Gå til innhold

Kontrakt for bil-import

Ranger emnet

candyman

Anbefalte innlegg

Jeg skal få importert en bil fra Japan nå straks. Jeg må forhåndsbetale bilen og trodde at det var trygt så lenge jeg hadde en grundig kontrakt. Men nå ringte jeg en advokat jeg kjenner og han sa at mannen som skal importere den bare kan stikke av med pengene og ikke gi meg noen bil, og at kontrakten bare er ett papir og politiet gir faen i det!

Kan dette virkelig stemme?

Men uansett, jeg må ha den bilen og stoler på karen som skal importere den så hva ville dere ha skrevet i den?

Det er har tenkt å ha med er:

- Leverings dato

- At bilen skal være i god stand

- At det ikke skal være noen heftelser på den (lån/blitt kondemdert i japan osv.)

- At han har ansvar for pengene så om han blir lurt av den japanske agenten så skal jeg få igjen pengene mine.

- At han skal hjelpe til med godkjenning dersom det blir noe problem.

Noe mer jeg burde ha med?

Takk for alle seriøse svar.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dr.enos.pork

Hvilken bil er det da ? Er den typegodkjent i norge?

Tror jeg hadde vært litt forsiktig hadde jeg vært deg..

Finnes en del av den med RHD i norge så det blir nok ikke no problem, jeg skal uansett gjøre det, jeg bare lurer på om jeg burde ha no mer i kontrakten.

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok vedkommende som sier her at politiet ikke tar dette veldig alvorlig, har rett.

Hvis fyren først tar pengene dine og stikker, så er du screwed.

Hvis han da kan vise til at han ikke har noen penger, så selv ved en rettskraftig kjennelse, vil det ta år og dag før du får de pengene tilbake.

Du må da kanskje vente helt til vedkommende arver penger, for eksempel.

Eneste måten å unngå det, er å kreve en bankgaranti for pengene hvis dette skulle "bli surt", som det heter.

Det tror jeg neppe vedkommende kan stille, ei heller er villig til.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

Finnes en del av den med RHD i norge så det blir nok ikke no problem, jeg skal uansett gjøre det, jeg bare lurer på om jeg burde ha no mer i kontrakten.

Det er RX-7 håper jeg? :D

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om jeg blir hussla da og ikke får noen bil eller noe går galt! Det er jo kjipt å ha skryti på meg at jeg skal ha det da også får jeg det ikke, da blir jeg jo helt Nismo-Mafia.

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare enten kjøpe en som allerede har norske skilt og er RHD eller importere gjennom noen som bevislig har importert for andre uten problemer?

Personlig hadde jeg ikke gambla med ca$h, det er ikke lekkert...

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider