Gå til innhold

turbo havari ft motor, noen som vet av et bra alternativ til turbo til ft motor

Ranger emnet


rønnes

Anbefalte innlegg

trenger ikke feste til wastegaten, er bare å la compressorhuset peke nedover og bruk trykkrøret fra ny type cooler.

bare få skjært ut flens med plasma skjærer. men trenger ikke det da hvis man bruker huset fra 13c.

 

du glemte en ting... du butter i Servopumpa der nede.

 

De fleste som monterer den nedover, angrer bittert, fordi ting blir gående og skrape mot servopumpa.

 

 

Jeg vil påstå at uansett må du nok endre på WG-aktuatorfestet. Men, det er ingen vanskelig mod, bare du bruker litt tid på den, og ikke stresser.

 

Stålomspunnen slange gjør dog "produksjonen" av wg-festet mye enklere, da du ikke har oljetrykksrøret å måtte ta hensyn til hele tiden, så den ikke butter.

 

Ser mod'en av en 16T i prosjekt-tråden min, så skjønner du tegninga.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

*slå seg i hodet* Selvsagt... vi er på 200-forumet nå:rolleyes:

 

Da kan det gå bedre med turboen ned ja :)

 

Han må dog uansett rotere på "lager-huset" for å få trykk og retur riktig vei, samme med vannrøra, og da må han vel av med kompressorhuset uansett for å fjærne styretappen, hvis jeg ikke huska helt galt.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ha stående turboen på "den vanlige måten", altså, der kompressorhuset peker upp, og ha lagerdelen i vater, så må jeg vel uansett vri på både eksoshus og kompressordel.

Så blir vel nødt å lage et nytt feste til wastegate aktuatoren.

 

Edit:

Jeg ser du har bygd adapteret ditt endel ut.. Hvorfor det?

Skal ikke wastegate-aktuatoren ha samme avstand som før?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ha stående turboen på "den vanlige måten", altså, der kompressorhuset peker upp, og ha lagerdelen i vater, så må jeg vel uansett vri på både eksoshus og kompressordel.

Så blir vel nødt å lage et nytt feste til wastegate aktuatoren.

 

Edit:

Jeg ser du har bygd adapteret ditt endel ut.. Hvorfor det?

Skal ikke wastegate-aktuatoren ha samme avstand som før?

 

Jo, men jeg tok det igjen på justeringa... har ca 6-7 gjenger i hverandre der.

Går fint ann å lage braketten annerledes, men hadde litt hastverk, og gadd ikke lage en masse profiler,etz for å få den "lavere, men det funker flott:)

 

eneste "dumme" er at når jeg laga braketten så høy, så butta oljetrykksrøret selvsagt i ene festet på braketten, så måtte bøye litt på trykkrøret med en håndholdt rørbøyer jeg lånte på jobben.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og brodern monterte 16t på bilen hans i går, en 95 mod 940 med fk.

Vi fikk et uventet problem: eksosturbinen var for stor for gamle eksoshuset!

Da den gamle 13c'n var godt som ferdig måtte vi bare sette i gang og slipe ut i eksoshuset helt til det passet. Dette sa ikke selger noe om foresten. Bevist eller ubevist. Men han har peil på volvo og viste sikkert om dette. Trenger ikke nevne navn.

Snart ferdig slipt:

Bilde014.jpg

Ny og gammel.

Bilde006.jpg

Med nytt feste til klokka. Ikke pent, pga vi fikk dårlig tid. Ble bra passform.

Bilde019.jpg

Eksoshus med 3" vinklet utblås.

Bilde003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksoshusa ifra 13c er oftest "ubrukbare" uansett,de er vel så små og lite dimensjonerte at vamen tar knekken på de.

 

Har vært ute for at det mangler stor biter ved lokket til wastegaten..

 

En kompis hadde fryktelig treigt laddetrykk med orginalturboen,der viste det seg at det manglet gods i eksoshuset så lokket/wastegaten ikke klarte å holde tett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår