Gå til innhold

Ces 2007

Ranger emnet


LLH

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha. jeg har sett at flere har puttet navnet sitt på den der..

Vet ikke hvor du har det bildet der fra men dette er iallefall Cliff Design, BMA(?) og GAS

 

Oi se her..

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2446&g2_serialNumber=1

 

Men i alle dager..også på samme messe da! :fatality:

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2224&g2_serialNumber=1

 

Og den Lars Engen lekte seg med..

IMG_3374.JPG

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153244&highlight=Danger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bombe...

Ser jo lang vei at de er "Kina-OEM".

Men so what, teknologien er et godt skritt fremover.

Og hvis det funker er det jo bare genialt :)

 

Bildet fant jeg i linken din...

Det er en Tidus TM9600.1D

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er vel dette et print som dukker opp i mange forsterkere i år.

Adassa, Pro Comp, Cactus, Atomic etc.

 

4i4md1l.jpg

 

Mvh

Dag Johansen

 

Apropos dette med kopier...

Det var MANGE "skjevøyde" som var og tok close-up bilder av forsterkere på CES.

En saftig latter fikk jeg meg når jeg snakket med Dirk hos US Amps og han fortalte at de som kopierte forsterkerne som var stillt ut med "buken blottet" på standen ikke ville få noe til forsterker å skryte av.

ALLE komponentene i ALLE forsterkerne var byttet ut med komponenter med ekstreme feil på verdiene. De er heldige hvis de får lyd ut av de forsterkerne, sa han. :thanks

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos dette med kopier...

Det var MANGE "skjevøyde" som var og tok close-up bilder av forsterkere på CES.

En saftig latter fikk jeg meg når jeg snakket med Dirk hos US Amps og han fortalte at de som kopierte forsterkerne som var stillt ut med "buken blottet" på standen ikke ville få noe til forsterker å skryte av.

ALLE komponentene i ALLE forsterkerne var byttet ut med komponenter med ekstreme feil på verdiene. De er heldige hvis de får lyd ut av de forsterkerne, sa han. :thanks

 

 

Mvh

Pål

 

Hehe.. "No flied lice fo yo mista chinaman"

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jepp, deg jeg mente :)

Enig, men har sett den før ja.

Tror faktisk ikke jeg har sett CE merking på et element noensinne...før dette da...

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CE merking ja..

 

http://www.standard.no/imaker.exe?id=602

 

Hva betyr CE-merking?

CE-merking (CE = Communauté Européenne) er det synlige bevis på at et produkt oppfyller sikkerhetskravene som er fastsatt i ett eller flere av ny metode-direktivene. Dette betyr at CE-merking er myndighetspålagt og det tilsier at produktet ikke skal være til skade for menneskers sikkerhet og helse eller for miljøet.

 

 

Sier CE-merkingen noe om kvaliteten på et produkt?

Nei, CE-merking alene sier ikke noe om et produkts generelle kvalitet. En drage kan ha CE-merking som det synlige tegn på at leketøydirektivets overordnede krav er oppfylt, men det er ikke sikkert at dragen kan fly. Produktets brukskvaliteter stilles det ingen krav til i direktivet, og CE-merking viser kun at visse minstekrav som er fastsatt i direktivet, med hensyn til helse, miljø og sikkerhet er oppfylt

 

Hvordan oppfylle direktivenes krav?

For å kunne påføre CE-merking skal produsenten eller dennes representant sørge for at det foretas en samsvarsvurdering. Hvert direktiv angir prosedyrer for en slik samsvarsvurdering. Disse prosedyrene er en forutsetning for å kunne påføre CE-merking. Til direktivene utarbeides det europeiske standarder av de europeiske standardiseringsorganisasjonene CEN, CENELEC og ETSI. I Norge blir disse standardene fastsatt som Norsk Standard. Standardene inneholder tekniske spesifikasjoner som beskriver hvordan direktivenes krav kan oppfylles.

 

Det er produsenten eller dennes representant som påfører CE-merkingen etter at det er gjennomført en samsvarsvurdering. En samsvarserklæring skal følge med produktet. Den nødvendige tekniske dokumentasjon skal oppbevares av produsenten i 10 år og skal på anmodning stilles til rådighet for myndighetene.

 

For enkelte produkter vil det være tilstrekkelig at produsenten foretar samsvarsvurderingen. For risikofylte produkter f.eks. medisinsk utstyr, kreves det derimot at en uavhengig tredjepart, et såkalt teknisk kontrollorgan (f.eks. et sertifiseringsorgan) utfører kontrollen. Det vil fremgå av det enkelte direktivs bestemmelser for hvilke produkter det vil være nødvendig med samsvarsvurdering fra en uavhengig tredjepart. I direktivet vil det også fremgå hvilke krav som stilles til den tekniske dokumentasjonen

 

 

Hvor og hvordan skal CE-merking påføres?

Kravene til den grafiske utforming av CE-merking er beskrevet i Rådsdirektiv (93/68/EØF) av 22. juni 1993. Generelt sett skal CE-merking være godt synlig, lesbart og det skal vanskelig kunne fjernes. Et klistremerke med "CE" er derfor ikke å anbefale. CE-merking skal påføres selve produktet eller merkeplaten. Dersom dette ikke er mulig skal det påføres emballasjen eller følgedokumentene. I tillegg til CE-merking skal identifikasjonsnummeret til det tekniske kontrollorganet som eventuelt har vært involvert i kontroll av produksjonen, påføres. Dersom et produkt er omfattet av flere direktiv og det er flere kontrollorgan involvert, skal ett av disse samordne prosedyrene. Kun dette kontrollorganets identifikasjonsnummer skal påføres

 

 

Morsomt.. hva er denne CE merkinga? kan du tygge på Subwooferen på lik linje med leker for barn under 3 år og ikke få kreftfremmkallende sykdommer? (hørere jo alltid om disse plast stoffene som er livsfarlig bare man ser på de..)

Og hva er denne samsvarsvurderingen? finnes det ett egent direktiv for høytalere, eller går det bare på de matrialene som er brukt? hehe

 

noen som er litt mere informeret ?

 

hehe

 

sorry for avsporing.. men det er jo litt gøy:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår