Gå til innhold

Papperboy's Rx-7 FC Drifting prosjekt

Ranger emnet

FX2000

Anbefalte innlegg

• Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Amrikanaerne bygger motorer med mange liters volum, men henter ikke ut alle kreftene som japanerne gjør ved å finpusse hver eneste lille detalj :p

''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.''

Min lillesøster på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk om man hadde gitt japanerene 4.7 og amerikanerene 1.3 å se hva som hadde skjedd ;)

bare sjekk ut denne :) :knock:

http://www.shoutfile.com/v/gSfSsCpR/Why_People_Believe_Americans_Are_Stupid

Er det ekte eller hva? Dem kan vel ikke være så dumme, haha.

"Hvor mange kanter har en trekant: 4"

Han hadde vertfall ingen wankel..:knock:

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En diskusjon rundt slagvolum og hk er vel noe trådeier ikke ønsker her tror jeg. Men kan jo legge til det at en V6 eller en V8 på noen liters er 10 ganger med komfort enn å riste rundt i en 3 eller 4 sylindera motor. I usa verdsetter de å kunne cruise i 1000 rpm i 55 mph på highwayen. Blir litt ødelagt i hue av å ligge i 5000 rpm mens det hyler ifra lille motoren som blir pisket! ;)

Har både japse 4 syl turbo (200hk) og 3.8l v6 (140 hk), turboen er morsomst men fy og nydelig v6'rn er i forhold med tanke på bunndrag og ikke minst lyd!! Men så er jo taurusen bygd for at 8 personer som kunne cruise rundt behagelig mens de aller fleste japse bilene har 4 seter, altså halvparten. Ville nesten blitt litt dumt med en 1.3l i en slik bil? Hvertfall når 1.3 literen ikke har noe dreiemoment å vise til.

Du må gjerne slette dette. Men å sammeligne 2 helt forskjellig biler blir litt dumt. alle biler som blir laget er laget for et formål eller flere og til et marked. Mustangen ble laget på 60 tallet og sammenligne denne med 20 år nyere bil blir feil. Men kan da man jo også sammenligne Mustangen og eller en Ford Gt40 med en hvilken som helst japse bil på 60 tallet også ;) Amerikanerene er jo ikke dumme fordi de lager biler som er tilpasset markedet de er ment for. Vi i Norge er vel heller ikke dumme fordi vi "bare" klarer å lage el biler med 30 hk.

God natt!

Hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell. ikke for å være off topic men di motorene amerikanerne lager er ikke akkurat bra kvalitet. pisk dem litt opp i effekt og du kan få en overaskelse. kan jo nevne sånt som toppbolter og og forskjelli. er jo en fordel at toppen er skrudd godt fast. dvs nok festepunkter. kan nevne 6,2 dieseln til chevrolet. du får vel ikke stemplet fra syl 1 til å passe på syl 5 f.eks. my "amerikansk" øyemål. men der finnes jo gullkorn da. 351 cleveland og windsor fra ford. ls1 osv fra chevrolet. og at amerikanerne satser på comfort er muli men da billi komfort. interiør av hardplast og falske sømmer som er støpt i materialet osv. får meg til å spy.

wankel og ottomotor kan vel ikke sammenlignes siden en 4 takt ottomotor tenner en gang per 2.runde og en wankel tenner 3 ganger på 1 runde. liker wankel men er jo en del som skal klaffe for at det skal bli holdbart. skal prøve meg på wankel en gang men blir ikke i nermeste framtid.

syns det er lite bilder her du "pappen"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting går litt sakte om dagen... har noen problemer med bmw'en :S

men det v8 vs rotary er vel egentlig mere en spøk mellom meg og melbyboy..

han snakker så høyt om V8'eren sin mens jeg snakker wankel opp i skyene jeg også... hehe... har ikke noe imot V8 så lenge det er ordentlig.. vet at gammle v8 (sånn som i mustang) er bra motorer... bare se hvor gammle de er...

men jeg vet også at "nye" amrikanske biler ikke er veldig bra... sikkert noen som er bra men kjøper du en vanlig bil la oss si dodge neon så er ikke det helt gull egget...

akkurat som man ikke kjøper fransk bil... hehe (ikke lag ny diskusjon på fransk nå da ;) )

Mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

hehe skulle ønske at det var tilfellet :)

er nok bare jeg som er litt slapp.. har hatt litt mye og gjøre i det siste.. så vil jeg heller ha det morro med venner når jeg kan det.. istedet for å skru... men fortvil ikke for jeg skal begynne igjen nå til uka så da blir det nok litt oppdateringer igjen :) skal nok få glassblåse maskinen bein og gå på :)

men kommer til og ta meg god tid når jeg skal ta ut motoren..

alt må merkes osv.. kan jo prøve og starte den i morgen også kan hende jeg er heldig :P hehe.. (drømme tenkning)

har også fått ny inspirasjon til prosjektet...

Bp falken rx'7 en i gt 4 hvis noen har sett den?

bare uten den store spoileren :)

har noen bilder av den jeg kan legge ut :)

Mvh Fredrik:magic:

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider