Gå til innhold

Papperboy's Rx-7 FC Drifting prosjekt

Ranger emnet

FX2000

Anbefalte innlegg

Da var bilen i hus og skruinga kan begynne :D:D

og som jeg lovte har jeg ordnet litt klarere bilder :)kan vel la bildene snakke litt for seg selv men jeg skal nok slenge inn en kommentar ;)

IMG_3172.jpg

stod å ventet på oss.

IMG_3187.jpg

ingen tid å miste så jeg går rett på sak :)

IMG_3175.jpg

da var den på hengeren. men som dere kanskje ser har jeg ikke sjangs til å få opp døra :S

IMG_3182.jpg

men vinduet er en fin redning da :)

IMG_3184.jpg

merker at bilen er litt liten når jeg sitter i den... men det er bare morro..

men som vanlig måtte noe gå galt... etter vi hadde kommet fram til garasjen fant jeg plutslig ut at jeg ikke hadde nøkkelen på meg... hare bare 1..

og vinduet var nede.. elektrisk så får ikke opp uten nøkkel. og ratt låsen slo seg på så da fikk vi den heller ikke inn i garasjen.. så da måtte jeg kjøre tilbake da..

men heldigvis fant vi den på grusen der bilen stod.. Lucky

skal tine den i morgen og får vasket den litt.. (hehe eneste jeg kan gjøre som dama kan være med på ;) ) så skal jeg sjekk kompresjon og se om det er kompresjonen som er problemet :)

Mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med billig og fin bil. Prøv å finne ut hva som gjør at den ikke starter før du går løs og river bilen i deler.

Bilen heter Mazda RX-7 Turbo II og er 2. generasjon RX-7. FC er modellbetegnelsen hos Mazda.

Siden det er en 86 modell er det S4 du har. Av bildene du har lagt ut ser det også ut til at motoren er S4, med mindre det kun er selve blokka som er byttet.

brap-brap-brap

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er den inne i garasjen og den har tint litt hehe.. lukter ikke så veldig gøy og bilen har hatt en "liten" lekasje så alt intriør må ut og noe av det er nok kast...

skrudde av intercooleren og kjente om den dro noe luft.. den dro så vidt det var litt vet ikke hvor mye det burde trekke.

bilde av motoren uten IC

100_0634.jpg

også må jeg jo vise hva all fritiden min fremmover går til...

RUST jah

100_0635.jpg

100_0636.jpg

100_0637.jpg

så nye kanaler MÅ jeg ha og nye forskjeremer MÅ jeg også ha håper og redde bakskjermen siden den er festet til resten av bilen :S

på vei nedover gikk det fint å sidlengs i alle svinger.. men er ikke alle som skjønner at det er snø ute...

som det står i avateren min så er ikke jeg akkurat en fan av forhjulstrekk..

så mazda burde holdt seg til bakhjulstrekk :thumb

100_0633.jpg

guldhaug bakken 1 mazda 323F 0 stillingen ligger guldhaugbakken 1-0 mazda 323F

i morgen begynner jeg å ta ut motoren det btyr gjøre så jeg en gang får gjort det mye som må merkes osv...

NÅ blir det morro :) :thumb :thumb :thumb

Ps takk til Melbyboy

og Melbyauto på skjetten :):thumb

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE hva er det du snakker om...

JEG kjører altid bakhjulstrekk... Jeg bare holdte på å le meg i hjel mens bmw'en lå sidlengs forbi for å få mest mulig lys på bilen (du vet så jeg ser skikklig)..

horhjuls trekk er en uting... (for meg ihvertfall gidder ikke starte en diskusjon på det nå)

:thumb

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var jeg hjemme har hvert litt spennende i dag fikk den nesten til å fyre..

fikk den til å tenne ihvertfall... så nye plugger kjøper jeg i morgen.

siden dette skjedde så vil jeg ha den til å starte før jeg plukker den ifra hverandre... så fikk ikke like mye og vise fram som planlagt gjorde meg litt mere kjent i bilen.. og fant noe som fikk meg til og smile

100_0660.jpg

når jeg så denne tenkte jeg Jah dette er kult har altid hatt lyust på en sånn måler.. og nå får jeg det snart.. også i tillegg så kommer den til å virke :thumb

også fant jeg et drev til en vag i baksetet... (mye rart)

også siden jeg hadde planlagt og glassblåse noe i dag så kunne jeg jo glassblåse denne...

vi kan kalle det en forsmak på hv motor rommet kommer til å gjennom gå :)

Før:

100_0655.jpg

Etter:

100_0656.jpg

håper ikke dette blir alt for mye OT

:thumb

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har du rett i :) derfor gjorde jeg litt av det i dag :)

dump ventilen som dere kanskje husker var rød...

100_0661.jpg

også huset til Luft mende måler og greier (aner faktisk ikke hva det heter :S )

100_0666.jpg

og når jeg tokk ut luft mengde måler tingen så jeg at han som satt det på hadde borret hull på baksiden som han skulle feste det i men så hadde han borret feil også måtte han gjøre det på nytt å da tettet han ikke de hullene.. så bilen har hatt en del ufiltrert luft :S Kjedlig...

tetta det nå da...

100_0667.jpg

Var også og skulle kjøpe plugger i dag... men det var lettere sakt en gjort..

spørte først om pluggene da de spekulerte på om det var samme som på rx-8

siden jeg regna med ganske Stiv pris spurte jeg hva de kosta.. 1500kr for 4 til rx-8... men så skulle han sjekke da etter mange spørsmål og flere svar fant han fram og de var heldigvis ikke de samme og kostet kun 153 per stk.. Flaks

når jeg ikke fikk pluggene før onsdag neste uke så tenkte jeg at jeg skulle skru ut turboen og gjøre litt vedlikehold på den.. men når jeg begynte å ta den ut så jeg at det var 10000 i trangt og siden alt skal på plass til onsdag igjen gadd jeg ikke det... så ble bare litt småtteri :)

håper jeg ikke over oppdaterer er bare litt gira :thumb

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som heter å overoppdatere :p Hehe.

Ble veldig fint med litt sandblåsing! Ble ordentlig rent og pent :p

Det var jo lurt å ikke tette igjen hullene da!:rolleyes:

''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.''

Min lillesøster på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider