Gå til innhold

Hva er det skumleste/farligste du har opplevd bak rattet?

Ranger emnet

Jens

Anbefalte innlegg

Dette skjedde meg nå i helga.. Vært en tur i hemsedal og kjørte nå hjemover igjen i retning oslo\drammen.. Tydeligvis mange som skulle samme vei så det var en lang rekke som kjører, jeg ligger som nr 3.

Så kommer vi til i opplyst slette rimelig lang.. Han foran i rekka kjører rimelig sakte så jeg planlegger en forbikjøring.. Ser i sidespeilet at han bak meg er på vei forbi meg med blinklysa på, så jeg setter dem også på og hiver meg inn etter han, regner med å havne foran. Ser langt foran til høyre noen bil lys på en uopplyst vei/p-plass veit a f..*.. han foran meg tar inn til høyre bak nr1 i rekka altså 0 plass til meg så jeg satser på å helt fram. Bilen som sto på sia i mørket sakner farta litt før han plutselig hiver seg ut og kjører mot meg!!

Nå var han ikke langt unna og i tillegg til at han holdt litt fart så kom jeg aldri til å klare det..(2 ltr full lasta mondeo..)

på siden er det ganske jevn vei, så jeg tenker bedre med en i sia enn en i fronten, så jeg hiver inn i bremsen og hiver meg inn til høyre og er nesten borte i rompa til han som var ved siden av meg.. Heldigvis så var noen litt våkne på siden og hadde bremset slik at jeg fikk plass inn igjen..

løkki løkk azz...

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ligger i 110 km/t på en fin, rett og oversiktelig slette en mørk høstkveld. Plutselig oppdager jeg et rådyr som løper over veien, jeg bremser ned til 80-90 og følger den med øyne, plutselig ser jeg enda et rådyr på andre siden av veien som begynner å traske over. 4 stive hjul og unnamanøver mot høyre for å unngå den. Jeg treffer rådyret i vel 50 km/t tenker jeg, traff den såvidt i hofta med venstre forskjerm, snitta den så jææævli. Ikke en skade på bilen eller med rådyret (så ihvertfall ikke noe mer til den).

1 sek seinere og vi ville hatt et stykk rådyr i fronten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKEY JEG HOLDT PÅ Å MEIE NED EI KJERRING IKVELD!

Idag overvurderte jeg meg skikkelig. Det er snø og slapps ute, grader rundt minus. Det tenker ikke jeg på. Fredagskveld, veldig få biler på veien, deilig stooor og god sving foran meg. Jeg går i svingen, gasser for mye, rævva fyker 90 grader ut, det er såpeglatt og bilen "sklir" mot fortauet hvor ei gammel kjerring med pukkelrygg peser med ryggen til meg.

Klarte å rette opp bilen i "god" tid, men leksa er lært: Slutt å overvurder deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skumleste må vel være gangen en STOR (med doble framhjul) Lastebil kom på tverra mot meg gjennom en sving... Hadde ikke han greid å rette den hadde jeg vært ganske så fucka... Han kjørte brostein, så jeg tør ikke å tenke på hvor mye beistet veide..

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ta noen eksempler.

tok en forbikjøring en gang i en nedover bakke som det er en høyre sving i bunn, hadde ca 160 inn i svingen, viste det går fint for har hatt det før, men denne morgenen var det en bekk som hadde rent over veien og dette endte i 4 hjuls sladd i ca 160 med bil i møte... kjørte da cab'n jeg hadde

i vinter kom jeg i et kryss, så en bil som kom i mot meg med en enorm snøføyke på høyre side si... plutselig gikk det opp for meg at det var en henger som lå sidelengs bak bilen... da gikk adrenalinet i spinn og jeg fikk hivd bilen inn til sida... hadde ikke jeg tenkt da kunne jeg sagt farvel til fronten på bilen min tror jeg =/

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

Hmm, skumleste må vel være gangen en STOR (med doble framhjul) Lastebil kom på tverra mot meg gjennom en sving... Hadde ikke han greid å rette den hadde jeg vært ganske så fucka... Han kjørte brostein, så jeg tør ikke å tenke på hvor mye beistet veide..

hvis han hadde 4 aksler, så kunne han veie opptil 32 tonn... thumpsup

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på vei heim fra jobb ein fin sommer dag. kommer rundt ein sving. kommer bil mot meg i motsattfelt. plutselig så svinger den i mitt felt. eg står på bremsana røyken står. mondeoen svinger innigjen 4m fra min bil og ein liten drittunge med nybakt lapp gliste fra øre til øre når han passerte meg.

ein anna dag samme plass bare motsatt vei. ligger bak ein bil i 80km/t, plutselig svinger han til venstre i eit lite kryss. forran den bilen var det ein bil som stod i ro. kunne ikkje svinga til venstre da bil kom i mot eller høgre da det var fjellvegg der. står på bremsana, masse blårøyk, fløyer febrilsk, sjåføren ser meg, han gir gass og min bil stopper 20cm fra bilen forran meg

bare nokre av mine værste opplevelser i bil

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg dro ut å vraka førstebilen min det. Holdt på å fronte med en svær merce sprinter da. Liten Honda Aerodeck mot en svær sprinter = rått parti ;)

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke lappen, men har da opplevd noe som skremte meg ganske mye.

På vei hjem fra en kompis sent en kveld, trøtt som bare det.

Så at det lå noen biler bak meg, men brydde meg ikke mer med det.

Var bare en rundkjøring, kjørte jo helt vanli da, men da jeg skulle ut av rundkjøringa kom det en mercedes 230 e sidelengs foran meg

Runnkj%f8ringa.JPG

Holdt på og pisse på meg, var vel såvidt en hall meter klaring..

Skulle bare ha gassa alt bilen klarte og tatt sia på`n, hadde jo blitt hans skyld. Og det hadde han fortjent!

Satt og skolv i et par timer etterpå, så ikke bilen før den var rett foran meg i sladd :eek:

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skumleste som skjedde meg var i fjor vinter... Kjørte vel i ca 40kmt i nedover bakke.. det kom en høyre sving og plutselig ble det speilblankt. Jeg strevde for livet for å holde bilen i min kjørebane men den gled bare sakte men sikkert over i den andre kjørebanen. Og midt i svingen da jeg var litt over halveis inn i den andre kjørebanen kom selvfølgelig bussen dundrende.. Hjelp! Jeg kastet rattet helt over til venstre og klarte akkurat å unngå bussen.. og der sto jeg i noen timer fast i snøen... Da kjente jeg pulsen ganske bra ja.. oh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider