Gå til innhold

alpine cda 9855r vs cda9853r

Ranger emnet

mx_power

Anbefalte innlegg

forskjellen er i store trekk lyden.. som er nevnt.. linjesignal på 53=2volt og 55=4volt

og displayet.. 53 har et enkelt display, mens 55 har et svart/hvitt lcd display, dette gjør at alt man kan justere er enklere enn på 53.. dsp etc

har hatt begge 2, men 53 hadde jeg bare til de fikk 55 i butikken.. Så ja, de har samme manual, men i manualen står det en del punkter med "gjelder KUN 9855" så det er noen små ting til, men gidder ikke lese meg til hva det er.

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse spillerne har vel samme dsp og tidskomp eller tar jeg helt feil nå? Vet at det er samme manual for begge ihvertfall og såvidt jeg kan huske var det felles forklaring på spillerne angående dette.

Edit: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=124355

etter nærmere ettersyn så erkjenner jeg mine synder...hehehehe. det er 2 volt på 9853 og 4v på 9855 og kosmetisk, som erik andre sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen er i store trekk lyden.. som er nevnt.. linjesignal på 53=2volt og 55=4volt

og displayet.. 53 har et enkelt display, mens 55 har et svart/hvitt lcd display, dette gjør at alt man kan justere er enklere enn på 53.. dsp etc

har hatt begge 2, men 53 hadde jeg bare til de fikk 55 i butikken.. Så ja, de har samme manual, men i manualen står det en del punkter med "gjelder KUN 9855" så det er noen små ting til, men gidder ikke lese meg til hva det er.

Disse småtingene hadde ikke noe med lyden å gjøre etter det jeg leste. Var noen ekstrafunksjoner for de som hadde Alpine forsterkere så du kunne se temp på forsterker på spilleren + noe annet dilldall.

Jeg har ikke prøvd 9855, men den ser litt mer brukervennlig ut ja. Valgte selv 9853 pga at den står i stil med resten i bilen med tanke på lysfargene ;)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke styre dps med 55! Denne ideen har jeg også vært inne på men denne har verken optisk ut eller processor control. Da må man over til DVD spillerene med eller uten skjerm og alle de kan styre dsp'en og har optisk ut. Erik Andre tenker sikkert på sin DVA-9965R og ikke CDA-9855R

Vent i 11 dager så får vi se hva nytt alpine dukker opp med på ces-messen.

Jeg håper på en enkel cd/dvd spiller UTEN innebygget forsterker og dsp, men med processor control, optisk ut, vividbiolite display og god lyd. :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse småtingene hadde ikke noe med lyden å gjøre etter det jeg leste. Var noen ekstrafunksjoner for de som hadde Alpine forsterkere så du kunne se temp på forsterker på spilleren + noe annet dilldall.

Jeg har ikke prøvd 9855, men den ser litt mer brukervennlig ut ja. Valgte selv 9853 pga at den står i stil med resten i bilen med tanke på lysfargene ;)

Jeg hadde 9855R tidligere, og der kunne jeg velge mellom 256 farger eller noe. Var hele spekteret der... Og to valg på knappefargene, tror jeg. Rød/grønn?

Knall spiller, men merket ikke noe til dårligere lyd ved overgang til 880PRS fra Pioneer. Nå er jo den også regnet for å være temmelig bra, da... koster en tusing mindre og er penere å se på = <3

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider