Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Er mulig rogern kan bekrefte/avkrefte dette, men syns å huske det var det han sa.. Han sa noe om shimsing og sinter, og mener det var det han mente. At man måtte shimse med sinter. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Er mulig rogern kan bekrefte/avkrefte dette, men syns å huske det var det han sa.. Han sa noe om shimsing og sinter, og mener det var det han mente. At man måtte shimse med sinter. Hvis man monterer en 4 eller 6-pucka lamell så er den litt tykkere enn originale lamellen. Følgen av det blir at fjærene står innover når trykkplata skrus fast,noe som igjen vil føre til at trykket mot lamellen vil avta når turtallet stiger og sluring oppstår. Sentrifugalkrefter jeg snakker om her.. For å få fjærene til å stå utover,men ikke mye, er å dreie sliteflata til lamellen dypere inn i svinghjulet for å få det lenger unna anlegget til trykkplata eller legge skiver imellom trykkplata og svinghjulet. På Henrik sin så både dreiet jeg svinghjulet og la skiver imellom,for jeg visste at med tiden så ville svinghjulet og trykkplata bli slitt og forspennet ville bli dårligere. Så når den begynte å slure var det bare å fjerne skivene og vips så hadde han en kløsj som tok igjen. Hur enkelt som helst.. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 det stemmer.. men er det nødvendig og dreie hjulet da? er det ikke nok med og bare fjerne skivene etterhvert når det blir slitt.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Men hvis man monterer uten shims/dreiing, vil ikke problemet da bli at man ikke får clutchet ut helt i fri? Den skal vel ikke begynne å slure? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 det stemmer.. men er det nødvendig og dreie hjulet da? er det ikke nok med og bare fjerne skivene etterhvert når det blir slitt.. Hvis du er seriøs så dreier du sliteflata på svinghjulet før du monterer ny lamell,så enkelt er det. Og i Henrik sitt tilfelle så er motorn på over 500 nm og han kjørte masse før det var behov for å fjerne skivene. Belegget på disse lamellene er rene fila,så hvis det begynner å slure så skal jeg love deg at det syns etterpå.. Det blir dype fine spor i både tp og sv.hjul. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 uffda.. da må jeg dreie jeg da.. selv om jeg ska kjøre med org lamell? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg