Gå til innhold

Hva slags olje bruker dere?

Ranger emnet

The Gølf

Anbefalte innlegg

jeg kjører Mobil1 sin dyreste ojle til turbomotorer......

men til 850kr for 4liter, så burde den faen mæ smøre bedre!!!

Jeg bruker samme olje men jeg får den til 50 kr pr liter... Er bare tull at den dyreste oljen er den beste. De som har den dyreste oljen tjener mest. Bare se hva ExxonMobil hadde i inntjening i 2006..

Bruk olje som har riktig spesifikasjon i forhold til det som er oppgitt i instruksjonsboken. For 1,8T er det olje iht. VW502.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men den spesifikasjon er vel for orginale motorer... det er tull at billig olje er like bra som dyr olje... det er testet og jeg fikk se resultatet av oljelevrandøren på min forige arbeidsplass!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten så er det direkte løgn at du betaler 50kr for samme olje, for den kostet 5-600kr inn til bedriften for 1stk 4literskanne

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hvaskjera

Drøyt av deg å kalle meg en løgner :deng . Jeg HAR fått denne oljen til 50 kr pr. liter. Synd at du og andre må ut med over 600..

Hvor skriver jeg at den billigste er den beste??????? Jeg skriver at den dyreste ikke nødvendigvis er den beste.

Hvis du vil avvike fra VW502.00, hvordan vet du hvilke parametre i en olje du vil ha "bedre"?

Jeg har fått utført oljeanalyse flere ganger og ingen oljer var betydelig bedre enn andre, bare små variasjoner. Nå snakker jeg om forskjeller mellom oljer med VW502.00 spec (dvs. 5W-40/0W-40 syntetisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte olje (hos mekonomen) da jeg var på ferie i sverige sist uke

Shell Helix Ultra 5w-40..

Kjøpte en kanne a 4 liter, en kanne a 1 liter + oljefilter

Kom på akkuratt 700 norske kroner..

Skulle jeg kjøpt akkurat det same på en norsk mekonomen-butikk hadde det kostet 968.-

skal love dere at han "dumme" svensken bak kassen mobbet meg..

Ni nordmenn har jo all oljan, men kommer til sverige og kjøper den biligere... ba bla bla.. :fuckme2:

Bilen min har gått de siste 60 000 på denne oljen, derfor bruker jeg den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...