Gå til innhold

Den beste bilen til Lyd Bil eller Crank Bil

Ranger emnet


Ivar25

Anbefalte innlegg

til db har jeg hørt at Fiat Panda, Seat Marbella, Fiat Fiorino, Honda CRX skal vere fine biler å bygge i

 

Mens hvis du skal bygge Show bil, er det egentlig kulest da folk finner noen biler som det ikke er bygget så mye prakfulle anlegg i. Nå bygger jeg i en Micra for en venn. Og kan si at det er en sinnsykt deilig bil å bygge i. Får plass til mye i den lille bilen.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter faktisk å lurer på en uno turbo I.e.. menne det var snakk om en VW Caddy eller en Ford Currier oxo..og jeg har en Escort xr3i stående og.. såe..

Alle disse bilene kan du få til å spille høyt, men ingen av de er noen optimale dB-biler f.eks..

 

Ellers er det som Oledeg sier.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil vel egentlig tro att dem fleste biler er egnet til dB drag så lenge grunn arbeidet er gjort skikkeligt.. mtp støydemping, avstiving osv.. Er vel resonansen som stikker av med lyden egentlig?, har jo sett noen skikkelige dB drag biler som er en del tyngre enn oppgitt i vognkort, kan tenke meg da at det kommer av byggematerialet og det me og få bilen mest resonans død..

2002 VW Passat 1,9 TDI (PD) 130 HK (Konebil)

1994 Volvo 460 2.0 (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil vel egentlig tro att dem fleste biler er egnet til dB drag så lenge grunn arbeidet er gjort skikkeligt.. mtp støydemping, avstiving osv.. Er vel resonansen som stikker av med lyden egentlig?, har jo sett noen skikkelige dB drag biler som er en del tyngre enn oppgitt i vognkort, kan tenke meg da at det kommer av byggematerialet og det me og få bilen mest resonans død..

 

Det er forsåvidt sant det du sier, men i f.eks dB-drag så kan man ikke gjøre som man vil, det er visse regler til hvor mye du kan dempe osv alt etter hvilken klasse man stiller i...

 

F.eks min klasse bilen skal være orginal innvendig og kunne brukes som normalt.

Det er ikke lov med demping tykkere enn 4mm, det er uansett ikke lov med mer enn 2 lag demping selv om dette totalt skulle bygge mindre enn 4mm..

 

Når man kommer til Extreme klassene så er det som du sier med demping og avstivning osv...

 

Derfor kommer det helt an på hvilken klasse..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, ligg unna Uno Turbo. Det er såpass få velholdte igjen at det ville vært synd å se ennå en "tygd og spyttet ut igjen". Det får holde at db-drag folket ribber landet for det som er av ur-pandaer..

 

Bruk heller vanlig Uno i tilfelle, de eneste karrosserimessige forskjellene er helsveiset karosseri på Turbo kontra punktsveiset karosseri på vanlig Uno. De er det nok av rundt forbi også. Skal du ha en Uno Turbo bør du restaurere den til originalstand eller bedre. Da har du noe som er verdt en god slump penger etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår