Gå til innhold

Noen som har vrnr til sachs?

Ranger emnet


LaSSiss

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er mulig rogern kan bekrefte/avkrefte dette, men syns å huske det var det han sa.. Han sa noe om shimsing og sinter, og mener det var det han mente. At man måtte shimse med sinter.

 

 

Hvis man monterer en 4 eller 6-pucka lamell så er den litt tykkere enn originale lamellen.

Følgen av det blir at fjærene står innover når trykkplata skrus fast,noe som igjen vil føre til at trykket mot lamellen vil avta når turtallet stiger og sluring oppstår. Sentrifugalkrefter jeg snakker om her..

For å få fjærene til å stå utover,men ikke mye, er å dreie sliteflata til lamellen dypere inn i svinghjulet for å få det lenger unna anlegget til trykkplata eller legge skiver imellom trykkplata og svinghjulet.

På Henrik sin så både dreiet jeg svinghjulet og la skiver imellom,for jeg visste at med tiden så ville svinghjulet og trykkplata bli slitt og forspennet ville bli dårligere.

Så når den begynte å slure var det bare å fjerne skivene og vips så hadde han en kløsj som tok igjen.

 

Hur enkelt som helst..

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer.. men er det nødvendig og dreie hjulet da? er det ikke nok med og bare fjerne skivene etterhvert når det blir slitt..

 

 

Hvis du er seriøs så dreier du sliteflata på svinghjulet før du monterer ny lamell,så enkelt er det.

Og i Henrik sitt tilfelle så er motorn på over 500 nm og han kjørte masse før det var behov for å fjerne skivene.

Belegget på disse lamellene er rene fila,så hvis det begynner å slure så skal jeg love deg at det syns etterpå..

Det blir dype fine spor i både tp og sv.hjul.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår