Gå til innhold

16v topp

Ranger emnet


corrado_g60_

Anbefalte innlegg

Er enklere å bruke komplett 16v motor. Setter du den rett på G60 bunnen blir kompresjonen alt for lav og du vil bra frakjørt av Golf 1,3L før du får ladetrykk.

 

Du trenger å endre utluftingen fra blokken, stempler (og ev råder da det bare er BBM som lager 16v stempler til G60 råder), drivingen til oljepumpen må du ha fra 1,8L 16v motor og du trenger alle reimhjul osv. Veiven har samme delenr på 16v og G60.

 

Skal du ha turbo eller beholde G-laderen?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har s2 stempler å råder.... va du meinte me reimhjula? å drivingen te oljepumpen...?

 

16v kam hjulene har flere tenner enn 8v hjulet. Saa det maa byttes.

Olje pumpen drives av fordeleren paa 8v, mens paa 16v sitter fordeleren i toppen. Du trenger da at tannhjul som skal byttes ut med fordeleren, evnt kappe fordeleren dini stykker og bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår