Gå til innhold

soting av ruter

Ranger emnet

740tic

Anbefalte innlegg

Hei... har selv brukt biltema. cd cardic og sungardfilm. De 2 først nevnte bør du ikke finne på å kjøpe viss det er godt resultat du er ute etter. 3M og sungard er vel 2 filmer som stiller mye i samme båt. Den filmen eg har på bilen min no er en ripe fri og forsovet litt dyr film. Eg betalte 1000 kroner for filmen til bilen min av riis bilglass. Men det var og igjen med en del rabbatter. Som sagt så har eg tidligere også jobbet med biltema og cd cardic filmene. det finns vel kunn en positiv ting med de filmene og det er at de er billig. Men som nevnt i tråden din så får du hva man betaler for. Bakdelen med disse filmene er at de er ikke strekkbare ved oppvarming og heller er de ikke rippe fri. Limen i filmen er også dårlig. derimot 3M og sunguard er filmer som har en veldig sterk lim. Eg har ikke filt eller brukt Neglelakk for å få det til å henge. Vasker du rutene dine med tynner eller Rødspritt så har du et godt avfettet undarlag, da henger limet sinnsykt godt. Igjen så er 3M og sunguard filmer som er strekk bare ved å bruke lett med varm luft pistol på de. Dette er en viktig faktor for godt resultat av soting av ruter. Viss du ser på rutene de på bakdørene så vill du se at de buler alle veier. De vil da føre til at du får "viker" i filmen når du legger den på. Det du da gjør er å ta fram varmluft pistolen still den på litt svak varme og jobb oppmerskomt. Varm opp "viken" og skyv den ut med "filmskrapen". Så er den vekke for alltid. Når det gjelder å ta ut rutene så er det egentlig ikke så dumt. MEN..... Her må man tenke seg litt om og. HUSK at vi bor på en klode med tyngdekraft prinnsipp. Så ikke legg rutene på et bord eller noe som helst. Heng de opp. Etter som at støv og hårstrå og div små objekter daler så vil dette lande på rutene lenge før du får på filmen. Så det eg gjorde var å lage et stativ hvor ruten stårr støtt. Så ikke vær redd for å bruke MASSE MASSE vann. Når vi sote min venn sin bil sist så spylte vi faktisk vann med slange direkte på opp hengt rute rett før filmen kom på. Dette fikk vi ett sinnsykt godt og profft resultat. Når det gjelder sjæring i filmen så sørg for å ha kniv som er skarp hele tiden. Det gjør jobben mye lettere. Og gjerne tørk av kniven med en let fuktet duk som er dynket i rød sprit, forde limen i filmen setter seg i kniven. og da får du en lite effektiv kniv.

Ønsker deg lykke til med prosjektet.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du isåfall ikke brukt skikkelig film, evt ikke lagt på skikkelig.. jeg har faktiskt ikke gjort en dritt, var ikke jeg som la den på selv faktiskt, jeg var bare med en eks "proff film legger" (jobba med dette før) som handt langer, og lærte av han..han sa at med orntli film, riktig for arbeid og riktig påleggelse, skal det ikke være nødvendig.. min film henger like godt, og har enda ikke greid å pittle frem kanten selv om jeg har prøvd;)

:doh kan kansje ha nåkke med det å gjær da?? kjøpte filmen på rønneberg (bilxtra) kosta 300kr for 4 meter. eg rekna med den er god nokk eg... eg er ikkje pro på og legge på sot film. men eg fikk ett ganske bra resultat. og angra ikje på att eg hadde på negle lakk....

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakruta er jo den enkleste. Den er jo helt rett :)

øhhhhh... Bakruta er langt i fra rett viss vi snakker om en sedan her... den buler alle veier... Men med skikkelig film så er ikke denne noe problem...Da tar du vikene med føn.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider