Gå til innhold

Er ute etter dieselbil til rundt 200k (Audi/BMW/Volvo)

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha meg en annen bil nå, og er hovedsaklig ute etter en dieselbil igjen til rundt 150 - 250.000. Det blir mest sannsynlig en Audi A4 TDI, BMW 320d (E46) eller en Volvo S60 D5, Har kikket på noen noen forskjellige av dette.

For å få tiden til å gå mens jeg venter på lånet, spør jeg dere som har peiling på noen av disse bilene, om hvem som kanskje burde være mest aktuell :) (i forhold til holdbarhet, kjøreegenskaper, hk/nm, vedlikeholdspriser, osv)

Har satt meg noen mål for hva som helst skal være på den neste bilen:

Xenonlys

Klimaanlegg

Gode stoler :)

Bra lydanlegg er selvfølgelig et pluss, men ikke noe problem.

Noen som har noen innvendinger om disse 3? (Helst ikke sånne som "kjøp nazibil fordi det er best" o.l. :) :P

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal ha meg en annen bil nå, og er hovedsaklig ute etter en dieselbil igjen til rundt 150 - 250.000. Det blir mest sannsynlig en Audi A4 TDI, BMW 320d (E46) eller en Volvo S60 D5, Har kikket på noen noen forskjellige av dette.

For å få tiden til å gå mens jeg venter på lånet, spør jeg dere som har peiling på noen av disse bilene, om hvem som kanskje burde være mest aktuell :) (i forhold til holdbarhet, kjøreegenskaper, hk/nm, vedlikeholdspriser, osv)

Har satt meg noen mål for hva som helst skal være på den neste bilen:

Xenonlys

Klimaanlegg

Gode stoler :)

Bra lydanlegg er selvfølgelig et pluss, men ikke noe problem.

Noen som har noen innvendinger om disse 3? (Helst ikke sånne som "kjøp nazibil fordi det er best" o.l. :) :P

mvh

Har selv kjørt 320d 01 mod de siste 2.5 årene. En god bil å kjøre, billig i drift. Anbefaler en slik, med sportsintr. Eller en med komplett m-sport pakke.

Servicekostnadene var heller ikke så værst ( i tyskland). Men de bilene har vel svake turboer og dieselpumper, sjekk http://www.bimmers.no eller http://www.bmwccn.no

Skal bytte bil nå, og fant ut hvor vanskelig det var å velge noe annet enn den jeg har hatt.

Kriteriene mine var også samme som dine. Ble ikke BMW denne gangen.

VW golf V 1.9TDi Sportline-05

x BMW 320d-01

x Nissan Primera SRi-97 (R.I.P.)

x Nissan Primera "gt"-98

x Nissan Sunny 1.4lx-92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så BMW er å satse på altså? Har kommet over en pen 2001 mod. som har gått 60 000km, med xenon, klima. Sportsint. er jeg usikker på om det var. Men det var noe så kjekt som oljevarmer på den :) (som varmer opp olja i motoren når det er kaldt).

Hvorfor vil du ikke ha BMW igjen da? Liker ikke de nyere? :) Hehe. Jeg synes faktisk E46 er penere før den faceliften de kom med..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke ha BMW igjen da? Liker ikke de nyere? :) Hehe. Jeg synes faktisk E46 er penere før den faceliften de kom med..!

Vil nok ha BMW igjen ja. Men det ble VW denne gangen, det var der jeg fikk det beste tilbudet.

Hadde en E90- 318d m-sport på prøve et par timer. En virkelig fin bil det. Så den, (eller evt 320d LE) er nok med i vurderingen neste gang man skal bytte bil.

x BMW 320d-01

x Nissan Primera "gt"-98

x Nissan Sunny 1.4lx-92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal ha meg en annen bil nå, og er hovedsaklig ute etter en dieselbil igjen til rundt 150 - 250.000.

Kan dette være et alternativ om du øker budsjettet litt?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8922980&sid=13aZzZEQAT062237&pos=11&tot=172

x BMW 320d-01

x Nissan Primera "gt"-98

x Nissan Sunny 1.4lx-92

Lenke til kommentar
Del på andre sider