Gå til innhold

Arons Golf III 1.8GT

Ranger emnet

Aron88

Anbefalte innlegg

Kan vel sette Turbo på den, men ikke mye trykk før det går i dass..

Er jo bare vanlig 1.8l, "GT" betyr bare at den har likt utstyr som GTI ofte, men er motoren. GTI 16v motoren, er perfekt til Turbo, og kan kjøres Orginalt til passe trykk på Turboen. Litt over 200hk ved 0,4bar:) VR6 killer:iconsm

GTI motorene, de har altså ikke turbo? hva er det GTI har da i forhold til GT?

aldri helt skjønt forskjellene på disse...

har en kompis som har golf GTI 16V, golf III. og han skal vist ha 170 hester og nå chipa til 200..men er dette mulig uten turbo? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

GT er en 1.8 liters motor med 90 hk.

GTi er 1.8 med enten 8v og 112/115 hk(en av de to, husker ikke) eller 16v og 136 hk.

GTI 8v= 115hk

GTI 16v=150hk

:)

Og nei, er ikke Turbo på GTI orginalt, kun fra Golf 4 dette kom Orginalt.

Ang. kameraten din, 170hk går ann og få ganske lett på den motoren, tviler ikke på 200hk med chip heller. Men da har han vel effektanlegg, filter osv. også.

Så turbo på den motoren du har tror jeg er bortkasta penger, bedre og ta inn en GTI og VR6 delebil fra tyskland da, og bygge om alt. Og godkjenne.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTI 8v= 115hk

GTI 16v=150hk

:)

Og nei, er ikke Turbo på GTI orginalt, kun fra Golf 4 dette kom Orginalt.

Ang. kameraten din, 170hk går ann og få ganske lett på den motoren, tviler ikke på 200hk med chip heller. Men da har han vel effektanlegg, filter osv. også.

Så turbo på den motoren du har tror jeg er bortkasta penger, bedre og ta inn en GTI og VR6 delebil fra tyskland da, og bygge om alt. Og godkjenne.

tid og penger jeg ikke har :P det fins ingen steder jeg kan chipe denne?

har da hørt om steder som chiper 1.8 litere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke lagt pengene i chip på den motoren... Om du absolutt skal bruke penger på den, ville jeg heller brukt de på en skikkelig trimkam og et grenrør... Det vil nok gi mer "gevinst" enn å chippe en NA-motor...

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke lagt pengene i chip på den motoren... Om du absolutt skal bruke penger på den, ville jeg heller brukt de på en skikkelig trimkam og et grenrør... Det vil nok gi mer "gevinst" enn å chippe en NA-motor...

det kan lønne seg ja? noen sider hvor jeg kan få tak i dette eller er det verksteder som må ta seg av det?

forresten...hvor syns dere det er finest å ha tåkelysa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først vil jeg bare si velkommen til 07 :)

Til denne dagen hadde jeg planer om å feire nyttårsaften i trysil med venner og dama. Vi kjørte oppover i golfen, og alt gikk kjempe bra. etter ca 2-3 timer på veien kommer jeg til en vei som går opp til hotellet i trysil. PÅ denne veien er det veldig glatt.. og isen er hakkete og mange humper.

Plutselig hører jeg den jævligste lyden...en UTROLIG HØY "VROOOOOOOOOM". som om det var hull i potta, bare 3 ganger høyere. HVA FAEN, tenker selvfølgelig jeg.. jeg stopper opp, og tenker da først på å sjekke under bilen..der ser jeg at eksos anlegget har sklid ut fra et feste og henger og slenger. siden jeg allerede mangler potte feste ved utgangen så er det ikke såå mye som holder den oppe nå da..så alt bråker og skrangler.

her er en dårlig tegnet tegning av hvor dette ligger:

skade.JPG

jeg avtalte da med en bilberger i trysil at han skulle ta og løfte opp bilen dagen etter på(i dag.. 1/1-07 kl halv 9). han så på det og sier at han kan ikke gjøre noe..for en pakning eller noe sånt hadde ryki. den holdt den på plass og forhindra vibrasjoner i overgangen sa han.. MEN han kunne gi det en midlertidig fiks for 200kr. Jeg betalte jo gledelig det for at jeg ikke skulle bli døv på den 2-3 timers lange kjøreturen hjem igjen. funka faktisk ganske bra. men må nok fikse det fortest mulig.

MEN, før jeg fikk møtt han..når jeg, dama og en venn skulle ned til bilen min. så legger de merke til at speilet mitt er knekt av. FAEN tenker jeg.. sikkert en drita idiot som har gjort detta, etter mye baning roer jeg meg ned.. og jeg får jo ikke gjort noe nå uansett så jeg dreit i det. Etterpå ringer en kompis og det viser seg at han har også fått skilte sitt knekt(han sto parkert redd ved sidna meg).

her har dere non bilder:

nytt%c3%a5rsaftenItrysil.JPG

nytt%c3%a5rsaftenItrysilII.JPG

Alt i alt, en dyr nyttårsfeiring. og mye sinne. Men kom meg gjennom!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på en ting. Når man slår på bilen..og man har lys bryteren på sitt første hakk..skal parklyset være på da? :S trudde vanlig kjørelys skulle være der og ikke noe lys i bilen..

er det en koblingfeil eller noe sånt, siden jeg har parklys og lys i bilen på første hakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parklys skal være koplet slik at de alltid lyser når fjernlys, nærlys, baklys, lys for kjennemerke, hjelpefjernlys, kurve-/tåkelys, markeringslys, arbeidslys eller tåkebaklys er tent.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider