Gå til innhold

Hva er det skumleste/farligste du har opplevd bak rattet?

Ranger emnet

Jens

Anbefalte innlegg

Kjørte litt over fartsgrensa, det var vell 60km/t der, jeg lå i 70km/t, rett strekning, det var biler parkert langs begge sidene. Plutselig kommer en bil ut ifra en sving (han hadde vikeplikt), av en eller annen grunn hoppet jeg ikke på bremsene men styrte heller bilen slik at jeg skulle unngå å treffe de parkerte bilene. Sidespeilet traff bilen som kom i mot, det fløy ganske høyt :/ Var en stor og fin BMW, svær fyr som kom ut av bilen, drit forbanna på meg. Skjelte meg huden full, nyttet ikke å snakke med han, han såg over sin egen bil etter skader. Jeg la merke til en stygg ripe i lakken hans, men giddet ikke å si i fra, han merket den ikke selv :) Da hadde jeg flaks, forstår ikke at jeg ikke traff de parkerte bilene, det var VELDIG trangt :s

another story:

Rett etter de åpnet bømlafjord tunnelen satt jeg på med en som kjørte i 220km/t ned, speedometere gikk ikke lengre enn 220km/t. Det var litt ekkelt, går greit når man sitter bak rattet selv, men å være passasjer når andre kjører fort er ikke så gøy :p

Passat 1.8 Highline 98-modell

Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjørte E18 fra Elvestad mot Ski (Akershus,Follo). Skulle svinge av E18 nesten midt på en slette, ut på en grusvei. Ut fra Elvestad har jeg en trekkvogn bak meg, uten henger og uten fartssperre.

Jeg ligger i 100kmt som vanlig og han ligger tett opptil bak meg i samme fart.

Så 600m før jeg skal av øker jeg farten for å få avstand til traileren før jeg skal svinge av. Vet av erfaring at det ikke alltid er like gøy å stoppe midt på E18 for å svinge av.

Jeg får go avstand og trur alt er fryd, kommer dit jeg skal av og blinker i god tid og bremser ned. Da kommer det trafikk imot så jeg får ikke svingt av.

Jeg ligger da mot midten av veien og blinker når idioten av en trailersjåfør kommer bak, fortsatt i 100kmt.

Jeg rekker bare å tenke at hvis han så mye som sneier meg så er det kjørt. Jeg ville smelt inn i motgående trafikk.

Det ender godt med at traileren legger nesten halve bilen utenfor veikanten i det lille som er før grøfta(norsk veiskulder?) og han klarerer bilen min med sikkert 40cm og får vinglet seg forbi i sikkert 80kmt.

Hadde det vært noen som ikke var så kjent der eller noen uerfarene, og de ikke hadde ligget så langt mot midten av veien som jeg gjorde...

Vel det hadde ikke blitt pent for verken den som stod stille, lastebilen eller de motgående bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm

Kom i 80-85km/t ca på E18/E39 her nede rett etter et av vinerens kraftige snøfall.

Kom på siden av en svær semitrailer, som plutselig begynte å blinke, dette var rett før en tunell og med innkjørsel på høyre siden, jeg lå i venstre og traileren i midten.

Da denne traileren begynte å blinke så var rett på siden av ræva hans og så han blinke, så jeg prøvde å bremse godt ned, i slaps og snø så jeg fikk sleng på bilen :S

Kort sagt så kom jeg kjørende inn i tunnelen sideveis med froenten nesten i brøyte fonda, og ræva nesten under traileren. HELDIGVIS var det relativt tørt/bart inni tunellen så jeg fikk kontrollen igjen.. men hjertet var i halsen skal jeg si deg.

Hadde det ikke vært for at dette var rett før en tunell med bart føre så hadde jeg nok tatt meg en piruett eller 2, kanskje under en svær semi.... :S

Don't Kill Me If Im Wrong ;)

Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

2 Ting:

Holdt 140 ned en lang bakke nedover Sædalen i bergen for de som vet hvor det er med min søster sin opel astra stasjonsvogn, kommer over i feil kjørebane og akkurat rundt der kommer det en scooter kjørende oppover..får akkurat svingt unna! dager etter eg hadde fått lappen så var en del dumkjøring da..

Det andre skjedde igår faktisk, holdt en 50-60km/t så på høyre side står det mange biler parkert bortover, langt framme svinger en bil ut og over i motsatt kjørebane, da tenker eg at den har sett meg og venter med å rygge tilbake til eg har passert for den stod iro i motsatt kjørefelt da, slakker litt av og skal til å passere den da den plutselig svinger over igjen i mitt felt...står på bremsen og begge klarer akkurat å stoppe..hadde vel 4 cm klaring vil eg tenke meg, snudde meg, så_HUN_i øynene og rettet capsen med langefingeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_ []D']2 Ting:

Holdt 140 ned en lang bakke nedover Sædalen i bergen for de som vet hvor det er med min søster sin opel astra stasjonsvogn' date=' kommer over i feil kjørebane og akkurat rundt der kommer det en scooter kjørende oppover..får akkurat svingt unna! dager etter eg hadde fått lappen så var en del dumkjøring da..

Det andre skjedde igår faktisk, holdt en 50-60km/t så på høyre side står det mange biler parkert bortover, langt framme svinger en bil ut og over i motsatt kjørebane, da tenker eg at den har sett meg og venter med å rygge tilbake til eg har passert for den stod iro i motsatt kjørefelt da, slakker litt av og skal til å passere den da den plutselig svinger over igjen i mitt felt...står på bremsen og begge klarer akkurat å stoppe..hadde vel 4 cm klaring vil eg tenke meg, snudde meg, så_HUN_i øynene og rettet capsen med langefingeren![/quote']

Sædalen er vel meg bekjent 50 eller 60-sone... huffameg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste opplevelsen bak rattet er den gangen jeg plantet den første bilen min midt inn i skogen..hadde nermere 170 på sletta da grusveien tok over styringa, det siste jeg så på speedometret før det ble mørkt var 90 km/t i samme øyeblikk som bilen spratt av veien.. men hadde flaks til de grader da jeg våknet og bare hadde rasert tryne og skadet den ene foten litt.. bilen var det værre med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og pappa var i naerheten av Arendal for aa kikke paa ny bil til ham, en 1990 Ford Bronco paa 33" hjul, vi bestemte oss for aa kj0re over fjellet hjem igjen, han foran i 240 stasjonsvogna til mor, og jeg i Broncoen, jeg ville saa absolutt pr0ve den :p

pappa holder ganske saa god fart over fjellet, en ca 110km/t, jeg pr0ver og holde f0lge, og da begynner det self0lgelig aa regne, jeg kjenne plutselig bakenden slipper paa Broncoen, hjerte pumpa godt da, med sladd pa en gigantisk Jeep med V8'er... klarte og redde den inn, da jeg ser pappa dra rett fram i en 180 graders sving, og stopper i gr0fta, var ikke bare jeg som overvurderte mine kj0re ferdigheter der, fikk noe aa mobbe pappa for :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nummer en: verste var når jeg lå i 90 i 70 sona...for et kick... pumpa pumpa bra da ja!!

nummer to: Var liten og muttern kjørte combo 1,4i 60 hester. VI skulle kjøre forbi en buss i en laang oppoverbakke (Hektnersletta i rælingen, hvis noen vet hvor det er). Dette tok jo evigheter... Og vips der kom den bil ja! OG vi kom oss akkurat foran bussen... vi var litt nervøse da ja!

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nummer en: verste var når jeg lå i 90 i 70 sona...for et kick... pumpa pumpa bra da ja!!

nummer to: Var liten og muttern kjørte combo 1' date='4i 60 hester. VI skulle kjøre forbi en buss i en laang oppoverbakke (Hektnersletta i rælingen, hvis noen vet hvor det er). Dette tok jo evigheter... Og vips der kom den bil ja! OG vi kom oss akkurat foran bussen... vi var litt nervøse da ja![/quote']

steike, hele 20 km/t over fartsgrensa

Vw Golf Highline 01'

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det skumleste var nå i vinter når jeg skulle hjem fra en kompis. Hadde akkurat snødd, perfekt snø å veiene og brøytebilene hadde ikke kommet seg ut ennå. Kjørte pappa sin bil med et ikke-fungerende håndbrekk og forhjulstrekk. Kom ut av et kryss og skulle ligge brei. Lå fint brei og tenkte dette kom til å bli bra, perfekt sladd. Ser det står en buss på busstoppet også, så kanskje jeg kunne få noe kudos. Men så ville ikke bilen rette seg opp når jeg ville, så jeg kontret og bilen gikk motsatt vei mot en stolpe, og andre veien igjen mot bussen. Sladdet langt nedover med hjertet i halsen. Klarte å unngå å treffe noen, kjørte rett hjem og tenkte at jeg ikke ville måtte forklare pappa at jeg kræsjet bilen når jeg sladdet:P Ikke det skumleste, men noe av det skumleste. Kjører mc også, opplever mye skummelt der:assman

Lenke til kommentar
Del på andre sider