av hele kontakten som ledningene går inn i. blir ingen løse ledninger da.

Og som volvo@gutten sier, om rattlåsen er på, så kan det bli et liv å få den av, uten å ødelegge tenningslåsen..

Hvor mange ledninger sitter man igjenn med da? så e d bare til å kortslutte to av di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ledninger sitter man igjenn med da? så e d bare til å kortslutte to av di?

Skal ikke kortslutte noen ting! Bare å sku av et koblings stykke, åsså vri om med skruvhjern. Ta å legg deg bak tenningslåsen, så forstår du. skru ut 2 stk skruver så holder du kontakta i handa, åsså vrir du om det hakke som du ser.

Som SAGT bare legg deg under å skruv ut de 2 skruvene så fatter du. ;P

Lykke til :crazysant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kortslutte noen ting! Bare å sku av et koblings stykke, åsså vri om med skruvhjern. Ta å legg deg bak tenningslåsen, så forstår du. skru ut 2 stk skruver så holder du kontakta i handa, åsså vrir du om det hakke som du ser.

Som SAGT bare legg deg under å skruv ut de 2 skruvene så fatter du. ;P

Lykke til :crazysant:

Hehe, er sikkert litt lettere da! :P Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! den er støpt fast! Hehe :P

Dra til en volvo-shappe med serienummeret på bilen! De har slipe-greiene til alle nøklene som er laget! :)

Var en post med det her akkurat! trur den het "Bytte tenningslås" eller noe i den grunnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E d mye stress å bytte hele låsesylynderen?

Asså.. Jeg ringte til Bilia og sa jeg trengte en ny nøkkel, så da spurte de bare om regnr. og så slipte/støpte de til en lik nøkkel som jeg hadde fra før. Altså så slapp jeg takk og lov alt stresset med å skifte låsesylindere og tenningslås.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider