Gå til innhold

B230F som utgangspunkt til turbo bruk?

Ranger emnet

Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

maxis: hmm, hva er det som ikke er fornuftig med det da? si at jeg får tak i motor til 2000,- og dyser, motstander, hjerner og stempler til 5000,-.. så overhaler jeg den siden jeg først er inni motoren.. da har jeg jo en bra motor til 9000,- og jeg har da også lært litt om sprutet osv.. FT motorer går vel for over 10 000,-.. men hadde vert fint hvis du hadde begrunna hvorfor det er dumt så ikke jeg kjøper katta i sekken ved å gjøre det her .. :)

hva me grenrør og turbo da? og mye smått som drar opp.. oljeslange t turbo.. må laga oljeretur.. ny toppakning,

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. er vist mange som mener at det her er dumt da : P men hva anbefaler dere da? ikke si FT/FK for det har jeg ikke råf til :)

hva med å få tak i en B230ET motor da? også sette inn de "sterke" rådene ifra F motoren og LH 2.4? for det passer vel der med svinghjul osv? eller hvordan var det med denna svinghjul sensoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt det samma sjøl.. har komplett 89mod 230F motor med LH2.4.. tenkte å sette i nye råde lager og stempelringer og dreie av litt på stempel for å få ned komp. så sette på trykkgasser eller datasprut eller det nettet jeg har liggende.. er ikke ute etter masser av gamp, men litt mere enn det som er der..får sikkert 150hk eller mere av det håper ei

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det vil koste en del, du må jo ha mye deler, clutch,turbo, osv! det koster kronasjer, mye billigere og kjøpe ferdig ft\fk, selv i norge!

er jo mye mere morro å ha en motor du overhaller skikkelig. bytter ut alt av lager og pakninger. som du bygger opp selv!

hvis du kjøper en komplett motor så blir det bare til at du setter motorn rett i bilen, ferdig med det. ikke noe skruing :(

så jeg syns det er mye bedre å bygge opp selv, om det kanskje ikke blir noe billigere.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare slenger inn et par spm her jeg, istede for å starte en ny tråd.

lurer litt på det med det lh 2.2 og lh 2.4 hva er forskjellen? er det hjernen eller hva er det som gjør at det er lh 2.2 og ikke 2.4?

har jeg 2.2 eller 2.4? jeg har ikke hjernen, men jeg har sånne hull i svinghjule og gule dyser.

IM001549.jpg

HPIM1238.jpg

HPIM1237.jpg

hadde vært fint hvis noen som har skikkelig peiling på detta hadde svart, er sikkert mange andre som lurer på akkurat det samme som meg.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. er vist mange som mener at det her er dumt da : P men hva anbefaler dere da? ikke si FT/FK for det har jeg ikke råf til :)

hva med å få tak i en B230ET motor da? også sette inn de "sterke" rådene ifra F motoren og LH 2.4? for det passer vel der med svinghjul osv? eller hvordan var det med denna svinghjul sensoren?

Det har jeg gjort og funka fint det!

Må sette over svinghjul og sensor fra F-motoren og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxis: hmm, hva er det som ikke er fornuftig med det da? si at jeg får tak i motor til 2000,- og dyser, motstander, hjerner og stempler til 5000,-.. så overhaler jeg den siden jeg først er inni motoren.. da har jeg jo en bra motor til 9000,- og jeg har da også lært litt om sprutet osv.. FT motorer går vel for over 10 000,-.. men hadde vert fint hvis du hadde begrunna hvorfor det er dumt så ikke jeg kjøper katta i sekken ved å gjøre det her .. :)

så må du vel ha en turbo??

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider