mx_power Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 hva er egentlig forsjeldene son betyr noe i praksis på disse to spillerene.? stor lydmessig fgorskeld osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Jeg spurte akkurat samme spørsmålet for et halvår siden eller noe. Forskjellen når det gjelder noe som har med lyden å gjøre er vel 2V utganger på 9853 og 4V på 9855. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tufte & toyota Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Jeg spurte akkurat samme spørsmålet for et halvår siden eller noe. Forskjellen når det gjelder noe som har med lyden å gjøre er vel 2V utganger på 9853 og 4V på 9855. samt innebygd dsp og tidskomp vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 samt innebygd dsp og tidskomp vel? Disse spillerne har vel samme dsp og tidskomp eller tar jeg helt feil nå? Vet at det er samme manual for begge ihvertfall og såvidt jeg kan huske var det felles forklaring på spillerne angående dette. Edit: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=124355 Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 forskjellen er i store trekk lyden.. som er nevnt.. linjesignal på 53=2volt og 55=4volt og displayet.. 53 har et enkelt display, mens 55 har et svart/hvitt lcd display, dette gjør at alt man kan justere er enklere enn på 53.. dsp etc har hatt begge 2, men 53 hadde jeg bare til de fikk 55 i butikken.. Så ja, de har samme manual, men i manualen står det en del punkter med "gjelder KUN 9855" så det er noen små ting til, men gidder ikke lese meg til hva det er. Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tufte & toyota Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Disse spillerne har vel samme dsp og tidskomp eller tar jeg helt feil nå? Vet at det er samme manual for begge ihvertfall og såvidt jeg kan huske var det felles forklaring på spillerne angående dette. Edit: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=124355 etter nærmere ettersyn så erkjenner jeg mine synder...hehehehe. det er 2 volt på 9853 og 4v på 9855 og kosmetisk, som erik andre sier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 så i bunn å grunn e vel 55 kansje et hakk bedre. men 2 og 4v utgang er det noe jeg vil høre forskjeld på? skal drive dynabel 2502 forsterker og seaslotus freference sett, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 du vil ikke angre på at du kjøpte 55.. Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 da er en 55 på vei om noen dager. :yodude: :yodude: babyhmm? :spin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 forskjellen er i store trekk lyden.. som er nevnt.. linjesignal på 53=2volt og 55=4voltog displayet.. 53 har et enkelt display, mens 55 har et svart/hvitt lcd display, dette gjør at alt man kan justere er enklere enn på 53.. dsp etc har hatt begge 2, men 53 hadde jeg bare til de fikk 55 i butikken.. Så ja, de har samme manual, men i manualen står det en del punkter med "gjelder KUN 9855" så det er noen små ting til, men gidder ikke lese meg til hva det er. Disse småtingene hadde ikke noe med lyden å gjøre etter det jeg leste. Var noen ekstrafunksjoner for de som hadde Alpine forsterkere så du kunne se temp på forsterker på spilleren + noe annet dilldall. Jeg har ikke prøvd 9855, men den ser litt mer brukervennlig ut ja. Valgte selv 9853 pga at den står i stil med resten i bilen med tanke på lysfargene ;) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 kan 55 styre feks PXA-H701 prosessoren? mener å ka lest det. eller må eg ha den grufulle styrings boksen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 jeg oppgraderte fra 55 selv når jeg skulle ha 701 boksen.. så jeg fikk kjørt optisk signal kilde og jeg tror nok du må ha den grufulle styrings enheten for å styre 701 boksen hvis du skal ha 9855 men dette er jeg ikke sikker på.. men les mer her Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 står "Wide flexibility — you can control it from a Mobile Media Station, including touch control from the IVA-D310R/RB, a head unit, or the companion 1DIN controller." ser ut som 55 kan brukes da. siden det e jo en "head unit" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Man kan ikke styre dps med 55! Denne ideen har jeg også vært inne på men denne har verken optisk ut eller processor control. Da må man over til DVD spillerene med eller uten skjerm og alle de kan styre dsp'en og har optisk ut. Erik Andre tenker sikkert på sin DVA-9965R og ikke CDA-9855R Vent i 11 dager så får vi se hva nytt alpine dukker opp med på ces-messen. Jeg håper på en enkel cd/dvd spiller UTEN innebygget forsterker og dsp, men med processor control, optisk ut, vividbiolite display og god lyd. :m'm: Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Disse småtingene hadde ikke noe med lyden å gjøre etter det jeg leste. Var noen ekstrafunksjoner for de som hadde Alpine forsterkere så du kunne se temp på forsterker på spilleren + noe annet dilldall. Jeg har ikke prøvd 9855, men den ser litt mer brukervennlig ut ja. Valgte selv 9853 pga at den står i stil med resten i bilen med tanke på lysfargene ;) Jeg hadde 9855R tidligere, og der kunne jeg velge mellom 256 farger eller noe. Var hele spekteret der... Og to valg på knappefargene, tror jeg. Rød/grønn? Knall spiller, men merket ikke noe til dårligere lyd ved overgang til 880PRS fra Pioneer. Nå er jo den også regnet for å være temmelig bra, da... koster en tusing mindre og er penere å se på = <3 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg