Gå til innhold

HJELP: Hvordan løsne nedre reimskive.+Rette reim

Ranger emnet

Larset

Anbefalte innlegg

Hei.

Prøver å bytte registerreim på bilen, fått av alt utenom nedre reimskive.

IMG_17555.jpg

IMG_1756.jpg

Denne må holdes igjen når jeg skal skru den av, leste noe om svinghjuls kåpen, skrutrekker++++ i haynes boka.(virker tungvint??) hvordan gjøres dette?

Noen som har en enkel løsning på hvordan jeg skal holde igjen skiva så jeg får den løs? Den er vell ikke links?

Takk på forhånd.

Lars Erik

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer ikke til det med mutter trekker, den er bare en liten mopped iforhold til en lang latmansarm! Bruk et rør ellernoe og skru den ut, ikke links.

For å holde igjen setter du bare bilen i gir og setter på handbrekke.. Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal drar m 12kg mener jeg... Når dem har sitti der non år så setter dem seg no helt forjævlig... Bytta på gamle 740 Turbon å der måtte d en rimlig lang latmannsarm til for å si det sånn... Pass på å bruk rekti pipe så den ikke blir rund, ellers så har du ett problem ute å går.. Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere snakker om moped dere..

sett på pipe med lang nok latmansarm så den kommer ut til ramevangen, så turner du motoren helt til den står i "press" mot vangen(bør være så mye/så nær som mulig) og så kjinner du en halv gang, bare såvidt du er borti, og så er det løst..

høres brutalt og lit ekkelt ut, men er skuddsikker måte å gjøre det på;)

*jeg nekta å prøve pnår vi bytta på min, men før jeg viste oret av det blei jeg lurt og vips var det av ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett på pipe med lang nok latmansarm så den kommer ut til ramevangen, så turner du motoren helt til den står i "press" mot vangen(bør være så mye/så nær som mulig) og så kjinner du en halv gang, bare såvidt du er borti, og så er det løst..

jeg lurt og vips var det av ja

kjinner=? drar motoren med startern?

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kom til med muttertrekker.. det jeg jor var å løsnet den.. fikk ikke av muttertrekkeren.. så skrudde jeg maskinen ned på laveste styrke.. å skrudde fast.. åsså fikk jeg fjernet den.. å da klarte jeg å ta den med skralle LETT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått satt på ny reim, men den har tydligvis kommet feil ettersom motoren ikke har noe kraft, virker som den tenner før ventiler og stempler står riktig.

Toppskiva og mellomskiva står riktig men ikke veiakselskiva.

TIPS?

Er så jævla lei den K motoren :puke:

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere snakker om moped dere..

høres brutalt og lit ekkelt ut, men er skuddsikker måte å gjøre det på;)

*jeg nekta å prøve pnår vi bytta på min, men før jeg viste oret av det blei jeg lurt og vips var det av ja

Den der lærte jeg når jeg var 15år og har gjort det mange ganger siden :)

Litt mindre slit og vri om så starteren går i 1sek. en og stå og slite med forlenger og faen skap :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der lærte jeg når jeg var 15år og har gjort det mange ganger siden :)

Litt mindre slit og vri om så starteren går i 1sek. en og stå og slite med forlenger og faen skap :p

heh ja det er jo sikkert den mest brutale måten da.. jeg syns det beste må være å prøve med latmannsarm en gang først og se, så om den ikke kommer, bare la motoren få gjøre det selv..

*du må huske å stille inn hele motoren før du setter på reima.. fortgjort at den kommer utav under demontering

Lenke til kommentar
Del på andre sider