Gå til innhold

hk-grense i b23et?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

ikke mer,sierra is blokka tåler 350+hk da,det er 2liter,det syns je ikke var så mye....hadde tenkt å bygge en med 400+ je,men hva er det jeg burte bygge da sånn at je får 400+?helst ikke 16v....

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mer,sierra is blokka tåler 350+hk da,det er 2liter,det syns je ikke var så mye....hadde tenkt å bygge en med 400+ je,men hva er det jeg burte bygge da sånn at je får 400+?helst ikke 16v....

 

He he...

Må nok sette i Cosworth råder skal den holde 300hk+ har skutt ut råder

ja.

Men det fungerer steike bra å sette i Cosworth råder. har vært med på å bygge en slik motor.

Cosworth råder og stempler 450cc dyser og electromotive..

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230ET: tror ikke det er noe problem å få 400HK i denne motoren. Ved denne størrelsen så varer det ikke så lenge hvis kjøringen er brutal. Rådene er de som flyr først. men bytter du råder så er det ikke umuligt å få enda mere i den. Vi snakker kun da om bunn delen. (blokka) Men å kjøre med 300Hk med orginal råder, skal ikke være noe probem men da snakker vi om gubbe kjøring.

 

Tror blokkene i seg selv er like her, samme matrialet og samme oppbygning, det er vel bare innmaten som er forskjell og plasseringen av trøst.

 

OHC motoren er også av samma ulla, en perfekt motor for trimming, den tåler masse, det er ikke blokka det står på, som regel er det innmaten.

 

En jeg kjenner bygde om sin 4 syl Sierra motor (OHC) til turbo, den fikk sine utrolige 600 HK. Alt av innmat blei så og si bytta men blokka holdt den.

 

Når alt kommer til alt så er det ikke så mye en kan trimme en orginal motor før det skjer et eller annet, og det er ikke blokka det står på :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det snakk om orginal innmat og!.....? er nok b23et blokk isåfall

 

va bytt inmatt når den blei benka sisste gang.. han körte me orginal inmat i B230et blokk för de å da hadde har 467.. Har har og hatt ett jalla bygg en gang i tia.. ett B230a blokk me et inmat å 405 topp.. hadde litt over 300 hk da

Mazda 626 2,0i 16v (Turboprosjekt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va bytt inmatt når den blei benka sisste gang.. han körte me orginal inmat i B230et blokk för de å da hadde har 467.. Har har og hatt ett jalla bygg en gang i tia.. ett B230a blokk me et inmat å 405 topp.. hadde litt over 300 hk da

 

 

Seriøst?

 

De nye B230ft og fk blokkene som er nyere en 90 kan man klare ca 300-320hk

Men ei B230a ??

Har en skutt råde nede i kjelleren som kom ut blokka, og der var max 230-240hk

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. ei 90+ blokk skal en vel greie 370-400sikre hester?

230et motorer greier jo folk å rase orginale, altså 180-200hk, kyss meg i stjerna om noen bremser 600hk med en urørt 230et bunn! da har det i sååfall vært kun den ene gangen

 

*husk også at cossie/ford hester må ganges med 0.75-0.8 for å få reelle tall;)

 

 

trådstarter, om du har planer om å bygge 400++ 8ventilert, trur jeg du bør få litt kunskaper også videre, og det får du ikke ved å spør om såhär, det får du ved å lese.. bl.a. tråden til frode på 700forumet, eller 240gutta på prosjekt forumet

 

edit: åssen girkasse er det egentlig du har tenkt på da? til å kjøre 400hk+ med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. ei 90+ blokk skal en vel greie 370-400sikre hester?

230et motorer greier jo folk å rase orginale, altså 180-200hk, kyss meg i stjerna om noen bremser 600hk med en urørt 230et bunn! da har det i sååfall vært kun den ene gangen

 

*husk også at cossie/ford hester må ganges med 0.75-0.8 for å få reelle tall;)

 

 

trådstarter, om du har planer om å bygge 400++ 8ventilert, trur jeg du bør få litt kunskaper også videre, og det får du ikke ved å spør om såhär, det får du ved å lese.. bl.a. tråden til frode på 700forumet, eller 240gutta på prosjekt forumet

 

edit: åssen girkasse er det egentlig du har tenkt på da? til å kjøre 400hk+ med?

 

370+ er over grensen på de nye B230blokene ja. ingen problemer å bøye de rådene med en 850R turbo 1.5 bar Og som man veit så klarer de turboene ca 300hk+-. Har du en B23et så er 380hk sån der....

Har du samenlignet en M råde med en B230 råde? M råden er myye kraftigere.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en b23et bunn tåler 400hk hvis den er overhalt.. en ft bunn tåler nesten det samma.. 350-400.. men ft rådene tåler litt mindre enn m-rådene i b23et blokka.. b23et blokka har smidd veiv og mahle stempler orginalt.. men det er nok rådene som setter grensa.. veiva holder jo en hel haug.

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en b23et bunn tåler 400hk hvis den er overhalt.. en ft bunn tåler nesten det samma.. 350-400.. men ft rådene tåler litt mindre enn m-rådene i b23et blokka.. b23et blokka har smidd veiv og mahle stempler orginalt.. men det er nok rådene som setter grensa.. veiva holder jo en hel haug.

 

Ja det er rådene som er de svakeste leddet i de B230fk/ft motorene.

Eg veit ikke hvorfor, men de rådene bøyer seg med en 16t turbo og 1.5 bar

Men klart det er vel ikke heldig å ha 1.5 bar ved 2600 rpm. det røyner på.

Hiver du på en turbonetics t3 ar63 steg 3 aksel med en T04E kompresor med E46 trim. og ladder 1.4-1.6 bar, hmmm hadde ikke turt å stått med nasen nedi motrrommet når den blir bremset med original rådene nei, Men for all del

der er mange som kjører med mye hk med de motorene, eg hadde valgt en

med M råder.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår