Gå til innhold

Rart med en chippa Audi A6 2,5 TDi Quattro 140 hk 1995

Ranger emnet

ringnes racing

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Audi A6 2,5 TDi Quattro 140 hk 1995. Denne bilen skal være chippa.

Men i sta så skulle jeg kjøre om kapp med en Audi A3 1,6 FSi 2006 med 116 hk. Men han kjørte fra meg, Jeg synes min går bra men og bli kjørt i fra av en 1,6 bensin synes jeg at var merkelig. A3`n veier 1300 ca om min veier 1700ca.

Men jeg har også quattro det hadde ikke han. er det normalt. eller kan det være noe feil med min, skulle min ha gått bedre.

Håper noen kan svare

MVH Ringnes

Ringnes

Nissan 180SX S13.5 DRIFT

http://www.ringnesdriftsport.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en Audi A6 2,5 TDi Quattro 140 hk 1995. Denne bilen skal være chippa.

Men i sta så skulle jeg kjøre om kapp med en Audi A3 1,6 FSi 2006 med 116 hk. Men han kjørte fra meg, Jeg synes min går bra men og bli kjørt i fra av en 1,6 bensin synes jeg at var merkelig. A3`n veier 1300 ca om min veier 1700ca.

Men jeg har også quattro det hadde ikke han. er det normalt. eller kan det være noe feil med min, skulle min ha gått bedre.

Håper noen kan svare

MVH Ringnes

Ringnes

Nissan 180SX S13.5 DRIFT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans veier 400 kg mindere og husk at Q stjeler MYE effekt. Nei det er ikke noe galt med din. Hvis du regner vektforskjelden og drivverkstapet ditt iforhold til han så kan jeg tenke meg at han såvidt dro litt ifra.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han kom så vitt forbi meg. og det ikke jeg viste var at turbotrykket synker på bilen min over 3 000 O/m. hadde jeg gira på 3 000o/m hver gang så hadde jeg tatt han. jeg dro den til 4000. og det er heller ikke bra

Hans veier 400 kg mindere og husk at Q stjeler MYE effekt. Nei det er ikke noe galt med din. Hvis du regner vektforskjelden og drivverkstapet ditt iforhold til han så kan jeg tenke meg at han såvidt dro litt ifra.

Ringnes

Nissan 180SX S13.5 DRIFT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ikke jeg viste var at turbotrykket synker på bilen min over 3 000 O/m. hadde jeg gira på 3 000o/m hver gang så hadde jeg tatt han. jeg dro den til 4000. og det er heller ikke bra.

Jeg har ikke hatt trøbbel med å holde følge med 1,8 T biler, syns det virker, rart han blir reist fra en 1,6, når den er trimmet.

Jeg ville undersøkt turbo, timing på diesel, dyser, luftfilter, og luftmengdemåler.

Ringnes

Nissan 180SX S13.5 DRIFT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg ville ikke kjørt drag med en gamel 2,5 TDI. Den motoren har lett for å rase under slik kjøring. Har samme bilen med 2,6 V6. Bil er desverre så tung at det føles ut som en kjøere med dreggen ut...

Skulle du rase motoren så kjøper jeg bilen av deg ... ;-)

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider