Gå til innhold

Prosjekt Golf 2 GtR VR6 kompressor

Ranger emnet

Cyberscott

Anbefalte innlegg

he he ;)

husker du snakke om dem rutene på msn!

VIL ha hvis du blir lei dem :D

fikk du meld min og Rallyen som va til salgs

halla :) jepp er de jeg snakka om :P trur neppe jeg blir lei de hehe. ja jeg fikk meldinga, har vært til salgs før den veit jeg.

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stage 3 is the intercooled, 10 psi upgrade. The corner mount high-flow intercooler means that the front bumper support does not have to be cut away and no cutting of the front bumper either. The ceramic aluminized coating used on the pipework is also used as a header coating and ideal for this application. Power is superbly smooth. Testing has been completed with the test car producing 315hp and 270ftlbs on 91 octane pump gas.

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg fett ut....spør litt domt men va er det som skal drive den snurra di egentli....jeg er ikke motormann såe;)

hehe ingen spørsmål er dumme :) siden det er en kompressor så er det reim drift. du ser reim hjulet på nest øverste bilde :)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ingen spørsmål er dumme :) siden det er en kompressor så er det reim drift. du ser reim hjulet på nest øverste bilde :)

aha ala di svære klossn som ligg oppå v8 motora me ei reim osv..da skjønn eg..ha faktisk sett en v8 me kompressor å skjønna kordan det funka..kan skru motor men når det kjæm te snurre å trim så e eg helt grønn;)

-99 Subaru legacy stv

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått "godkjent" med VR6 kompressor, eller bare VR6? Ikke minst, hvilket effektuttak har du lov å strekke deg til?

Syns det er litt utrolig egentlig, at man får godkjent en slik motor i mk2.. Selv må jeg gjennom himmel og helvete for å få godkjent 20VT..

har bare fått lov til å bygge om til vr6. så kompressoren blir satt på etterpå. skal nok søke om den oxo men det blir et annet prosjekt :P blir 2,8 174hk som er søkt om å montere så da er det nok det i første om gang. er jo snakk om 315hk på svinghjulet med kompressoren så da blir det andre boller når det gjelder godkjenning. :)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er det litt endringer i prosjektet. har fatt tak i et likt karosseri som er 99% rustrfitt. så skal ta i bruk det i stedet for det jeg har begynt på da det er så utrulig mye rust på det. har fått flyttet over søknaden fra den ene bilen til den andre så begynner å jobbe med det ande karosseriet etterpå. blir mye jobbing på det framover og bur skal bygges for å gjøre det klar til lakkering.

er fortsatt gira på at noen skal veie sin mk2 med vr6 i så jeg får en pekepin på hvor tunkt det blir ;)

\\fredrik

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

har fått gjort litt småtteri.

har skrapa bort asfalt å slikt.

IMG_6900.jpg

har sveisa igjen emblem hull bak

IMG_6904.jpg

har pussa ned hele motor rommet og sand blåst der hvor det har vært rust å slikt. sveisa igjen litt osv. har grunnet med lakk fra en lakkerer. har oxo laget hull til hyd. clutch. har oxo sveiset litt på demper tårnet som dere ser dette er da for at det skal bli litt stivere.

IMG_6902.jpg

IMG_6901.jpg

skal begynne på buret en av de nærmeste dagene så har da skaffet meg boxer :)

IMG_6906.jpg

driver å skal prøve montere motor med kompressor kit påmontert men fant ikke boltene til traversen så måtte på møller å kjøpe nye :p (alle skal bli nye uansett da) : rolleyes

IMG_6905.jpg

så har noe å fikle med i jula :p

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider