Gå til innhold

Nos?

Ranger emnet


virtual

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg gått til innkjøp av et Nos kit. Impulskjøp :)

Har et par ting jeg lurer litt på..

Noen som har prøvd nos? Hvordan forbedres akselreasjonen?

Blir det noe àla turbo-lag/ketchup effekt?

Tenkte å montere dette på min 740 turbo.

 

S5021046.jpg

 

Hvordan fungerer denne? Er det bare en ventil, eller er det ei pumpe?

Hvor henter man ut bensin fra? Trenger det å være trykk?

 

 

S5021049.jpg

 

Er det lurt å kjøre stålomspunnede stålslanger med Earls koblinger på alt?

Har hørt at man skal koble dette på den ledningen som spenningen øker på, i takt med gassen. Hvor finner man denne ledningen?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har et system alà det ZEX har kommet med (spruten av NO øker proposjonalt med hvor hardt du trykker inn gassen) så er det veldig ketchup-effekt ja.. Er skuddet med NO for hardt, kan du krølle råder og det som verre er :)

 

Jeg har personlig aldri prøvd det, men hvordan effekten oppleves? Er vel ikke bedre og forklare det enn det at bilen flytter fortere på seg fordi du får mer hester.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du trenger trykk på bensin ventilen. De er som ventiler, enten så er de åpne eller så er de lukket ;)

Om du vil gjøre det lett så kobler du bare til N2O ventilen. Regner ikke med at du kommer til å bruke over 100hk så da holder det bare med den ene.

 

Hadde jeg vært deg så begyn med de minste dysene (shot) og jobb deg opp til den dysa (effekten) du vil ha. Skal du bruke bensin ventilen også (wet), så kobler du til ca 10-15cm unna spjellet. Eller så kobler du til kun N2O'n (dry) før turbo'n, så vil den hjelpe å spole opp turbo'n i samme slengen ;)

 

Med de minste dysene vil du ikke merke så mye, men du merker det bra om du setter i "store" dyser. Husk at du også burde ha 1 grad lavere tennplugger pr 50shot, og timingen burde justeres ved større shot.

Jeg vet bilen min tåler 150shot, men for å være "safe" så bruker jeg 75shot. Vil velge å tru at 50shot er safe, men ingenting er safe om man bruker det feil.

For å være litt mer safe, så ikke spray under 3000rpm.

 

Når du spruter merker du det så å si med en gang ;)

 

Er det noe du lurer på så spør

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det med dysene? Må man lage rørflenser man plasserer før gasspjeldet eller noe slikt? Hva mener du med "150 shot"? Er det mengde?

Rådene på min motor er veldig svake, har tenkt å bytte dem før jeg gjør noe som helst med NOS kittet..

Men altså, det er ganske "porno" å ha den store flaska baki der :D

Dette settet har vært til v8 før, så det følger med en slags flens man skal plassere før forgasseren. Er uttak til både nos og bensin.

Så den har vel vært til et wet system, om jeg har skjønt det riktig?

Du sier at jeg burde kun bruke det over 3000 rpm, altså kun under overtrykk?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det med dysene? Må man lage rørflenser man plasserer før gasspjeldet eller noe slikt? Hva mener du med "150 shot"? Er det mengde?

Rådene på min motor er veldig svake, har tenkt å bytte dem før jeg gjør noe som helst med NOS kittet..

Men altså, det er ganske "porno" å ha den store flaska baki der :D

Dette settet har vært til v8 før, så det følger med en slags flens man skal plassere før forgasseren. Er uttak til både nos og bensin.

Så den har vel vært til et wet system, om jeg har skjønt det riktig?

Du sier at jeg burde kun bruke det over 3000 rpm, altså kun under overtrykk?

Er wet kit ja :)

Shot = hk

Så 150shot = 150hk, noen kit som NOS har effekten målt på motor, andre har det på hjula.

Det er i flensen (nozzle) man setter i dysene for hvor stor effekt man vil ha

Med N2O vil du finne svakhetene i motoren fort. Bare husk at når du forsterker en svakhet (som rådene) så er det neste svakhet på lista som kan blåse.

 

Er ikke så kjent med motoren din, så jeg ville ikke gått over 50shot med det første ihverfall.

 

Fant et gammelt bilde av lystgassanlegget mitt (rød = fuel, blå = N2O)

100064.jpg

:naaaws

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut bilde av "dysene" som fulgte med..

 

S5021054.jpg

 

Her er flaska, står fint baki der :)

 

S5021050.jpg

 

S5021051.jpg

 

 

 

Men hvordan blir det å bruke nos med turbo? Høres så eksplosivt ut! :P

Hvor mye trykk blir det totalt oppi der hvis jeg kjører med 1 bars turbotrykk?

Ser du har brukt kun stålomspunnede slanger, er dem dyre?

Hva trenger jeg ellers for å få systemet til å fungere? Unntatt dysene da.

 

Edit:

Fant en flott side!

http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/nitrous-solenoid.htm

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjent amerikansk motorbygger sa at trykkøkningen du får i sylinderen skjer så fort at dynamitt virker saktegående...og han har BOKSTAVELIG delt blokker med lystgass... Så det kan skje mye fort. Har du turbo,så kan du kjøpe deg ei større snurre og tuppe den igang fra rett over tomgang omtrent med gass. Bredere effektregister får du ikke :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke mer enn en av/på bryter, og en sikring når man har kobla til det som trengs.

Husk at lystgassen er flytende i flaska og holder en temp på -192grader om jeg husker riktig. Ikke få det på huden og plastik slanger kan få problemer med den tempraturen.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut bilde av "dysene" som fulgte med..

 

S5021054.jpg

 

Du får ikke brukt den på din bil, det du trenger er

nos-13700bn0s.jpg

 

Det kitet der er for forgasser motorer, og hvis du har innsprøytning og turbo så er det mulig at det kitet ikke passer på din bil, kan være andre dyser og solenoider til insprøytning og turbo kontra forgasser

 

Stemmer det :)

 

 

Bare husk at en stor turbo kan ødlegge motoren din også. Det går bare litt fortere med lystgass om du bruker det feil.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan det jo legges til det at hvis du blir tatt med dette, er du ganske FØkked hvis du treffer feil personer, da dette faktisk krever at du har diverse merking om at JA; du frakter med deg høyeksplosiv gass.. :) bare så det er nevnt

 

(og for og vare litt pirkete; Mustang95, du bommet med 4 grader :D Det er -196 (er jeg banne sikker på, men uansett; koldbrann uten like hvis du får det på huden :D)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår