740tic Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 hei! når dere soter ruter pleier dere å ta ut rutene? å hvor mange % har dere:! har tenkt å ha på alle rutene.. hva har dere å anbefale? Siter 1986 Volvo 740 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Greiest å ta ut rutene, men ikke nødvendig. og ikke kjøp no billig film, som på Torshov eller Biltema. Jeg har mørkeste filmen på bakruta, og en lysere på resten. Har også planer om å legge på en lys (5%) på frontruta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 5% film er helt svart :) Regner med at du mener 95% lysgjennomtrenging? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 5% film er helt svart :)Regner med at du mener 95% lysgjennomtrenging? 5% = hva filmen demper ... slipper gjennom 95% da ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoticc Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 jeg tok ut alle rutene mine, og sotet de med 24% lysgjennomtrengning. syns de er passe mørke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Et godt tips er å file filmen øverst på siderutene foran med en fin fil. Da er det vanskeligere for politi og andre å kjenne om det virkelig er film på ruta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 beste er vel å ta ut ruta. hvis du ikke tar ut ruta ville jeg laget en pappmal først. mine ruter var sota da jeg kjøpte bilen og han jeg kjøpte den av var 68 år gammal :P Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 du bør FOR ALL DEL ta ut sidevinduene, de du ruller opp og ned..ikke vits på de andre.. første gangen du tar ut vindua kan det være litt småkinkig, men nå når jeg skulle godkjenne motoren, tnekte jeg ah faen jeg gidder ikke bytte, bt karen ser det sikkert ikke siden det er inne i en lys hall.. men så ble jeg overtalt kvelden før jeg skulle inn, så da bytta jeg.. bruker ca 15 min fra jeg begynner på dørtrekket, til vinduet er bytta og trekket er på igjen og ferdig.. 0 prob.. grunnen er at da får du det helt ut i sidene, der vinduet glir..i tillegg er det mye lettere å legge på vannret enn lodrett.. du vasker alt av vindu inv. og utv., du legger film oppå vinduet og grovskjærer med ca 1cm kant rundt hele. så legger du filmen på(med såpevann og avfettet vindu og alt det der) og skraper ut vann og luft. så lar du de stå å tørke, lengst mulig. høyere temp hvis det er kort tid. etterpå legger du vinduet ned, bruker nytt og sylskarpt blad åp tybe lagerkniv, hold knivn ca 30grader, og dra rundt vinduet. så bruker du blank neglelakk eller klarlakk, som du stryker over kanten med q-tips. da blir det ingen kant mellom vindu og film, altså ingen ting å ta tak i.. men mens viduene står å tørker, grovskjærer du film til de andre vinduene, hold filmen inntil vinduet på utsiden, og finskjær. ha gjerne en arbeidslampe inni som lyser ut, da ser du best. så legger du filmen på inni, med avfetta vindu og såpevann og alt det der.. bakvinduet gjør du likt med, få en til å sitte inni med arbeidslampe og lys bakover, skjær rundt kanten så filmen du står med passer 100%, spray gjerne såpevann på vinduet for å få den til å ligge, å ikke sklir så du skjærer skeivt. etterpå skjærer du ut til bremselyset, der har du ca 5mm innpå det sorte som allerede er rundt det, 4kanten du sitter igjen med der kan du bruke etterpå til å skjære til å ha i feltet som nå blir blankt(heh dette har jeg ikke gjort selv enda:p) grunnen til dette er at det er to "skinner" som er limt til vinduet som bremselyset står i.. så er det hvertfall klart til å legges på inni.. husk å bruk tid, "forsiktig skrape", ha med 1 eller 2 til å holde og lyse osv.. jeg bestillte film fra http://www.solfilmhalvpris.no dette er KANON FILM, og sinnsykt billig i forrhold til kvalitet. den er ripefri, så hvis du bruker riktig skrape, greier du ikke se at det er film, rutene er bare mørkere.. jeg har 35% lysgjennomtrengning på sidene, og 23% på bakvinduet. dette er for å få det mørkere inni bilen.. dette er passende styrke spør du meg, har blitt stoppa sikkert 8-10 ganger av snuten, og fått 10k i bot og det som værre er, uten at de har hengt seg opp i vinduene, så om du tør kan du jo ha 23% rundt om.. håper dette kan være til nytte og at du setter pris på at jeg har skrevet til krampa tok meg:D her er et litt dårlig bilde av åssen det ser ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 tusen takk for svar:) har handla sotfilm i dag:) blei med 35% gjennomsikt. så tok jeg ut rutene i i dørene i stad:P så nå skal jeg lese nøye igjennom det u skreiv b230ft:P satt pris på alt u skreiv ja. skal jeg se om jeg får på no sotfilm i morra:) Siter 1986 Volvo 740 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 kor masse kjøpte du ? kor masse kosta det ? Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ReVolvolution Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Et godt tips er å file filmen øverst på siderutene foran med en fin fil. Da er det vanskeligere for politi og andre å kjenne om det virkelig er film på ruta. Eller bruke kantforsegler fra 3M. Ypperlig til sånt! Ellers vil jeg anbefale 3M Phanter solfilm, samt SunGuard 30. Litt dyre filmer, men du får hva du betaler for, et myye bedre resultat! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Eller bruke kantforsegler fra 3M. Ypperlig til sånt! Ellers vil jeg anbefale 3M Phanter solfilm, samt SunGuard 30. Litt dyre filmer, men du får hva du betaler for, et myye bedre resultat! Visste ikke det fantes faktisk. Har alltid vært fornøyd med å file egentlig. SunGuard er jeg også veldig godt med fornøyd med ja! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 eg bruka og ha på blank (klar) negle lakk på sidene ta rutene, for når du sveiva opp og att rutene nåkken ganga. så fær filmen ta. å rutene børr vell ligge å tørke en dag før du sett dei inn... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 når du sveiva opp og att rutene nåkken ganga. så fær filmen ta. da har du isåfall ikke brukt skikkelig film, evt ikke lagt på skikkelig.. jeg har faktiskt ikke gjort en dritt, var ikke jeg som la den på selv faktiskt, jeg var bare med en eks "proff film legger" (jobba med dette før) som handt langer, og lærte av han..han sa at med orntli film, riktig for arbeid og riktig påleggelse, skal det ikke være nødvendig.. min film henger like godt, og har enda ikke greid å pittle frem kanten selv om jeg har prøvd;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Eller bruke kantforsegler fra 3M. Ypperlig til sånt! Ellers vil jeg anbefale 3M Phanter solfilm, samt SunGuard 30. Litt dyre filmer, men du får hva du betaler for, et myye bedre resultat! Hvor får du kjøpt dinne 3M/sunguard filmen? Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg