Gå til innhold

Spiller og Ratt

Ranger emnet

Kurtemann

Anbefalte innlegg

Halla!

Jeg er relativt fersk her på BMW forumet så kan hende jeg spør dumt men uansett..

Har en 98' 318 som jeg gjerne skulle bytta CD spiller i..

Sitter en søplete drittspiller i den som jeg ikke aner merke på en gang.

Lurer på om noen her veit hvor jeg kan få tak i en original spiller til denne bilen, til da en rimeligere penge enn de psyko prisene som forhandlere har.

Lurer også på om det finnes en brakett til å feste "uorginale" spillere med, hvis jeg ender opp med det, for den som sitter i nå bare henger å slenger..

Er også ute etter ett ratt, men dette er ikke så viktig.

Jeg har E-36 rattet (hvis man kan kalle det, det)

noe som ikke helt kler resten av bilen syntes jeg.

Til slutt, noen som har erfaring med kabeltrekking i en E-46? Er det no stress?

På forhånd takk!

Kurt

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler å ta en titt på http://www.koed.dk masse som lønner seg å kjøpe utenlandsk. Kan jo hende du finner både spiller og ratt ;)

Alle uorginale spillere følger det jo med en festebrakett med utløsermekanisme, så det er jo det minste problemet. Jeg ville droppet originalspiller og heller gått for en uorginal spiller som står i stil med resten av bilen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trekking av kabler til forsterker: for og få det pent burde du de montere listene og legge kablene under gulvmatten på vær sin side i bilen forex. pluss på høyre side fono kabler venstre du må ut med bak sete eller løfte det opp. legg ned sete ryggen og da får du kablene ut bak ryggen.... jording (minus) må til karoseriet eller til minus på batteriet... murlig du ikke forstår det er ikke så flink til og forklare men sån skal det gjøres hehe

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trekking av kabler til forsterker: for og få det pent burde du de montere listene og legge kablene under gulvmatten på vær sin side i bilen forex. pluss på høyre side fono kabler venstre du må ut med bak sete eller løfte det opp. legg ned sete ryggen og da får du kablene ut bak ryggen.... jording (minus) må til karoseriet eller til minus på batteriet... murlig du ikke forstår det er ikke så flink til og forklare men sån skal det gjøres hehe

Kabeltrekking kan jeg, har bygd anlegg i mange biler.

Bare lurte på om det er ett helvette eller om det er en enkel sak å legge opp kabling i en E-46.. Siden jeg er relativt fersk med en sånn bil.

Men takk for svar!

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla!

Jeg er relativt fersk her på BMW forumet så kan hende jeg spør dumt men uansett..

Har en 98' 318 som jeg gjerne skulle bytta CD spiller i..

Sitter en søplete drittspiller i den som jeg ikke aner merke på en gang.

Lurer på om noen her veit hvor jeg kan få tak i en original spiller til denne bilen, til da en rimeligere penge enn de psyko prisene som forhandlere har.

Lurer også på om det finnes en brakett til å feste "uorginale" spillere med, hvis jeg ender opp med det, for den som sitter i nå bare henger å slenger..

Er også ute etter ett ratt, men dette er ikke så viktig.

Jeg har E-36 rattet (hvis man kan kalle det, det)

noe som ikke helt kler resten av bilen syntes jeg.

Til slutt, noen som har erfaring med kabeltrekking i en E-46? Er det no stress?

På forhånd takk!

Kurt

Det finnes ikke dumme spørsmål Kurt, bare dumme svar! :)

En original spiller til bilen din bør ikke være så vanskelig å få tak i, er mange som bytter ut spillerne sine i e46'n. Ellers om du velger å gå for en uriginal spiller i "vanlig cd-spiller størrelse", så har de fleste bilstereo-forhandlere en adapter som settes i dashbordet slik at spilleren passer tight og fint.

Har ikke noen personlig erfaringer med å trekke kabler i en e46, men ettersom jeg har forstått det så skal det ikke være noe mer stress i forhold til andre biler.

Når det gjelder ratt, så er dette relativt dyrt å bytte ut. Det er ikke selve rattet som er så dyrt, men airbagen som koster endel sist jeg sjekket priser.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider