virtual Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Jepp, er klar over alt det der. Tenkte bare jeg skulle legge ut bildet av go-sakerne :) Hvor mye kan jeg selge dette for? Er 1 flaske type stor, lang stålomspunnet slange, "dyse" for forgasserbruk, n2o cheater og fuel cheater. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Så kan det jo legges til det at hvis du blir tatt med dette, er du ganske FØkked hvis du treffer feil personer, da dette faktisk krever at du har diverse merking om at JA; du frakter med deg høyeksplosiv gass.. :) bare så det er nevnt (og for og vare litt pirkete; Mustang95, du bommet med 4 grader :D Det er -196 (er jeg banne sikker på, men uansett; koldbrann uten like hvis du får det på huden :D) Har hørt det med merkingen ja. Hva kan de gjøre hvis de tar meg da? Flaska er helt tom sånn som den står nå, kan dem si noe da? :naaaws Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Er vel lovlig å ha en tom gassflaske i bilen :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Men hva er delene verdt? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Lystgassen i seg selv er ikke brannfarlig ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Du er isåfall mye mer "fucked" om de stopper deg på vei til hytta med 2 27-kg's propanflasker...den gassen brenner jo. Men har jeg blitt skutt for det når jeg har blitt stoppet med nevnte flasker i baksetet,fullt synlig? Niks...ikke en kommentar engang. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Mustang95: Jeg er veldig klar over Lystgass' virkemåte, men det er ikke det denne tråden handler om ;) Turboed1: Jeg har personlig aldri blitt stoppet med lystgassanlegg i bilen. Men det heter iallefall det at hvis du skal ha "lovlig" lystgassanlegg i bilen din, må du ha merking på det. Du får det iallefall ikke godkjent i bilen :) Så det har vel sine grunner. Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Jeg har blitt stoppa flere ganger med det, og jeg har til og med hatt det installert under PKK-kontrol (EU-kontrol) uten at det gjorde noe. Så lenge politiet ikker ser noe som reklamerer eller ser flasker igjennom ruter så kan de ikke si noe. Hva de ikke ser vet dem jo ikke om ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Hmm.. Vel, jeg har ikke det, så akkurat der har jeg ikke førstehåndserfaring :) Men det er jo litt interessant da; hvorfor har man sjansen til og få så sinnsykt mye pes hvis man treffer på feil folk med ei nitroflaske i bilen, når sjansen for og bli pesa når man har propan i bilen? Jeg putter mine penger på det fakum det at den ikke er koblet direkte til motoren (de som faktisk går på gass har vel sikkerhetssystem så det holder) :) Men jeg er ingen ekspert; har fortsatt en del igjen og lære (holder på med det nå) Men tilbake til topic; siste spørsmålet fra trådstarter; jeg aner ikke hvor mye delene er verdt. Sikkert en liten slant, men ikke forvent regningsløse dager i ett år, for og si det slik :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Uansett om politiet ser om du har lystgass, de må jo bevise at du har brukt det ;) Er jo bare å si at det er kun for show om de spørr. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Uansett om politiet ser om du har lystgass, de må jo bevise at du har brukt det ;) Er jo bare å si at det er kun for show om de spørr. OK, litt OT, men siden vi først har begynt diskusjonen... Ikke at jeg VET følgende, men er i allefall sånn jeg fikk det forklart det hos min lokal bilsjappe: Du har lov til å ha flasken MED deg i bilen, og du har lov til å ha lystgassanlegg montert i bilen. MEN, du har ikke lov til å ha flaska koblet til anlegget. FORDI: Når flaska er tilkoblet er plutselig systemet brannfarlig, eksplosjonsfarlig, osv. Men når flasken ikke er tilkoblet, så kommer det inn under alle mulige regler som gjelder transport av farlig gods i personbil. Akkurat som om du har med deg en propan-flaske til hytta. ;) F.eks: Du har bare lov til å ha 20 liter bensin med deg i en jerrykanne, i tillegg til bensinen på tanken. (Visste dere det?) Har jeg rett eller ikke? Jeg gjentar bare det som bilsjappa sier, han bruker å ha rett han jeg handler hos. :) Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 F.eks: Du har bare lov til å ha 20 liter bensin med deg i en jerrykanne, i tillegg til bensinen på tanken. (Visste dere det?) Isåfall kalles det en usannsynlig teit regel! :D Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Isåfall kalles det en usannsynlig teit regel! :D Er litt usikker på den, men jeg vet sikkert at det gjelder frakt av drivstoff i lastebil. Er 90% sikker på at akkurat det der gjelder personbil også. (For de som er kjent i lastebilverden, ADR-reglene) Noen som vet om jeg har rett når det gjelder det der med at du har lov til å ha NOS-anlegg montert i bil, og flasken montert i bil, men ikke ha flasken tilkoblet? (Se mitt forrige innlegg i denne tråden) Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Er litt usikker på den, men jeg vet sikkert at det gjelder frakt av drivstoff i lastebil. Er 90% sikker på at akkurat det der gjelder personbil også.(For de som er kjent i lastebilverden, ADR-reglene) Noen som vet om jeg har rett når det gjelder det der med at du har lov til å ha NOS-anlegg montert i bil, og flasken montert i bil, men ikke ha flasken tilkoblet? (Se mitt forrige innlegg i denne tråden) Er mye rart man kan sette på en bil for syns skyld ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Ja dette er ADR :D Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg