Gå til innhold

Nytt batteri?

Ranger emnet


Einar89

Anbefalte innlegg

heisann! Posten her ble først postet i Mitsubishi-klubben.no, men prøver meg her siden det ser ut som det er flere med større musikk prosjekter og kunnskaper her.

 

Jaa, begynner å bli kaldt ute, og bilen er ikke akk lett å starte nå

Så har undersøkt litt med Morel.no nå, og sett på batteri / Batteri kondensator. Tenkt å bruke det som sitter der fra før til det som det blir brukt til på biler uten anlegg: p Sett på disse:

Kinetik HC600 - 100139

Kinetik HC800 - 100140

 

Forsterker:

InPhase IPA2400 - 2-kanaler - 2400 Watt

Produkt nr. 100171@ Morel.no

 

AVC (eller noe slikt ) 1200 Watt 4 kanals forsterker fra Torsohov :fatality: dukenukem

 

 

 

men finnes jo flere forskjellige da, men sett på fra lommeboka min sin vinkel er det ett av disse som passer best: P

 

Eller er det noen som har ett forslag til andre løsninger?

 

 

God jul mvh. Einar

 

 

 

 

Edit: OT/T : Har planer om å bygge om litt osv baki bilen, men lurer på om det egt lønner seg å legge forsterker, batteri ++ nede i extrahjul brønnen? evt noen her som har tatt ut dekket og senere angra på det når man punkterer?

: p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det utslitt det batteriet du har, bør det byttes, ikke bare kobles på ett ekstra. om det derimot er helt ok, men bare ganske svakt, ville jeg kjøpt et av de kinetik batteriene og lakt det i bagasjerommet. tror jetg ville gått for 800 batteriet om du har rå til det. men begge er kraftige og vil hjelpe en god del.

 

når dte gjelder kondensator - glem det, enkelt og greit. batteri kommer alltid før kondensator om du sliter med nok strøm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hc 600 er vel på rundt 20 ah en vei ettersom jeg husker..? vanlig størrelse på startbatterier er som regel mellom 50 og 70 ah..

 

med andre ord er hc 600 ganske lite med tanke på varighet, men når det kommer til utladning og levetid på batteriet tror jeg nok du skal se lenge etter originalbatteriet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar:) Prøvde å søke lit,

 

 

 

hc 600 er vel på rundt 20 ah en vei ettersom jeg husker..? vanlig størrelse på startbatterier er som regel mellom 50 og 70 ah..

 

med andre ord er hc 600 ganske lite med tanke på varighet, men når det kommer til utladning og levetid på batteriet tror jeg nok du skal se lenge etter originalbatteriet..

 

okeij, men som vanlig spillebatteri i hjulbrønnen skal det fungere greit? Tror jeg bestiller 800 i kveld da1: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du snakker med Pål så ta en titt på f.eks XT serien til Us Amps, så kan du jo vurdere det i forhold til den ett eller annet forsterkeren fra Thorsov.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjerne ta deg en tur og kikke på både batterier og forsterkere.

Passer utmerket i helgen da vi reiser på tirsdag og blir borte i 5 uker...

 

Send en e-post eller ring hvis du kommer. Du vet nok hvordan du finner meg...

 

 

Mvh

Pål

 

den er grei; ) forsterker og høytalere skal jeg komme å se på en dag! ellr om 90 dager eller noe slikt: P snakka med Jalla på tlf, om div : )

men da vet jeg det: ) skal sjekke nettbanken nå, og hvis den smiler legger jeg inn bestilling på HC 800 om 20 min : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår