Gå til innhold

Noen som har vrnr til sachs?

Ranger emnet


LaSSiss

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

de tåler det ikke :P ska du ha no som tåler det må du nok ha ei getrag eller tremec kasse.. vet ikke hvor mye m90 tåler med forsterka 3`de jeg.. men kjekt og ha en ordentlig clutch.. sluring er det værste som er...

 

m90 funker fint bare du tar det med ro når du girer.

 

m45,46 og 47 spises opp innvendig... det tok knekken på mine 3 m47'er hvertfal :) tømte ut sikkert en halv kilo finkorna spon hver gang jeg bytta olje...hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ss242; fannt det med 2 sekunders google :)

 

Hentet fra en svenske;

http://hem.passagen.se/sydbrink/rolf/940.html

 

Transmission

 

På den här nivån av trimningen orkar inte original kopplingen med längre. Det som då behövs är en förstärkt kopplingen. Jag köpte en starkare tryckplatta från Sachs, kallas "655-tryckplatta" och har art. nr. 3082 999 655. Till denna tryckplatta ska man använda Sachs-lamell med art. nr. 1861 939 038, man ska INTE använda den lamell som är avsedd för Turbo-modellen. Denna Sachs-kopplingen klara 440 Nm och passar 940:n med M46-växellådan.

 

 

Må legge til at han suppejøken der aldri har klart 250hk på 1,2 bar på hjula sin... hele effekt-kurven hans er fake...tegna på og greier, haha, latterlig. Men han har varenummeret:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedersen er nok billigere enn bcb.. har sett ting på bcb som koster en god del mer enn andre steder.. kanskje det varierer litt på produkt men.. kjøpte trykkplata mi på pedersen.. men den heter ikke 655 lenger.. 763 heter erstateren.. tåler det samme.. 440nm..

 

Er ikke 763 228mm? 655 er 215mm.

 

ss242; fannt det med 2 sekunders google :)

 

Hentet fra en svenske;

http://hem.passagen.se/sydbrink/rolf/940.html

 

 

 

Må legge til at han suppejøken der aldri har klart 250hk på 1,2 bar på hjula sin... hele effekt-kurven hans er fake...tegna på og greier, haha, latterlig. Men han har varenummeret:)

 

Takker, ikke verre nei.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

655 heter den vel hos sachs, mens kg har vel tp-763 eller noe?

Men 655 plata er vel til brønnsvinghjulet (hvis jeg ikke blander numrene), b21at har vel plant svinghjul... hvis ikke du bytter ut svinghjulet da..

 

Hei.

 

Eg har brukt den som heter TP618 (88 3082 999 618) Den holder lenge.

Den må ha de plane svinghjulet fra B21/23 og det må stiftes om

for at trykkplaten skal passe. men pedersen selger dette ferdig tilpasset.

Denne tåler 450-500nm med organisk lamell 228mm og er veldig kjørbar.

hvis du bruker sinter så klarer den ca620-650nm

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår