Gå til innhold

HJELP: Hvordan løsne nedre reimskive.+Rette reim

Ranger emnet

Larset

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

la motoren gjøre jobben. enkelt og veldig greit.

starmotoren din er på 1,1 eller 1,3kW og om du ser på hvor mye den er gira ned (startmotor lite tannhjul, svinghjul STORT) så ser du at det er den beste måten å få mye kraft på...

ta av ledning til coilen, sett skralle/latmannsarm elns (helst med 6kantpipe..) og la en mann holde skralle/latmannsarm fast mens en vrir om tenninga.

BTW, gjør ikke noe om det nederste står feil. Det er det nederste som er riktig og så stiller du de andre (kamdrev, hjelpeaksel) etter veiva. Fort gjort å ta igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der lærte jeg når jeg var 15år og har gjort det mange ganger siden :)

Litt mindre slit og vri om så starteren går i 1sek. en og stå og slite med forlenger og faen skap :p

Jepp går sikkert greit det der og men ikke så veldigt kontrolert da. Er noe dritt hvis pipa glipper det ene sekundet, kan fort runde hue og hva gjør man da :) da er det fram med hammer og meisel hehe

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp går sikkert greit det der og men ikke så veldigt kontrolert da. Er noe dritt hvis pipa glipper det ene sekundet, kan fort runde hue og hva gjør man da :) da er det fram med hammer og meisel hehe

glepper pipa kan du enten ikke skru eller velge verktøy;) bare være en til å holde armen mens en annen kjinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glepper pipa kan du enten ikke skru eller velge verktøy;) bare være en til å holde armen mens en annen kjinner

ok så du mener det ja :) For det første, det er ikke så mange piper typer å velge mellom, for det andre så er hodet på skruen flatt, dvs. at det ikke er forlenget hode og for det tredje så er det ikke altid du har en hjelpendes hånd tilgjengelig :) tro meg, jeg vet :) Så, hva gjør du hvis du skulle vere uheldig da for det kan jo skje ikke sant :) da sitter du kanskje ute i ødemarka med ei reim i hånden og en avrundet skrue, bare fordi du tok den letteste og ikke minst den risikofylte veien ved å shime motoren med latmans armen tredd oppunder vangen hehe. Jepps, nei tror jeg velger min måte jeg, den har aldri sviktet på mine maaange år som mekaniker :)

Men hvis du skulle være uheldig da for å si det slik, husk å si til meg da for da kan jeg si det samme til deg hehe

(litt spøk må man tåle) :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh ja for alldel;)

*men til forsvar, så vil motoren dra armen mot innsugsiden, altså OM du skulle være alene, så drar du motoren helt til armen står i vangen, så de slår ingen steder..

itillegg, det finnes nok av forskjellige piper, men kort kraftpipe, med kort forlenger, og er du mekaniker, kan nok du også komme på kreative løsninger til hjelp om du er alne, som å f.eks støtte opp under forlengeren slik at den MÅ stå rett på bolten, dette gjør du med f.eks bøker, mursteiner eller lignende..

for all del, best å prøve på den kristne måten først, men om det sitter for jævlig, er det hvertfall en måt der det garantert skjer noe;)

gonatt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh ja for alldel;)

*men til forsvar, så vil motoren dra armen mot innsugsiden, altså OM du skulle være alene, så drar du motoren helt til armen står i vangen, så de slår ingen steder..

itillegg, det finnes nok av forskjellige piper, men kort kraftpipe, med kort forlenger, og er du mekaniker, kan nok du også komme på kreative løsninger til hjelp om du er alne, som å f.eks støtte opp under forlengeren slik at den MÅ stå rett på bolten, dette gjør du med f.eks bøker, mursteiner eller lignende..

for all del, best å prøve på den kristne måten først, men om det sitter for jævlig, er det hvertfall en måt der det garantert skjer noe;)

gonatt;)

velger heller å låse fast jeg, er greiere slik :)

"men til forsvar, så vil motoren dra armen mot innsugsiden, altså OM du skulle være alene, så drar du motoren helt til armen står i vangen, så de slår ingen steder.." bak til det jeg snakket om det da :)

"som å f.eks støtte opp under forlengeren slik at den MÅ stå rett på bolten, dette gjør du med f.eks bøker, mursteiner eller lignende.." hehe ja alt går bare man er kreativ nok men hvorfor gjøre så mye ut av det når du bare kan låse fast hele greia da :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får låne spesialverktøy hos volvo mot dep.

Når du skal montere dette igjen skal det strammes med 60nm også 60° igjen etter det, jeg har dreti meg ut på og ikke strammet hardt nok før, og kan love deg det koster drev osv!

Viktig og stramme dette godt igjen,

I KNOW!!

DSC04720.jpg

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepps. plutselig begynte alle lampene å lyse i dasj'en, så sa det klonk og pang og så kom reimhjulet opp på siden av bilen. men hadde superflaks at det ikke gikk noen ventiler, for piggen som holder fast regreimhjulen på veiva knakk...

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider