Gå til innhold

Hvit bil - er det så ille?

Ranger emnet

kremt

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvite biler (som hadde sin storhetsperiode på 80-tallet) hadde som regel single stage lakk, og rustbeskyttelse var vel nesten ikke påtenkt på den tiden.

Nyere biler får man gjerne i hvit metallic, pearl osv. Myyyye penere, samt at disse er langt bedre rustbeskyttet med galvanisering.

Faktisk kunne jeg tenkt meg en hvit pearl bil nå.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvite biler er jo råest da.. kan bli en del finere enn med andre farger også faktisk.. derfor de ruster fortere er for hvit ikke trekker til seg så mye sol lys.. å ikke blir så varm.. å vannet fordamper treigere.

Men forskjellen er vel minimal ettersom lakken har blitt bedre de siste årene da?

Min teori er at de ikke ruster fortere, men at rusten vises lettere, derfor tror folk de ruster fortere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ærlig talt ikke poenget med denne tråden. Det er da ingen bilinteresserte som frivillig velger hvit bil vel???

Kvifor ikkje? ikkje alle bilar må ha midnight blue eller knall orange for å vere fin. rett farge til rett bil spør du meg...

men on topic so er forskjellen mellom kor fort vatne fordamper mellom kvit og svart bil enorm. merka det i sommar når gamle bilen parkert bak ein svart bil stod i sola og det hadde regna dagen før... min var fortsatt våt om morningen mens den svarte var heilt tørr...(ja begge stod der heile natta)

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen biler kler hvitt. Hvite biler ser aldri skikkelig blanke ut, de ser mest ut som formløse melkepakker uten trykk. Bilenes former og linjer vises aller dårligst med hvit lakk. Og de hvite gipsklumpene er ingen pryd i trafikkmiljøet, de skjærer i øynene med sin flate hvithet. Hvitt er rett og slett den aller styggeste bilfargen, og egentlig burde fargen være totalforbudt på biler som visuelt søppel av hensyn til oss med normalt fargesyn. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider