Gå til innhold

Hva trenger jeg for å lakkere?

Ranger emnet

Mazda 626

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt til å prøve å lakkere litt hjemme selv. Har tenkt å kjøpe en kompressor på Clas Ohlson.

Men lurer på hva annet jeg trenger? Vet at jeg trenger sprøyte, og det har jeg tenkt å kjøpe på Clas Ohlson.

Men hvordan gjør dere det med lakk. Hvor kjøper dere det og hvordan blander dere det? Hva blandes det med og hvordan?

mvh

Mazda 626/ med Golf 3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal blande fargene selv, så må du ha et blandeanlegg, dvs et oppsett med alle mixefarger, connex anlegg (database med blandeformler og vekt) eller egen vekt og en datamaskin med database med blandeformler på, lakk/mixefarger kjøpes hos en lakkleverandør, og der er mange og velge mellom, Sikkens, Spies Hecker, Glasurit, Standox, DuPont, RM, ICI, PPG, Nippon osv, ta en ringerunde til dei forskjellige leverandørene og hør på priser, så vil du nok finne ut at det vil bli ganske dyrt å sette inn et sånnt anegg for litt garasjelakkering til hobbybruk.

Og siden du snakker om å kjøpe kompressor og lakksprøyter på Chlas Ohlson så er det nok best å bare kjøpe fargene ferdigblandet fra lakkleverandøren

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det kjøper du hos forhandler, og etter 1. Januar så er det kun vannfortynnbar lakk å få kjøpt når det gjelder baselakk, men om forhandleren eller det er du som tynner ut lakken spiller ingen rolle, men på 2K materialer, dvs grunninger, klarlakker og ensjikts farger så må du selv blande det med herder og evt tynner

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...