Gå til innhold

Bruksbilen min, en Vento GL TD 93mod

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

har hatt bilen knapt 2 mnd.. og har kjørt i overkant av 650mil!

er en TDK motor som står i som er passert 310km...

men har et problem!! oljelampen begynte å lyse så jeg skiftet olje og filter men avogtil så tenner lampen i ett-to sekund!!

og med en gang oljelampen lyser detter turtelleren i null selv om motoren går....

noen som tror det er oljepumpen som er def, el kanskje bare en liten elektrisk feil?

dette er en Bruksbil så gidder ikke gjøre så mye med denne!!!

menne har montert et green-filter, ekstralysene *er jo ikke lys org på disse!!!!* det er også satt i mindre pærer i lysene på bakluken slik at det er 4 stk lys bak,

tenkte på å fjerne plomberingen til dieselpumpen å skru opp trykket litt, men trenger det ikke enda og evt skaffe en liten intercooler for å montere.. *noen som har en?*

her er bilder av bilen..

VWVentoGL93modTD3.jpg

VWVentoGL93modTD2.jpg

VWVentoGL93modTD.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

det med oljelampen er sikkert noe med dynamoen. Vis den slutter og lade, så detter turtelleren, og olje og evt. ladelys lyser. Min dynamo tok kvelden, og jeg turte ikke kjøre til nermeste busslomme en gang pga. oljelyset. Men fant ut i ettertid at det og lyste sammen med ladelyset.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
fint :9 flere bilder? tenker å kjøpe med en slik selv... er en 1,9 tdk.. hvordan er draget i de? hvordan får man mer ut av motoren?

er kanskje litt sen med å oppdatere her:hmmmmmmmmm:

kan legge ut flere bilder..

draget er greit.. men det ble STOR forbedring med en IC, har montert fra en Passat 06mod men med golf 3 trykkrør.. samt at jeg har justert opp dieseltrykket litt og når jeg får turbo-trykkmåler blir det også justert opp litt!!

men har merket at denne bilen ikke er noen fartsbil..

får jo knapt 100 i 3'a.. og rundt 160-175km/t stopper det:omfg

men dette er jo bare en pendlebil.. ;)

det med oljelampen er sikkert noe med dynamoen. Vis den slutter og lade, så detter turtelleren, og olje og evt. ladelys lyser. Min dynamo tok kvelden, og jeg turte ikke kjøre til nermeste busslomme en gang pga. oljelyset. Men fant ut i ettertid at det og lyste sammen med ladelyset.

jeg kjøpte ny dynamo og skiftet oljepumpen, da ble den iorden ijenn:P

har hadd en oljelekasje som jeg trodde først var toppdeksel pakningen, men det viste seg å være "lokket/oljeretur" for oljeåndingen som sitter oppå toppdekselet, det var sprukket så oljen rant ut istedet for å havne ned i motoren ijenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betalte for denna a? =)

han som solgte den forlangte 25k...

da var den gått 307km (sto 7500km på telleren, nuller seg vist ut når man runder 300k)og jeg kjøpte den i slutten av november 06..

Lenke til kommentar
Del på andre sider